Permanent uitschakelen ECC-Airco

Gestart door Camille, 31-08-2006 14:10:06

Vorige topic - Volgende topic

Camille

Ik zoek een oplossing voor het volgende probleem (uitdaging).
Mijn aircosysteem is lek en gezien de ingeschatte kosten van €750 om eea weer aan de praat te krijgen heb ik besloten om dan maar zonder airco door het leven te gaan. Ik heb ECC en daar zit een knop op om de airco uit te schakelen. Helaas gaat de airco toch weer aan als ik de middelste knop van de ECC in de bovenste stand zet (ontwasemen voorruit). Weet iemand een eenvoudige manier om ervoor te zorgen dat de airco 'nooit' meer aanslaat?

Rijns_t5r

8) je kan teneerste denk ik een andere multisnaar monteren die de airco pomp niet meer aandrijft,dus mindere weerstand en minder brandstof verbruik,nou zal het ook wel mogenlijk zijn om electrisch wat te doen.zekering verwijderen,maar dan zal je even in je zekeringen kast moeten kijken,veel succes
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

ed

Het makkelijkst is om de lagedruk schakelaar los te nemen (de stekker). De pomp zal dan niet meer aan kunnen slaan. Je poelie draait dan nog wel mee.
Je kunt ook een korteren multi riem te monteren voor een auto zonder airco. Dan draait de poelie ook niet meer mee.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Remko

Camille

Waar zit de lage druk schakelaar?

ed

Deze zit aan de passagierszijde in de motorruimte tegen het schutbord aan. Op de airco leiding zit een schakelaar met een draad eraan vast. Even loshalen en klaar is kees.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Camille

Dank voor de reacties, steker losgehaald en inderdaad het werkt (niet meer).

onnaj

Ik heb de zekering van de airco eruit gehaald en nu draait de pomp nog mee ma de airco doet niets.

Wellicht een ook nog een waardevolle tip.