Nieuwe lid

Gestart door Peer ke, 08-09-2006 20:50:53

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: pwassink op 13-09-2006 09:21:45
Waarom nu weer een spoiler .. ??

straks ga je hem ook nog een stel roofrails aanpraten..

Laat hem lekker zo en haal af en toe een spons over je achterruit .. !

Inderdaad, niks geen spoiler. Is gewoon een mooie wagen in een moooie kleur. Nog heel veel plezier er mee :laugh:
De Tussenpaus

b0nkolok

Citaat van: Vulk op 13-09-2006 17:28:03
Mooie wagen. Misschien eens die bumpers wat bijwerken?

Staat ook een handig topic hierover op het forum.

Gewoon insmeren met gekookte lijnolie (wel netjes, niet op de lak smeren/knoeien)
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Peer ke

Ahhhhh medestanders ;D eindelijk. Nee ieder zijn/ haar smaak. Gekookte lijn olie, waar te verkrijgen? Zijn foto's toen ik em net had, ik heb er al een bumperblack op gesmeerd maar dat was na 3 buien weer verdwenen. Is gekookte lijnolie HET middel?

b0nkolok

Citaat van: Peer ke op 13-09-2006 19:00:44
Ahhhhh medestanders ;D eindelijk. Nee ieder zijn/ haar smaak. Gekookte lijn olie, waar te verkrijgen? Zijn foto's toen ik em net had, ik heb er al een bumperblack op gesmeerd maar dat was na 3 buien weer verdwenen. Is gekookte lijnolie HET middel?

Gewoon bij een verfwinkel. Er zijn draadjes op dit forum, maar ik bespaar je uitgebereid zoekwerk. Het is HET middel. Na insmeren de volgende dag met een droge doek nawrijven en na een half jaartje weer es hetzelfde proces. Gekookte lijnolie  ... prijs? literfles ca. 6 euries.

Peer ke

Thanks, ik ga het van het weekend eens proberen. Achterlichten zien er ook een beetje flets uit.

b0nkolok

CiteerAchterlichten zien er ook een beetje flets uit

Tja, bekend euvel. Zeg maar 'fout plastic'. Iedereen zoekt naar vervanging. Verkrijgbaar bij de dealer (knip leeg). Soms op marktplaats maar dan meteen weg. Ik zoek zelf ook op Chinese webstites voor imitatie. Tot nu toe nada.

pwassink

Citaat van: Peer ke op 13-09-2006 19:10:09
Thanks, ik ga het van het weekend eens proberen. Achterlichten zien er ook een beetje flets uit.

T helpt niet zolang als op de bumperstrips, maar ook achterlichten zien er
(Zeker op 2 sec afstand!) veel beter uit na een gekookte-lijnolie-behandeling..

K heb de mijne net vandaag weer es gedaan, en alle andere kunstofdelen,
spiegelranden, ruitenwisser-stangen, zwarte vlakjes op portieren, handgrepen, etc
Alleen de daklijsten niet, komen vrijdag nieuwe V70 varianten op ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Eugene

Citaat van: pwassink op 13-09-2006 09:21:45
straks ga je hem ook nog een stel roofrails aanpraten..

Er wordt niemand iets aangepraat, er worden suggesties gedaan ::)

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Welkom hier, Peer!

Mooie wagen hoor! En gewoon doen aan je wagen wat jij leuk vindt.

Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat er maar 1 revisieklauw is gemonteerd. Er wordt altijd gezegd dat je twee klauwen per keer moet vervangen (dus óf twee aan de voorkant, óf twee aan de achterkant tegelijk).

Eugene

Citaat van: elianmars op 14-09-2006 08:53:37
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat er maar 1 revisieklauw is gemonteerd. Er wordt altijd gezegd dat je twee klauwen per keer moet vervangen (dus óf twee aan de voorkant, óf twee aan de achterkant tegelijk).

Dat word zelfs bij de dealer niet gedaan :o

Ik zou het zelf uiteraard wel doen.

If it's not blown, it sucks...

Peer ke

Idd hij is voor onderhoud bij de dealer geweest. Die dealer doet niet zo heel erg zijn best hoor. Motorsteun was ook zo gaar als wat heeft ie ook niks aan gedaan en niets over gezegd. Lamba brandde na beurt etc. Nee ik ga gewoon weer naar mijn oude garage.

Peer ke

Ik ga zo ff met de lijnolie aan de slag, ben benieuwd :D

b0nkolok

Citaat van: Peer ke op 14-09-2006 18:02:39
Ik ga zo ff met de lijnolie aan de slag, ben benieuwd :D

EN ......??

Peer ke

Ja ziet er prachtig uit, nu maar kijken hoe lang het erop blijft zitten. Achterlichten vallen zo zeker niet tegen. Tis donker ander had ik ff een voor en na gepost.

pwassink

Citaat van: Peer ke op 14-09-2006 20:48:21
Achterlichten vallen zo zeker niet tegen.

Je had alles met lijnolie gedaan, ook je lampen dus .. ?

Lampen is paar weken goed, kunstofdelen blijven na een of twee keer insmeren maanden goed .
(afhankelijk van je wasstraat-gebruiks-frequentie, maar dat doen alleen leaserijders toch ? )

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