chiptuning soft ware vraagje.

Gestart door schutten??, 05-09-2006 22:39:42

Vorige topic - Volgende topic

schutten??

ik vroeg me zo is af ,of er al ervaringen zijn met pk cijfers, om de 15 g  zo laat mogelijk te laten beginnen met spoelen, uit ervaringen weten de meeste wel dat 15 g snel buiten adem is . zou je dan niet bij de 16 t 18t s in de buurt komen ??? ???

JCviggen

Nee. 15G compressorwiel verplaatst gewoon te weinig lucht. Tegenover de 18T dan, want veel verschil zit er niet tussen 15G en 16T.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

schutten??

okee maar even over de 15g er worden toch wel veel verschillende pk cijfers op gegeven door de tuners dat heeft toch grotendeels met het op spoelen te maken of ??? ??? hoe later hoe hoger de pk,s of zullen er nog belangrijker factoren zijn

JCviggen

Voorontsteking speelt een grote rol. Tuners geven vaak heel verschillende cijfers op maar dat wil niet zeggen dat de pk's in de praktijk ver uit elkaar lopen. Meer dan 280 pk ga je normaal niet krijgen uit een 15G en oudere motor.

Turbobiker

Echt grote verschillen in topvermogen zul je niet krijgen, slechts een verschil in oppakken. Je kunt natuurlijk van allerlei fantasie programmeringen toepassen, maar ga er van uit dat het meeste wel geprobeerd is en dat er een reden is dat de verschillende tuners echt niet ver uit elkaar liggen.

grote stappen ga je pas maken met een andere turbo...
De Tussenpaus

M a r c

Als je een 15G laat wilt laten opspoelen heb je nog minder rendement, zoals Jan al zegt: hij kan het in hogere toeren qua luchtopbrengst sowieso niet bijbenen. Het beste gebruik je de 15G dus optimaal in het middengebied. Voor meer power over een breder en hoger toerenbereik moet je simpelweg naar een (grotere) turbo met een andere karakteristiek.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

volvos60t5

Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

saffron

dus je moet op zoek naar een 19t.
anders kun je mij niet voor blijven ;D ;D ;D ;D
YaBB

JCviggen

Citaat van: marcel v70r AWD op 05-09-2006 23:10:21
dus je moet op zoek naar een 19t.
anders kun je mij niet voor blijven ;D ;D ;D ;D

Ga jij eerst maar een chippie aanwrijven bij de vrouw  ;)