selecteur automaat stroef in parkeerstand en achteruit

Gestart door Basbb, 04-09-2006 00:10:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Basbb

Hallo,
Ik kon de volgende vraag niet zo snel met zoeken vinden.

Bij mijn auto kost het wat moeite om de pook in de parkeerstand te krijgen of in de achteruit. Vooral in de parkeerstand zetten kost wat relatief veelkracht. Uit de parkeerstand halen voelt ook erg stroef aan. De automaat zelf functioneerd goed, parkeerstand, achteruit, vooruit enz functioneerd verder allemaal goed. Het kost alleen teveel kracht om de auto in de parkeerstand te zetten of eruit te halen. Dit probleem zit er al in sinds ik de auto heb, het wordt niet erger of minder maar het geeft wel gevoel dat iets voortijdig versleten zal zijn als ik zo door ga.

Weet iemand misschien wat de oorzaak is en wat er gedaan moet worden om dit probleem op te lossen?
s70 2.5 20v aut

elianmars


Basbb

Citaat van: elianmars op 04-09-2006 00:14:32
Knijp je wel de knop onder de hendel in?  ;D ;)
hmm volgens mij krijg je een automaat niet in P zonder een knopje of iets in te drukken ;) Nou ja als je maar hard genoeg doorduwd...
s70 2.5 20v aut

mehn

Lijkt erop of de kabel niet vrij kan bewegen. Kijk maar eens onder de luchtfilterbox daar loopt ie.
De kabel komt uit op een armpje dat de trekkende/duwende beweging van de kabel omzet in een draaiende beweging van de as die de automaat ingaat.
Dat armpje zit op de automaatschakelstandensensor (of zoiets...ook wel bekend als pnp-switch) die ervoor zorgt dat de automaat weer in welke stand jij de hendel hebt gezet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mathh

Citaat van: mehn op 04-09-2006 06:51:06
Lijkt erop of de kabel niet vrij kan bewegen. Kijk maar eens onder de luchtfilterbox daar loopt ie.
De kabel komt uit op een armpje dat de trekkende/duwende beweging van de kabel omzet in een draaiende beweging van de as die de automaat ingaat.
Dat armpje zit op de automaatschakelstandensensor (of zoiets...ook wel bekend als pnp-switch) die ervoor zorgt dat de automaat weer in welke stand jij de hendel hebt gezet.

Klopt, had ik ook na het automaatflushen. Zat de olieleiding ietsje verdraaid waardoor het armpje niet meer volledig kon bewegen.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Basbb

Zo te horen iets wat eenvoudig te maken is. Ik had er wel over geklaagd bij een grote volvodealer toen ik daar 1 en ander liet doen, maar die hadden de helft niet uitgevoerd.

Ik laat het garagebedrijf waar de auto nu toch al staat even naar kijken, daar verwacht ik wel apart een rekening voor. Maar ze bellen eerst als ze denken dat het veel meer kost. Ik kan altijd nog kijken of ik het laat maken of niet. Maar met wat hier verteld wordt, zal het dus wel meevallen.

thx
ik ga wel zelf eff kijken uit nieuwsgierigheid wanneer ik me auto terug heb, ik wil wel is weten hoe dat eruit ziet.
s70 2.5 20v aut