even voorstellen....mijn S70....

Gestart door BenS70, 08-09-2006 08:21:02

Vorige topic - Volgende topic

BenS70

Hallo, ik ben Ben, 29 jaar oud en sinds een week de eigenaar van een zwarte Volvo S70. Gekocht bij de off. Volvo dealer, de wagen rijdt super en ziet er als nieuw uit! Ben er erg blij mee, hoop dat het zo blijft!

Meteen een vraagje: weet iemand waar ik van die  notenhouten dashboardstickers kan kopen? Wel van een beetje goede kwaliteit!

Greetz Ben

ief

Hallo Ben, welkom hier! :)
Schroom vooral niet wat meer te vertellen over je nieuwe aanwinst.
Vooral fotootjes zijn we hier gek op. ;)

Notenhout stickers....ik weet dat bij Volvo de originele sets te bestellen zijn, maar heb tevens begrepen dat je daar je halve dasboard voor moet slopen. Op Ebay.com en tevens Marktplaats zie ik regelmatig sets voorbij komen. Maar deze hebben vaak een wat plastiekerige uitstraling.

Maar goed, het is maar je waar van houd.
Veel plezier hier in ieder geval. 8)

Gr. Ivo
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

BenS70

Hey Ivo,

Bedankt voor je reaktie, bij de Volvo dealer kost zo'n setje rond de 1000 Euro. Beetje teveel van t goeie. Ik rij in een zwarte S70 op LPG G3. Heeft nu 220.000 km gelopen, k vond het veel, maar schijnt geen probleem te zijn voor een Volvo. Ik ga proberen zsm een foto erop zetten, S70 ziet er erg mooi uit, vrijwel geen krasjes etc. En in het zwart echt een plaatje, nooit geweten dat zo'n Volvo zo comfortabel reed! Stoelen zijn heerlijk. Reed hiervoor een Audi A4 tdi, fijne wagen maar dit rijdt nog mooier en vooral stiller, de 5-cilinder klinkt als muziek in mn oren.

Groet Ben

Eugene

Welkom,

220000 km stelt niks voor als de auto gewoon goed onderhoud heeft gehad. Er zijn er hier zat met meer dan 300.000-400.000 en zelfs meer dan 500.000!

If it's not blown, it sucks...

BenS70

ja dat zag ik ja, ben blij mee!! Betekent dat ik nog wel ff kan!!

groet Ben

ief

Waarschijnlijk is de inloopolie er nog niet zo lang uit.... :P
Volvo 850 Clublid

Eugene

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 08-09-2006 08:56:15
Waarschijnlijk is de inloopolie er nog niet zo lang uit.... :P

Die gaat er bij de 2e distributie wissel (240.000) km toch pas uit? ::)

;D

If it's not blown, it sucks...

BenS70

mn distributieriem is net vervangen, t enige wat er volgens mij nog aan mankeert is een zacht krakend geluid als ik de bocht om ga, mogelijk een wiellager ofzo...lijkt erger te worden. Wil ik zo snel mogelijk vervangen, maar ik zoek nog een goed adres voor onderhoud in de buurt van Apeldoorn, weet iemand misschien een adres??

Gr Ben

ief

Zoek je een dealer of gewoon iemand die erg goed is met Volvo's op het technische vlak?
Volvo 850 Clublid

BenS70

Ik heb de S70 bij de Volvodealer in Apeldoorn gekocht, maar onderhoud is erg duur daar, dus t liefts iemand die uiteraard goed is maar dan hopelijk wat minder prijzig...

gr Ben

RRRRR_Ramon

Citaat van: BenS70 op 08-09-2006 09:01:51
mn distributieriem is net vervangen, t enige wat er volgens mij nog aan mankeert is een zacht krakend geluid als ik de bocht om ga, mogelijk een wiellager ofzo...lijkt erger te worden. Wil ik zo snel mogelijk vervangen, maar ik zoek nog een goed adres voor onderhoud in de buurt van Apeldoorn, weet iemand misschien een adres??

Gr Ben

Dit kan ook je maximumstuuruitslag zijn aan de binnenkant van je draagarm. Een beetje kopervet erop en het is weer over. In een ernstiger geval zou het een homokineet kunnen zijn. Omdat je hem nog maar zo kort hebt, zou ik persoonlijk even terug gaan naar de dealer en het voorleggen.

Succes ermee en nog veel veilige kilometers!!  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

ief

Citaat van: BenS70 op 08-09-2006 09:10:10
Ik heb de S70 bij de Volvodealer in Apeldoorn gekocht, maar onderhoud is erg duur daar, dus t liefts iemand die uiteraard goed is maar dan hopelijk wat minder prijzig...

gr Ben
Je hebt een PB ;)
Volvo 850 Clublid

b0nkolok

Citaat van: BenS70 op 08-09-2006 09:01:51

Gr Ben

Misschien al gelezen, maar je moet af en toe de wieluitslagstangen invetten met kopervet.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

BenS70

Ja zal ik zsm doen, ik hoor het geluid alleen bij scherpe bochten, vrees dat het mogelijk toch de homokineet is. Hij heeft een week geleden een grote beurt gehad bij de off dealer, neem aan dat zij de wieluitslagstangen ook invetten??

gr Ben

b0nkolok

Citaat van: BenS70 op 09-09-2006 20:33:30
Ja zal ik zsm doen, ik hoor het geluid alleen bij scherpe bochten, vrees dat het mogelijk toch de homokineet is. Hij heeft een week geleden een grote beurt gehad bij de off dealer, neem aan dat zij de wieluitslagstangen ook invetten??

gr Ben

Nee dat kun je vergeten. De dealer (uitzonderingen daargelaten) doet dat niet vanzelf. Effe erbij vermelden, liefst op een papiertje op je stuur geplakt. Maar je kan het ook zelf doen als je erbij staat. potje vet pakken eh een kwastje ....  en betten maar  ::)

Homokineet zijn bijna geen storingen aan.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek