Even voorstellen, een 960 dit keer

Gestart door jpost, 11-09-2006 23:58:50

Vorige topic - Volgende topic

jpost

Vanmiddag heb ik gereageerd op een bericht met de vraag wie toch al die gasten op dit forum zijn.
Ik heb uitgelegd waarom ik tot op heden gast was van dit forum, maar julllie weten nog niet wie ik ben. Dus stel ik mij even voor.

Mij naam is Jeroen Post en woon in Zutphen. Ik heb geen roffel en ben ook niet van plan er een te kopen. Wel heb ik een familielid van de roffel, namelijk een Volvo 960. Deze is minder sportief, maar wel heel comfortabel. Die 6 cilinder motor is heerlijk en directe familie van de voor jullie zo bekende 5 cilinders.
Wat gegevens:
- Volvo 960  Oxford 2.5i
- bouwjaar 1996
- kilometerstand op dit moment ongeveer 182.000km.
- goed uitgerust, onder andere: ecc,  cruisecontrol, leer, enz.

Nu willen jullie die 960 vast ook zien, dus een plaatje kan vast geen kwaad:

Ik ben ook lid van de Volvo 700 Vereniging, maar ik heb het idee dat in sommige opzichten een 960 meer op een 850 lijkt, dan op een 740/940.
Zo heeft mijn 960 ook last van een roffel 'kwaaltje', de krukaskeering aan de bakzijde lekt een beetje (nog wel, ben al bezig met sparen). Ik hoop daarom dat jullie het niet erg vinden als ik hier ook zo nu en dan een vraag stel.

ief

Welkom Jeroen, enne wat meer foto's mag best hoor. Je hebt zo te zien een pracht bolide. ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

thuur

Zo :o

Da's geen verkeerd automobiel 8)

Maar das bijna een S/V90, niet ???

Inderdaad heel veel overeenkomsten, maar ook zeer veer verschillen.

Veel rijplezier hoef ik je niet te wensen ;D

Hang lekker rond en keuvel gezellig mee, welkom!

Gr 8)

Eugene

Prachtige auto!

Welkom op het forum, ex gast ;D

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Stelden alle 850 rijders zich maar zo netjes voor: praatje + plaatje. Welkom op het forum Jeroen. En vragen staat altijd vrij.

Hele mooie wagen overigens.
De Tussenpaus

R o b

Welkom Jeroen!

Ik ben ook geen roffel rijder, maar probeer mijn vraagjes hier toch af en toe te stellen! Vaak komen er leuke en nuttige reacties  ;D. Ik pb ook vaak leden waarvan ik zie dat ze kundig zijn en genegen om een 40-serie rijder wat antwoordjes te geven!

Op mijn 18e reed ik zo af en toe al 850, maar die was helaas niet van mij  :P. Wel werd ik vanaf mijn 4e al vervoerd in Volvo's haha! Een te lange rij om nu op te noemen.

Mooie bak heb je.....groet Rob!

FGG

Kijk, toch maar aangemeld dus. Welko op 't Forum, Jeroen.

Die 960 ziet er erg goed uit. Heb je nog meer pics?

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Claudia

Welkom Jeroen!

Wat een prachtige 960!!!
Onze (lees: mijn) vorige was een 940...en ondanks dat ie sloom was, zat ie wel ontzettend comfortabel! En nog steeds ga ik een beetje kwijlen als ik een 940 of 960 zie 'zweven'.

Kan het zijn dat ik jou 's ochtends regelmatig van Zutphen richting D'chem zag rijden?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

jpost

Bedankt allemaal voor het warme welkom.

Nog een plaatje van de zijkant:

En de achterkant:

Bijna door de lak heen gepoetst:

Het is net geen S90, al lijkt deze er wel op. Net als een S90 is bij de Oxford uitvoering alles meegespoten, ook de onderste rand va de voor en achterbumper.
Mijn 960 is van april 1996, de S90 kwam ongeveer een half jaar later.

Ik werk in Raalte, dus ik denk niet dat ik dat ben met mijn 960.

Ik zal ook nog eens een plaatje schieten van de motorruimte en het interieur.

En een 850, S70 of V70 (gister nog een T5R Estate in Cream Yellow gespot, bij Eefde) is ook altijd mooi om te zien,  zeker die van liefhebbers!

RRRRR_Ramon

Als je vluchtig langs je laatste post scrollt dan is het net of je een 850 sedan ziet, maar het zijn er toch echt 110 meer. Mooie auto inderdaad en glimmen dat ie doet!!   8)

Net wat Turbobiker zegt; stelde ieder nieuw lid zich maar zo voor met foto's en al erbij, goed hoor.   :o ;D

Veel veilige kilometers toegewenst!! ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

oldostofjas

Ik zeg: geef die man een forumsticker!

Zo'n 960 vind ik altijd wel mooi, kwijl kwijl...
There is no place like 127.0.0.1

BenS70

Hey Jeroen,

Welkom,

prachtige wagen, ziet er als nieuw uit...mooie kleur ook!!

Veel plezier op het forum en met de 960 natuurlijk!

Gr Ben

Gmid

Wat een prachtige 960....

volgens mij exact dezelfde wagen waar ik een proefrit in heb gemaakt voor ik mijn 850 gekocht heb.. Heb er erg over getwijfeld... het gewicht en verbruik gaf toch de doorslag.....
Volvo C30 '12

ief

Zie mezelf ooit nog wel eens rijden in een 960....alhoewel een V90.... :P
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

DopdeDouwer

Hey Jeroen,
Mooie auto zeg. Toch net even meer limo dan een 850.
Volgens mij zal ik je wel een keertje spotten want zo te zien woon je vlak bij mn vriendin in de buurt.
Welkom op t forum, hopelijk heb je wat aan de technische tips voor je 960.
Vierkant Rules