Aankoop R 1996 deel 2

Gestart door Ger!, 27-02-2003 19:10:12

Vorige topic - Volgende topic

Ger!

Right, zoals vermeld, hij is gekeurd. Had trouwens zelf al via Volvo Ned. het één en ander opgevraagd. Ze zijn daar heel vriendelijk en namen echt de tijd om zoveel mogelijk van de auto boven water te halen. Zo kwam ik er achter dat 'ie in '99 voorschade heeft gehad. Dit vond ik ook weer netjes terug in het keuringsrapport. "de auto heeft lakschade gehad, schadeherstel is goed uitgevoerd". Daarnaast werd er geconstateerd dat "de veren voor aanlopen in wielkast links en rechts". Heeft hier wel eens meer iemand last van gehad. Voorts waren er nog wat kleinere dingen die je kunt verwachten bij een auto van rond de zeven jaren oud.

Alles bij elkaar denk ik dat het tijd wordt om maar eens lid te worden van de "Volvo 850 club". Denk toch dat ik binnenkort in een light blue metalic Volvo 850 Estate R rondrij.

Ger!

Wordt vervolgd.

Ger!

2 keer, da's een beetje overdreven.

FelixB

Kleine voorschade is mi niet erg, heb ik ook wel eens gehad!
Die niet-Volvo 850-R's rijden zo langzaam  ;D ;D ;D

Aanlopen komt door 215/45 - 17 banden, is normaal.

Verder geen punten: dan geFELIXitreerd met je aankoop!

Ps we zien je wel op de clubdagen met die mooie R
855R & C70 T5 cabrio automaat

Ramon

Aanlopen van de banden heb ik ook, je leert van zelf om niet de uiterste stuurstanden op te zoeken.

Heel veel geluk met je aankoop!

Ramon ;D
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Huib

17 inch met 45 banden hoort toch niet aan te lopen?
Met deze afmeting zit je toch op de juiste diameter ???

Ilas

Als dat alle punten zijn ....kopen die R ! Okay, het hangt natuurlijk ook van de prijs af maar zo te horen is de auto goed onderhouden. En ik kan je zeggen (als kersverse 850 T5-R Estate eigenaar) het is een fantastische ervaring om eens flink te planken met een luxe ruime auto met zoveel PK's onder de kap.

Hopelijk mogen we je binnekort ook feliciteren met je aankoop.

Waar heb je hem trouwens laten keuren ? Dekra of ANWB ?
"Motormuziek ....."

Ger!

ANWB, overigens lopen niet de banden aan volgens de keurmeester maar de veren. Er zitten niet de standaard veren onder maar verlagingsveren.
Ik heb ze zelf nog niet kunnen bekijken maar staat een R standaard al niet wat lager?

FelixB

Citeer17 inch met 45 banden hoort toch niet aan te lopen?
Met deze afmeting zit je toch op de juiste diameter ???

205 mm loopt niet aan; 215 wel
855R & C70 T5 cabrio automaat

Huib

Huh en Marc heeft toch 225mm banden opz'n T5r? :o