Nieuwe lid

Gestart door Peer ke, 08-09-2006 20:50:53

Vorige topic - Volgende topic

Peer ke

Hey,

Ik ben (de) Peer, sinds kort de trotse eigenaar de van een heuze 850 GLT bj '93. De overstap van een twingo naar een 850 is best groot ;). Man man wat gaat dat ding zelfs op gas is ie niet te houden :P. 13 jaar oud en nog maar 180.000 gereden! In de wagen is pas vorig jaar gas geinstalleerd. Er zijn wel wat dingen aan, maar ja dat wordt zo langzamerhand steeds minder. Ik heb een hoop geleerd van alle topics op dit forum, iedereen dank hiervoor. Ik heb de volgende zaken zelf al vervangen:

- lederen zittingen erafgehaald en laten stikken, gelijk de stoelverwarmingsmatjes en thermostaatjes vervangen, toch wel lekker deze winter denk ik;

- nieuwe koelvloeistofdop, sindsdien verdwijnt er niets meer;

-achteruitenwisser-as zat vastgeroest, loopt weer gesmeerd, gelijk een revisiesetje voor de klapperende achterklepbekleding gemonteerd;

- nieuwe delco+rotor en bougiekabelset ( :o ca. euro 235, hoezo duur!)

Vervolgens heeft de volvo dealer de volgende zaken aangepakt:

-180.000 km beurt
-schijven voor en 1 revisieklauw
-balgset (gescheurde hoes homokineet)
-veerschotel voor
-koelssysteem spoelen en afvullen

Over deze dealer service ben ik niet heel content, ontzettend duur en bij aflevering brande het Lamda lampje. Ik terug beweert die figuur dat dat zo hoort als je op gas rijdt >:(, sure. Gelukkig ben ik hier wijzer geworden en heb ik em gewoon even gereset, piece of cake! Ik ga er niet meer naar toe.

De probleempjes die ik nog heb (schurende riemspanners, vibratie en slecht stationair lopen) zal ik nog wel eens posten, wellicht kan iemand me daar nog mee helpen. Ik wil best een paar pics toevoegen maar heb geen flauw idee hoe! :P

The Saint

Jij treft het wel slecht he, Peer ke. Wil je je aanmelden als Peer: al in gebruik, Peertje dan: al in gebruik, Peerke dan maar: ook al in gebruik...  ;D

Desalwelteplus uiteraard van harte welkom hier, al kom je natuurlijk al langer op het forum.

Mooi dat je al zoveel hebt verbeterd aan je 850. En wat die gozer van de dealer betreft: Wat een homokineet...

Veel plezier van je wagen, en oh ja, foto's plakken doe je zo: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13191.0
No shirt no shoes, no pinball

Domaso

Welkom aan boord Peer ke!
Ben zelf onlangs overgestapt van een Espero 2.0 naar een GLT uit 92 en zelfs dat is een heel verschil. In jouw geval (van een twingo naar een 850) was het natuurlijk helemaal wennen.

veel veilige en plezierige kilometers.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

langeman

hadden we al foto's gezien ??? ;D

groetjes   hans 8)

Esveldt

Sanne

Welkom,

Ik hoop dat je (net als ik) nog veel kunt leren hier en nog veel plezier mag hebben van je nieuwe aanwinst!!!

Freakybaby

welkom!

mijn glt is een jaartje (en wat km's) ouder, en zwart.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Peer ke

:)Pics!!!!!!!!!!

thanks to the Saint! ;)

Eugene

Welkom op het forum,

Mooie auto, maar een spoiler op de achterklep zou em niet misstaan ;)

If it's not blown, it sucks...

Peer ke

Pfffff Eugene dat van die spoiler weet ik nog niet hoor. Moet ik er eigenlijk ook 17 inch velgen op zetten anders is het geen porum. Overigens na vandaag weer een probleem minder :D, vibraties bleken een kapotte onderste motorsteun te zijn. Nu alleen het stationair lopen (onregelmatig en zeer laag toerental) nog en die wagen is als nieuw! ;D

The Saint

Spoiler ben ik het wel mee eens, wielen zijn mooi, en de kleur van de auto helemaal  :D
No shirt no shoes, no pinball

FGG

Welkom op 't Forum, Peer.

Spoiler erop? Ja!
Andere velgen? Nee, die Cetussen blijven mooi.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Peer ke

:oCetussen, hebben die dingen zelfs een naam! Ze zijn idd mooi hoor. Ik weet het niet hoor, die kleur groen, ik denk dat ik het een bescheiden bolide moet laten ;)

pwassink

Waarom nu weer een spoiler .. ??

straks ga je hem ook nog een stel roofrails aanpraten..

Laat hem lekker zo en haal af en toe een spons over je achterruit .. !

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Vulk

Mooie wagen. Misschien eens die bumpers wat bijwerken?

Staat ook een handig topic hierover op het forum.