gasverdamper

Gestart door wouter101, 05-09-2006 18:49:32

Vorige topic - Volgende topic

wouter101

Hoi,

Mijn 850 2.0 model  ivm met hoog verbruik op LPG wil ik laten nakijken.

Tevens bleek bij inspectie de remslangen voor zijn poreus. Heeft iemand hier nog advies over? :-[ Ik heb monteurs van de garage nog niet kunnen spreken vandaar hier mijn vragen.

Wil graag alleen investeren als het echt nodig is..... :-\

bedankt :)

Wouter

wim300

kunnen ze het lpg systeem niet opnieuw inleren?

homo hoezen komt meer voor(moet de mijne ook nog doen aan beide kanten) als ze scheuren kan er zand en water inlopen waardoor je nog meer kosten krijgt.

remslangen ook vervangen als je het binnen werk van de slang zichtbaar is.

RRRRR_Ramon

Verdamper is gewoon lek, dat kan, is een best veel voorkomende storing, kost je tussen de 175 en 200 euro denk ik. Soms kun je nog rijden met een defecte verdamper maar bedenk wel dat er dus LPG weglekt onder je motorkap, m.a.w. het is gewoon gevaarlijk.  :o

Op zich een wonder dat je nog op LPG kunt rijden, meestal is de uitval op LPG je eerste aanwijzing dat er iets is met je verdamper.

Stofhoes van homokineet vervangen is ook dringend, zoals Wim300 al zei, stof en zand krijgen vrij spel terwijl je vet weggeslingerd word. Stofhoes kost je ca. 35 euro denk ik.

Remslangen zou ik gewoon klakkeloos aannemen van de monteurs (mits je ze niet een jaar eerder zelf hebt vervangen). Bij twijfel: vervangen!! het zijn wel je remmen. Remslangen zijn niet zo heel duur, dacht een kleine 30 euro per kant.

Succes ermee! ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

wouter101

stofhoes 35 euro valt me mee. Zijn ze daar lang meebezig?

Bedankt voor de info! :)

thuur

Lange as (R) is niet heel veel werk (uur tot anderhalf uur voor een ervaren monteur), korte as (L) wil wel eens flink vastzitten waardoor het wat langer kan duren :-\

Remslangen moet L+R binnen een uurtje gepiept zijn.

Gr 8)

RRRRR_Ramon

Citaat van: thuur op 05-09-2006 21:26:56
Lange as (R) is niet heel veel werk (uur tot anderhalf uur voor een ervaren monteur), korte as (L) wil wel eens flink vastzitten waardoor het wat langer kan duren :-\

Gr 8)

Kan het niet veel sneller met zo'n speciale tang, die over en alles heengaat? Ik heb er wel eens bij gestaan toen het gebeurde, maar vraag me niet hoe dat nou ging.

Het was echt nodig om een nieuw hoesje te zetten, dit was het resultaat van echt hooguit twee weken rijden met een kapotte hoes  :o :o De laatste 4 kogels zijn er in de laatste tweehonderd meter uitgevallen  ::)

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

thuur

Citaat van: RRRRR_Ramon op 06-09-2006 16:42:27
Citaat van: thuur op 05-09-2006 21:26:56

Gr 8)

Kan het niet veel sneller met zo'n speciale tang, die over en alles heengaat? Ik heb er wel eens bij gestaan toen het gebeurde, maar vraag me niet hoe dat nou ging.

Toevallig laatst mijn ma naar een "garage" gestuurd waar ze van die tangen hebben toen de korte as echt niet uit de bak wilde. Het antwoord (beetje stotterend/aarzelend) "Nee, mevrouw, die tangen hebben we wel, maar dat is meer voor het formaat Fiat Panda zeg maar....".

Gr ;)