Boetepot 2012

Gestart door Spin!, 31-08-2006 17:58:16

Vorige topic - Volgende topic

R o b

Citaat van: )()()sT op 01-10-2012 16:27:13
Mijn god, al die betweters weer hier  :eusa_wall:

Werkboete?  ;D

Broabander

Citaat van: rpakuypers op 07-09-2012 15:15:10
Citaat van: snix op 07-09-2012 14:50:50
Yep heb hem binnen. Hij was lang verwacht maar er was eerst een grote discussie over. Zelfs de politiek heeft zich er nog even over gebogen omdat ze het wel heul zielig voor me vonden.

Een boete van € 3085,--

Voor het langer dan 7 jaar studeren. Gelukkig mag ik mn rijbewijs en mn auto houden......

;)

Ken hem, heb hem als deeltijdstudent ook en mag bijna 5.000 euro betalen voor ongeveer 15 schoolbezoekjes ............... plus de 560 euro die ik net via GGN op de mat vond wegens een gevalletje apk (auto uit de schorsing gehaald zonder apk) en een snelheidsovertreding 3 maar 3 maal verhoogd is van vorig jaar december. Laat ik dan de 500 euro voor het in bezit hebben van een niet verzekerde auto dan maar niet meer noemen.

Voorlopig geen vakanties meer tot 2018  :P

Groet,
Roger

Jullie hebben geen recht van spreken meer, dit mag in verheugd :evil:
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

-D©©©L-

Citaat van: Snellebaksteen op 01-10-2012 14:49:56
Citaat van: Walter op 01-10-2012 14:34:16
Citaat van: Snellebaksteen op 01-10-2012 13:32:37
Nou, ik ken genoeg 60 zone's die grote onzin zijn. Rechte lege polderwegen, zonder bomen, zonder huizen, zonder kruisingen en breed zat.

Ook daar fietsen kinderen naar school. En hier in die buurt kom ik veel op de polderwegen, jammer is dat daar heel veel lui met haast proberen de file te ontwijken. Die gaan dan volgas door de berm, dat ze daarmee de berm en hun (vaak) leaseauto slopen boeit ze weinig. Even wachten bij de inham? Nee joh, dat doet een ander wel. Laat het lekker 60 km blijven en iedereen die daar loopt te racen mag van mij de sloot in

Ik zeg toch niet dat ik altijd volgas over smalle polder wegen rij terwijl alles en iedereen de berm in moet voor mij?
Ik zeg alleen dat ik genoeg polderwegen ken die onzinnig tot 60km zone gebombardeerd zijn.

Niet alleen polderwegen.  90% van de 60 km/h wegen zijn aangelegd als 80 km/h wegen en hebben tientallen jaren prima dienst gedaan. Zo stond er in de bochten een middenstreep waardoor mensen beter op hun eigen weghelft bleven.
Nu het als 60 km/h ingericht is, vragen de strepen om beide over de helft van de weg-as te rijden. Erg leuk in bochten.

Onze woonwijk met van de hoofdrijbaan gescheiden fietspaden en woonerven is in de jaren 70 aangelegd als 50 km/h.  Sinds een aantal jaren 30 km/h met dezelfde weginrichting "voor de veiligheid" Het plaatsen van honderden (elke inrit/woonerf zone 2 borden !) "zone 30" / "einde zone"  borden heeft een vermogen gekost.  
En nog steeds is 30 km/h te snel rondom de school aan en uit tijden...

De statistieken liegen er niet om: aantal verkeerddoden met 0% gedaald (was 0 is 0)
Aantal ongevallen gestegen met 40% (van 5 naar 7), voornamelijk het niet verlenen van voorrang aan fietsers van rechts.

jwrtuning

Citaat van: NinaPaul op 01-10-2012 16:24:32
Maar als je had opgelet, was je toch ook niet gepakt  :eusa_think:

Die smeerlap lag gecamoufleerd in de bosjes...

En inderdaad Joost... stelletje betweters hier. Schijnheilig zelfs!

UserID6342

Citaat van: -D©©©L- op 01-10-2012 16:47:37

Onze woonwijk met van de hoofdrijbaan gescheiden fietspaden en woonerven is in de jaren 70 aangelegd als 50 km/h.  Sinds een aantal jaren 30 km/h met dezelfde weginrichting "voor de veiligheid" Het plaatsen van honderden (elke inrit/woonerf zone 2 borden !) "zone 30" / "einde zone"  borden heeft een vermogen gekost. 
En nog steeds is 30 km/h te snel rondom de school aan en uit tijden...

