Auto start niet meer, na demontage zekering wel

Gestart door arreiman, 10-09-2006 11:26:35

Vorige topic - Volgende topic

arreiman

Hallo allemaal, ik ben in het bezit van een Volvo 850 GLT 2.5 20V 170PK Estate van oktober 1993. Over het algemeen ben ik zeer tevereden met de auto maar laatst een probleem waar ik niet blij mee ben.
Op een ochtend deed de afstandsbediening van het alarm (origineel Volvo Guard I) het niet meer en moest ik de auto met de sleutel openen. Toen startte de auto niet, ook de startmotor ging niet draaien. Wel gingen alle lampjes op het dashboard gewoon branden. Route Mobiel gebeld. Deze heeft de zekering van het alarm eruit gehaald en toen startte de auto gewoon. Echter werkt nu mijn centrale deurvergrendeling niet (ook niet met de sleutel) en mijn alarmsysteem werkt niet. Dat laatste is niet zo erg maar de centrale deurvergrendeling vind ik wel praktisch. Is dit een bekend probleem en wie heeft de oplossing ?

Tevens denk ik erover om een universele afstandsbediening voor de centrale vergrendeling in te bouwen, simpel omdat ik die van Volvo niet mooi vind (dat langwerpige kastje met 1 knopje erop). Iemand daar ervaring mee ?

Alvast bedankt.

Raymond

Raoul

:eusa_naughty:Route Mobiel aan je auto laten knoeien?Jij durft!
Ik had persoonlijk een andere keus gemaakt,eentje met 60 jaar ervaring.Hebben ze je afstandsbediening wel gecontroleerd?Batterijtje gemeten?Bij de ANWB hebben ze een helpdesk met inzage in elektrisch draadschema,die had waarschijnlijk niet je deurvergrendeling uit hoeven schakelen.

@®-

Citaat van: Raoul op 17-10-2006 21:29:59
:eusa_naughty:Route Mobiel aan je auto laten knoeien?Jij durft!
Ik had persoonlijk een andere keus gemaakt,eentje met 60 jaar ervaring.Hebben ze je afstandsbediening wel gecontroleerd?Batterijtje gemeten?Bij de ANWB hebben ze een helpdesk met inzage in elektrisch draadschema,die had waarschijnlijk niet je deurvergrendeling uit hoeven schakelen.
Ik weet bijna zeker als je even nieuwe batterije haalt en opnieuw je afstandsbediening inleert dat het weer gewoon werkt.
Zijn het niet de batterijen dan is het de AB, die kost zo ongeveer 50 euro.

Als je een paar keer je zekering erin en eruit (met open portier) haalt zal het alarm het niet doen en je CV het weer wel, daarna je AB inleren en je kan weer verder.

Wat vaak ook werkt is je AB ff tegen je kin drukken en dan tegelijk het knopje van je AB indrukken (niet doen in een drukke winkelstraat ;D) anders wordt je opgehaald door een wit busje met mannen in witte jassen, maar het werkt wel.