Verschillen 94 t5 en het "nieuwe model"?

Gestart door Huib, 15-02-2003 15:04:50

Vorige topic - Volgende topic

Huib

Iemand enig idee wat de verschillen zijn tussen een T5 uit maart '94 en een uit eind '94 ("nieuwe model") Het enige wat ik kan ontdekken zijn andere achterlichten en zij airbacks plus wat zaken die bij de eerste "opties" waren, bij de laatste standaard in het pakket zaten, bv tractiecontrol. Voor de rest geen wezelijke verschillen aan de auto zelf toch?( onderstel of andere technische veranderingen?)  ???

Huib

Dacht al dat er niet veel kon wezen. ;D
(maar toch effe checke! 8))

Roy V70R

CiteerIemand enig idee wat de verschillen zijn tussen een T5 uit maart '94 en een uit eind '94 ("nieuwe model") Het enige wat ik kan ontdekken zijn andere achterlichten en zij airbacks plus wat zaken die bij de eerste "opties" waren, bij de laatste standaard in het pakket zaten, bv tractiecontrol. Voor de rest geen wezelijke verschillen aan de auto zelf toch?( onderstel of andere technische veranderingen?)  ???

Ook de schakelaars zijn anders, ze zijn bij het latere model
wat ronder afgewerkt.
De achterlichten zijn alleen bij de sedans verschillend.

Groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Huib

Maart '94, teller gaat tot 260.
 ???

Walter

Hangt er ook weer vanaf of je een Yazaki of een VDO teller hebt... Bij de een zit de dagteller erboven, bij de ander onder de kmteller. Zoiets geloof ik. Die zijn door elkaar gebruikt, heeft geloof ik ook met de boordcompu of buitentemp meter te maken.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Huib

Ludo, jij hebt toch ook een lpi, denk dat het daar mee te maken heeft, enne, ruilen? Als Marc dat nou eens voorstelt,
Mwa... ;D

MarcelK

Deze is van 10-94
is dit dan het oude model?
en zo ja mis ik dan tractiecontrole ?  ???

Edwin

Citeer

Zo heeee, gemiddeld gebruik van 9,7 liter per 100 km?? Hoe doe je dat dan met een T5??
Ik zit op het moment aan 12,4/100 en ben een gemiddelde planker  :D

gr. Edwin.  8)

Mellow_yellow

Zie je het lambdasonde lampje niet branden.... De wagen loopt dus hoogstwaarschijnlijk op een noodprogramma met lagere turbodruk. Dat zou het verbruik kunnen verklaren. Is in ieder geval wel ERG zuinig voor een turbo.... Je moet zo'n turbo wel laten werken natuurlijk!  ;D

MarcelK

guys guys

die auto wordt (als alles meezit) volgende week pas op mijn naam gezet.
Die foto's waren een "sneak preview"  ;D
en ik heb ergens anders al gepost wat ie me kost, daar kan ik nog geen half nieuw model van kopen...

Het verbruik was 9.1 liter / 100 km voor de huidige eigenaar
Die rijdt er dus heel relaxed mee denk ik zo.
Het lampje had ik ook gezien, daar ga ik eerst wat aan doen.
Dankzij dit forum heb ik daar dus meer inzicht in gekregen, nu de uitvoering nog.
Ik hoop een beetje op jullie hulp bij technische vragen heheheh

p.s. de faq voor lamba-lamp-reset heb ik gevonden, hopelijk lukt het me.
nog 5 nachtjes slapen......

[edit] ok handleiding lamda-reset nog een keer gelezen....da ga nie lukkuh  :(
"Zet contact aan en steek het stekkertje in van A in nummer 2 druk op het knopje 1 maal" mja mja mja -> ikke nie weet
toch maar naar de dealer dan ....