Apex vs. Intrax

Gestart door Emiel, 02-09-2006 22:05:53

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Na een jaar Intrax gereden te hebben heb ik op aanraden van diversen mensen Apex gemonteerd, wat beter zou gaan met het toekomstige onderstel project 8).
Vanochtend vroeg de Intrax onder de auto gehaald (eitje) en gewacht op dé Rayman die de Apex veren kwam brengen. De Intrax zijn onder de CY gekomen, is nu een stuk minder XC! Zat niet helemaal mee, achterveren wilden niet los, althans de moer wilde niet los, draad draaide mee, even vastgelast dus :P.

Van te voren gemeten, voorkant 64 cm (spatbordrand -> vlakke grond) achterkant 62.5cm, na het verlagen zit het op 62 (en een klein beetje) voor en iets onder de 62 achter.

Rood = Intrax, Geel = Apex

Achter

Voor

Verschil in rijhoogte tussen de is minimaal, Apex een stukkie lager! Maar de Apex zullen voor nog iets inzakken. Verschil in rijden wel. Net een fractie stugger, scherper.

Goede deal! 8)

Johann

Mooi man! Ray ook happy?

Zou je eigenlijk de schokbrkers nog even moeten testen in dikke plassen water. Ben ik wel even benieuwd naar.

Emiel

Citaat van: Johann op 02-09-2006 22:23:52
Zou je eigenlijk de schokbrkers nog even moeten testen in dikke plassen water. Ben ik wel even benieuwd naar.

Euh..... ;)

Johann

Ja das goed. Pas op bij die struiken, er kunnen koeien plotseling oversteken! :-*

face.flava

CiteerVerschil in rijhoogte tussen de is minimaal, Apex een stukkie lager! Maar de Apex zullen voor nog iets inzakken. Verschil in rijden wel. Net een fractie stugger, scherper.

Goede deal!

Niet een super groot verschil dus? Het is maar wat je fijn vindt denk ik.

Wat vind je zelf? Is het een verschil zodanig de moeite waard om of voor apex of intrax te kiezen

Emiel

Het verschil is niet groot, maar ik merk dat Apex wat stugger is, ik vind zelf dat het wat steviger aanvoelt.

CiteerWat vind je zelf? Is het een verschil zodanig de moeite waard om of voor apex of intrax te kiezen

Het verschil in prijs alleen al! ;D

Als ik morgen die plassen overleef zal ik ns wat testjes uitvoeren.

face.flava

wat kosten de twee? ik heb 185 voor mijn intrax betaald.....

Emiel

Apex zat rond de 115 (Ray?) Destijds heb ik 200+ betaald voor de Intrax

Zippo

Zeer goed bezig Emiel!
Ik zweer ook bij Apex toen ik nog geen kw-geld had ;D

face.flava

115 zeer netjes!.....

Rayman

Ik moet eerlijk zeggen dat de intrax veren mij echt goed bevallen. Het onderstel voelt een lekker stuk steviger aan en de CY staat veel mooier op de wieltjes.  :) De apexjes heb ik vrijdag bij Stroeve Motorsport opgehaald...Deze kreeg de laatste tijd wel meer bestellingen van apex veren voor volvo's.  ;D

Gisteravond nog een flink stuk binnendoor gereden; maar het verschil is echt merkbaar...Minder bodyroll over de lengte-as...wat een verademing! De ontsteking is daarbij eergisteren vernieuwd; de auto voelt nu een stuk frisser aan.

Gr. Ray

(p.s. Apex: 119 euro)

BenC70ES

Citaat van: Rayman op 03-09-2006 11:00:33(p.s. Apex: 119 euro)

Maar als je even babbelt krijg je ze toch voor 120 Eur mee hé  ;D  :P  ;)

Kom je volgende week ook met de CY Remond?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Staat dat Intrax ook op de veren, of alleen een nummer?

Ik heb ook rode verlagingsveren onder de wagen, maar kan nergens het merk ontdekken.....

850 T5 Freak

Ik wil ook apex  ;D is egt geen geld voor een zeer mooie verlagingset  8)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Eugene

Citaat van: Emiel op 02-09-2006 22:05:53
Na een jaar Intrax gereden te hebben heb ik op aanraden van diversen mensen Apex gemonteerd, wat beter zou gaan met het toekomstige onderstel project 8).

Mooi dat ze je bevallen, maar had niet anders verwacht ;D

Wat gaat er nog meer gebeuren met het onderstel?

If it's not blown, it sucks...