Moeilijk in de 1 en in de R

Gestart door Esveldt, 28-08-2006 12:23:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Esveldt

 :'( :'( :'(

Volgens mij heb ik aan de R een probleem. Hij wil namelijk erg moeilijk in de 1 en in de R. Heb begrepen dat dat met de korte as heeft te maken.

Heeft iemand daar nog tips over hoe je dat het beste kan benaderen?

Is geloof ik niet als spare-part te koop of wel?

1 sept. gaat hij naar TdJ voor een grote beurt. :-X

Paul

GeertG

Citaat van: Esveldt op 28-08-2006 12:23:21
:'( :'( :'(

Volgens mij heb ik aan de R een probleem. Hij wil namelijk erg moeilijk in de 1 en in de R. Heb begrepen dat dat met de korte as heeft te maken.

Heeft iemand daar nog tips over hoe je dat het beste kan benaderen?

Is geloof ik niet als spare-part te koop of wel?

1 sept. gaat hij naar TdJ voor een grote beurt. :-X

Paul

Ik heb dan weliswaar geen 'R' maar wel hetzelfde probleem..........

Wie?
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

RonnieDuck

VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Vertigo

Versnellingsbak olie verversen???

Schakelt bij mij een stuk soepeler en versnellingen laten zich makkelijker inleggen sindsdien.

Ludo


thuur



Is toch al vaker langsgekomen. Varieert van ontluchten en defecte koppelingscilinder tot synchro's en defecte bakken.

Remvloeistof is ververst/ontlucht?

Als je de 2 'aantikt' schuift ie dan wel gemakkelijk in de 1?


Gr 8)

BenC70ES

Ik heb ooit met mijn 480 een soortgelijk probleem gehad, bleken ook die ringen 'geraakt' te zijn...

Een additief van Liqui Moly erbij gedaan op advies van de Volvo garage en de bak ging daarna altijd beter en beter schakelen tot hij gewoon als boter ging!  :o  :D (je kan het allezins altijd proberen).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

Citaat van: BenC70ES op 28-08-2006 12:32:47
Ik heb ooit met mijn 480 een soortgelijk probleem gehad, bleken ook die ringen 'geraakt' te zijn...

Een additief van Liqui Moly erbij gedaan op advies van de Volvo garage en de bak ging daarna altijd beter en beter schakelen tot hij gewoon als boter ging!  :o  :D (je kan het allezins altijd proberen).

Welk additief was dat dan, want soepeler schakelen is altijd welkom :)

If it's not blown, it sucks...

BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Esveldt

Zoeken, zoeken, zoeken.

Moet ik eerst alle gevonden items hier plaatsen om te laten zien dat ik heb gezocht?

Het merendeel bestaat uit de A versie die niet werkt. Moet zeggen dat ik niet veel problemen zie bij een handbak.

En volgens mij als ik het goed heb begrepen, is de 1 en de R een apart "as" dus via de 2 schakelen kan ik niet helemaal volgen. De rest schakelt goed en als ik rij geeft hij helemaal geen problemen.
Tot op heden ook geen bijgeluiden.

Ik hoor wel wat TdJ te melden heeft.

Toch nog even; waar voeg je dat toe? Ik bedoel waar zit die opening om Additive toe te kunnen voegen?

Paul

VolvoSpecialist

Heren.....dit is toch een bekend probleem !!!!   ;D

De koppelingsplaat schuift moeilijk over de price-as door dat er teveel stijf(geworden) vet op de price-as zit, daardoor blijft de versn.bak meedraaien en gaat moeilijk in de 1 en achteruit.   >:(

Oplossing: versnellingsbak demonteren, de spiebanen van de price-as en van de koppelingsplaat GOED reinigen en ontvetten (gewoon helemaal zuiver maken).

Dan de spiebanen HEEL DUN (bijv. met een kwastje) insmeren met SACHS SPIEBANEN-VET en dan met een poetsdoek afvegen (zo dun mag het er maar opzitten) en alles weer monteren.

Dit is een blijvende 100% oplossing (ik doe dit al jaren zo)   ;D ;D
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

mehn

Citaat van: VolvoSpecialist op 28-08-2006 17:19:15
Dit is een blijvende 100% oplossing (ik doe dit al jaren zo) ;D ;D

Dat doe jij waarschijnlijk ook nog als hobby ;D
Wij moeten daar 600 euro voor betalen (als het niet meer is) ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: VolvoSpecialist op 28-08-2006 17:19:15
Heren.....dit is toch een bekend probleem !!!! ;D

De koppelingsplaat schuift moeilijk over de price-as door dat er teveel stijf(geworden) vet op de price-as zit, daardoor blijft de versn.bak meedraaien en gaat moeilijk in de 1 en achteruit. >:(

Daarom zeg ik, even de 2 aantikken dan stopt het draaien (licht bonk is hoorbaar) en dan gaat het prima 8)

In de R: vasthouden tot waar de pook blokkeert en dan rustig de koppeling laten opkomen. Nog voordat de boel gaat kraken schiet ie vlotjes in de R.

En altijd eerst in de 4 zetten alvorens in de R.


Hoef je niet je hele bak eraf te trekken...


Gr 8)

Rayman

Citaat van: thuur op 28-08-2006 18:26:34
Citaat van: VolvoSpecialist op 28-08-2006 17:19:15
Heren.....dit is toch een bekend probleem !!!! ;D

De koppelingsplaat schuift moeilijk over de price-as door dat er teveel stijf(geworden) vet op de price-as zit, daardoor blijft de versn.bak meedraaien en gaat moeilijk in de 1 en achteruit. >:(

Daarom zeg ik, even de 2 aantikken dan stopt het draaien (licht bonk is hoorbaar) en dan gaat het prima 8)

In de R: vasthouden tot waar de pook blokkeert en dan rustig de koppeling laten opkomen. Nog voordat de boel gaat kraken schiet ie vlotjes in de R.

En altijd eerst in de 4 zetten alvorens in de R.


Hoef je niet je hele bak eraf te trekken...


Gr 8)

Ik zet m altijd eerst in de '3', alvorens ik in de 'R' zet...
(Tip van een echte pro! ;D)
Dark Side of the Force is German

Emiel

Citaat van: Rayman op 28-08-2006 18:44:21
Ik zet m altijd eerst in de '3', alvorens ik in de 'R' zet...
(Tip van een echte pro! ;D)

Wat grappig, dat doe ik ook altijd.... ;D

Citeer1 sept. gaat hij naar TdJ voor een grote beurt.

Wanneer is ie klaar?  :-X ;)