Helemaal mee eens, net zoals hier is het bij jullie ook een racebaan, als je op die weg rond de wijk zit terug naar de snelweg toe.  Ik heb me er zelf wel eens op betrapt hoe hard ik daar, ongemerkt, reed.

HESSIE

en weer een topic om zeep.....

Reitse

Citaat van: jwrtuning op 01-10-2012 18:01:55

Waarom betweters/schijnheilig? Jij rijdt zelf te hard, zeur dan niet als je moet dokken. Zeur je wel dan kan je reacties verwachten.

Walter

sluit me aan bij Reitse. Ben niet schijnheilig, zeg alleen wat ik vind.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

jwrtuning

Citaat van: Reitse op 02-10-2012 09:34:46

Waarom betweters/schijnheilig? Jij rijdt zelf te hard, zeur dan niet als je moet dokken. Zeur je wel dan kan je reacties verwachten.

Heeft niets met zeuren te maken hoor... het was mijn eigen schuld natuurlijk.
Dat ik gestraft wordt omdat ik te hard gereden heb maakt me niets uit.
De boete daarentegen vind ik buiten proporties.
De reactie van sommigen hier vind ik een beetje kort door de bocht.

Zoals gezegd was dit een lange brede weg met rondom veel zicht, geen verkeer.
Die agent lag ver weg in de bosjes... dat had ik dan niet gezien.

En schijnheilig.. ik heb geen namen genoemd, maar alsof iedereen hier altijd zo braaf rijd? Vast niet... maar wel commentaar op een ander hebben en conclusies trekken terwijl men niet eens kan weten hoe de situatie was.
Beetje kinderachtig. Meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken

Turbobiker

Citaat van: jwrtuning op 02-10-2012 19:53:39
Citaat van: Reitse op 02-10-2012 09:34:46

Heeft niets met zeuren te maken hoor... het was mijn eigen schuld natuurlijk.
Dat ik gestraft wordt omdat ik te hard gereden heb maakt me niets uit.
De boete daarentegen vind ik buiten proporties.
De reactie van sommigen hier vind ik een beetje kort door de bocht.

Zoals gezegd was dit een lange brede weg met rondom veel zicht, geen verkeer.
Die agent lag ver weg in de bosjes... dat had ik dan niet gezien.

En schijnheilig.. ik heb geen namen genoemd, maar alsof iedereen hier altijd zo braaf rijd? Vast niet... maar wel commentaar op een ander hebben en conclusies trekken terwijl men niet eens kan weten hoe de situatie was.
Beetje kinderachtig. Meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken

Als ik even doortrap, weet ik dat ik het risico loop geflitst te worden. Ja, op de snelweg rijd ik bijna permanent boven de maximaal toegestane snelheid. weet ook precies hoeveel te veel.

Krijg ik daarvoor een boete, heb ik pech, maar ik weet dondersgoed dat ik fout zat.

Lullige boetes zijn als je denkt dat je braaf 80 rijdt, maar het precies voor en na die bocht 70 blijkt te zijn. Daar mag je over klagen. Nu weet je gewoon dat je te hard reed. Dus een beetje dom om te klagen en al helemaal op andere af te gaan schuiven.
De Tussenpaus

jwrtuning

Ik was eigenlijk van plan niet meer te reageren.
Maar Lars, beter lezen...

Ik reed (bewust van mijn snelheid) te hard. Boete, eigen schuld, jammer dan.
Ik schuif niemand anders dan mijzelf de schuld in de schoenen.
Ik klaag ook niet. Geef alleen aan dat ik de boete buiten proporties vind.

peteRRR

Maar ondertussen zijn de denkers er heilig van overtuigd dat de Euro het alles oplossende middel is,......voor alles eigenlijk.

Hoe dom kan je zijn.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Ben

Of je je boete nou in Euro's guldens of drachmes moet betalen, het blijft een boete

peteRRR

Citaat van: Ben op 02-10-2012 20:33:54
Of je je boete nou in Euro's guldens of drachmes moet betalen, het blijft een boete

Vooral het verhogen van de boete,s is uitzonderlijke creatie die de zoden aan de dijk zet van de overheid,nee echt een geweldige oplossing.
Misschien moeten ze zelf maar eens het boetekleed aan trekken.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Gouden Koets

Agh ja...................