Defecte afstandsbediening of ontvanger???

Gestart door Kimmie, 14-09-2006 13:14:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kimmie

Dag allemaal,

Sinds een maand ben ik de trotse eigenaresse van een volvo 850 2.5i uit 1996. Sinds de aanschaf heb ik een probleem waarvoor ik al 2 keer terug ben geweest naar de garage maar tot nu toe zonder resultaat. Vandaar dat ik me tot de experts op dit forum wend:

Op de auto zit een guard I alarmsysteem en centrale deurvergrendeling (is samen 1 systeem geloof ik???). De afstandsbediening doet het soms wel maar meestal niet. Ik moet (natuurlijk meestal met zware en volle boodschappentas) naast de auto gaan staan om hem te kunnen openen. De sleutel is geen optie want dan gaat heel gezellig het alarm af ;-) Overigens is laatst, zonder dat ik het doorhad het alarm aan gegaan: waarschijnlijk heeft hij eerst een tijd staan loeien op de parkeerplaats en daarna bleven de lichten knipperen. Met de afstandsbediening ging het gelukkig wel weer uit (jippie want toen werkt hij wel).

Ik heb 3 afstandbedieningen waarvan bij alle 3 de ledjes niet goed werken. Bij alle 3 de afstandsbedieningen is het probleem hetzelfde. Voor de zekerheid nieuwe batterijen gekocht maar dat heeft geen verbetering opgeleverd. En natuurlijk doet hij het heel braaf bij de garage van een afstandje wel.

Ik heb zelf het vermoeden dat het niet in de afstandsbediening zit maar in de ontvanger. De ontvanger is volgens mij dat knipperende lampje op mijn deurstijl aan de binnenkant? Of zit er nog iets in het dashboard verstopt.

Mijn vraag aan jullie: wat zou het probleem kunnen zijn? Hopelijk iets wat ik zelf kan repareren?

RRRRR_Ramon

Hier kun je de positie van alle onderdelen vinden van een Guard I alarm en uitleg over de werking. Teven staat beschreven hoe je een aantal functies kunt programmeren.

Succes!  ;D

en bedank Ludo maar!

Oh ja....... stel je ook nog even voor in het daarvoor bestemde topic, met foto's van je auto erbij natuurlijk!

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

thuur

Inderdaad waarschijnlijk de ontvanger.


Gr ;)

Ludo

#3
Citaat van: Kimmie op 14-09-2006 13:14:30
De ontvanger is volgens mij dat knipperende lampje op mijn deurstijl aan de binnenkant? Of zit er nog iets in het dashboard verstopt.

de ontvanger zit verstopt rechts achter het dashboardkastje.
<edit>ik ben mis, daar zit de ontvanger van de centrale vergrendeling.

de alarm module zit meestal onder de plaat boven de pedalen.

Kimmie

Bedankt alvast voor deze reacties (voorstellen zal ik straks nog even doen ;-) )

In de handleiding staat dat mijn ontvanger van het alarm op de A-stijl zit. Dat klopt met mijn auto. Is dit dan ook gelijk de ontvanger van de centrale deurvergrendeling??? Ludo, jij geeft aan dat hij waarschijnlijk onder de plaat boven de pedalen zit. Dus 2 aparte ontvangers?

Door de handleiding weet ik ook dat ik een radiografische afstandsbediening heb. Het bereik daarvan zou 30- 40 meter moeten zijn. Dat heb ik nog nooit gehaald. Bij infrarood afstandsbedieningen ligt het bereik gevoeliger want onder invloed van zon kun je soms maar 0,5 meter bereiken. Maar dat gaat bij mij dus niet op aangezien ik een radiografische heb.


Ludo

normaal is de ontvanger van de centrale vergrendeling apart.

zelf heb ik geen Volvo Guard alarm maar het basisalarm.
volgens mij is het principe hetzelfde.
de ontvanger stuurt de gegevens door naar de module.
in de module zit altans bij mij het probleem, van tijd tot tijd moet ik die eens resetten door de stekkertjes eraf te halen gedurende enkele minuten.
dan werkt het weer naar behoren.

Domaso

Ondanks dat dit niet het "voorstel" topic is;

Welkom op het forum, veel fijne en veilige km met je Roffel.

groeten, Jean-Pierre

ps. kijk ook eens op http://www.frappr.com/volvo850forum want er mogen best wat meer  
" Gals " op de kaart komen te staan. ;D
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Kimmie

Gelukkig wist ik al wel wat de Roffel is: heb het alleen zelf nog niet ondervonden ;-)

Ik zal vanavond eens prutsen met die module. Kijken of dat helpt. Hoewel ik het geen blijvende oplossing vind, maar alle beetjes helpen.

Kimmie

OK, de stekkertjes uit de module trekken werkt helaas niet. Nog een andere oplossing?

Enne... heb ik nu 1 of 2 ontvangers (dus 1 voor het alarm en 1 voor de centrale deurvergrendeling)?

Ludo

volgens mij wel.
de module heb je dus al gevonden. (zat ie bij de pedalen?)

dit zou er achter/rechts het dashboardkastje moeten zitten:

(effe Walter z'n fotootje gepikt  ;D )

dus het dashboardkastje demonteren en zoeken.  ;)

thuur

Citaat van: Ludo op 15-09-2006 09:02:55
volgens mij wel.
de module heb je dus al gevonden. (zat ie bij de pedalen?)

dit zou er achter/rechts het dashboardkastje moeten zitten:

(effe Walter z'n fotootje gepikt ;D )

dus het dashboardkastje demonteren en zoeken. ;)

Bij mij zit deze module met een enorme tie-wrap ergens tussen de klokkenwinkel en de stuurstang bevestigd. De ontvanger hiervan loopt naar boven en ligt op de klokkenwinkel (maar nog onder het dashboard).

Maar het kastje moet gemakkelijk te herkennen zijn.


Gr ;)

Kimmie

Ehhh...manlief heeft 'm gevonden en ben vergeten te vragen waar ie zat ;-)

Sjips dashboardkastje demonteren...dat lijkt me nogal een klus.

Enne...domme vraag maar wat is de klokkenwinkel? De toerentalmeter en snelheidsmeter? (Heb nog wel wat te leren). Waar ben ik aan begonnen...

Kimmie

Enne... in welke categorie hoort deze vraag trouwens wel thuis? Ik weet dat het behoorlijk irritant is als een vraag ergens verkeerd staat daarom had ik vooraf op "afstandsbediening"  gezocht en gekeken in welke categorie die door anderen geplaatst wordt ;-) Toch foutje gemaakt denk ik??? Vergeef het me maar voor de eerste keer ;-)

Ludo

Citaat van: Kimmie op 15-09-2006 11:39:37
Sjips dashboardkastje demonteren...dat lijkt me nogal een klus. 
nee hoor, is 2x niks.
deurtje openen zie je de schroefjes al zitten.
de 'hendeltjes' opzij even met een klein schroevendraaiertje langs de zijkant openklikken en omhoog schuiven.

Citaat van: Kimmie op 15-09-2006 11:39:37Enne...domme vraag maar wat is de klokkenwinkel? De toerentalmeter en snelheidsmeter?
ja klokkenhuis is waar de snelheids en toerental meter inzit, dat is 1 geheel.

scania164

Hallo
Hoe kan ik zien of ik guard 1/2/3 heb??? ???

gr chris