stotteren 10v

Gestart door erik-jan, 29-10-2006 11:34:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik-jan

ik ben hier nu al een poosje mee bezig en dacht het opgelost te hebben. Starten doet de motor prima stionair ook. Bij wegrijden schokt de auto. Wanneer ik de stekker van de stappenmotor loshaal loopt de motor 1400rpm maar doet ie het wel. Is het dan de stappenmotor?

en even iets heel anders kan het aan de katalysator liggen?

erik-jan

#1
gisteren van alles gemeten. Wanneer ik de tps sensor loshaal reageert de moter niet anders, de waardes gemeten en hij doet het wel maar de potmeter voelt niet echt goed (zal ik vervangen). evenzo met de nokkenassensor. Ik rij nu met het stekkertrje van de stappenmotor af dan doet de motor het echt goed. valt snel terug in toeren, wanneer de stekker erop zit duurt het lang voordat de motor terug valt in toeren. is ook te zien aan de stappenmotor. (heb er 2)wanneer ik er een andere er op aansluit met lopende motor en doe de tweede er op dan doet de klep het het wel maar gaat niet dicht. naar mijn idee een verkeert signaal. leuk hoor elektronica.

erik-jan

zondag spruitstuk er af en alle massacontacten schoongeschuurd en waar nodig nieuw contacten op gemonteerd. Uiteindelijk bij computer beland en in stekker van de computer bleek het draadje van het toerentalsensor niet goed vast te zitten. Dit kan gebeuren door het opnieuw plaatsen van een computer en ik denk dat dat gebeurd is bij de dealer. En dat was dus een zoektocht van een paar maanden. Maar goed doet het nu fantastisch al durf ik bijna niet te juichen

johan283

Dit soort fouten kost altijd veel tijd, maar gelukkig heb je de oorzaak gevonden  :eusa_dance: