Achteruitrijsignaal beschikbaar onder dashboard?

Gestart door Edgar, 14-09-2006 21:03:19

Vorige topic - Volgende topic

Edgar

ls,

ik heb een VDO indash navigatie systeem gekocht. En wil die nu aansluiten.
De tachopuls heb ik al gevonden. Maar nu is mijn vraag kan ik het achteruitrij-
signaal ook ergens onder het dashboard vinden? En ja, ik weet dat ik het ook
van de achteruitrijlichten kan oppikken :-). Maar ik heb liever een kort kabeltje.

MTIA, cu l8r, Edgar.

Emiel

Niet aansluiten? Hoeveel rijd je nou achteruit? Dat houd de GPS ook wel bij. Vaak ingebouwd en nooit aangesloten... 8)

Jeroentjuh

Citaat van: Emiel op 14-09-2006 21:17:07
Vaak ingebouwd en nooit aangesloten... 8)

:eusa_shhh: ;D daarom, je rijdt toch geen honderden km's achteruit.......

thuur

Edgar

ls,

en nu ik mijn eigen bericht doorlees: Ik heb een 850 T5 '94. Of is die aansluiting
hetzelfde als van de V70 (uit het artikel uit de link)? Zit die stekker naast de grote
rode met op pin 38 de snelheidspuls?

MTIA, cu l8r, Edgar.

Emiel

Edgar

Dank je wel! Dan kruip ik morgen eens onder het dashboard..... :)

Bedankt, Edgar.

MarcoV

Citaat van: Emiel op 14-09-2006 21:17:07
Niet aansluiten? Hoeveel rijd je nou achteruit? Dat houd de GPS ook wel bij. Vaak ingebouwd en nooit aangesloten... 8)

Wel aansluiten!! Als je regelmatig achteruit rijdt bestaat de kans dat de exacte plaatsbepaling van het voertuig steeds meer gaat afwijken. Navigatie gebruikt gps en puls samen voor een correcte positionering van de auto op de weg!

MarcoV, die een vdo ms5000 gebruikt met alle draden aangesloten ;D

Emiel

Bij mijn MS3200 heb ik een zonder speedpulse gereden...was echt geen probleem, puur op de GPS deed ie het prima.

Tomtom en al die andere losse units werken ook prima zonder speedpulse... :eusa_shifty:

daytonawim

Citaat van: Emiel op 17-09-2006 19:31:40
Bij mijn MS3200 heb ik een zonder speedpulse gereden...was echt geen probleem, puur op de GPS deed ie het prima.
Tomtom en al die andere losse units werken ook prima zonder speedpulse... :eusa_shifty:

Mijn PDA met tom tom werkt idd prima ook zonder speedpuls, echter de Alpine Navigatie heeft de speedpuls ook niet aangesloten, en heeft regelmatig problemen met de positie bepaling.
Je ziet em ook sprongetjes maaken op de kaarp de display
Dus die ga ik nog wel (laten) aansluiten

DerWeis

Ik heb al verschillende topics doorgelezen, maar nu heb ik nog 1 vraag over het achteruitrij signaal, Klopt het dat dat het geel/zwarte kabeltje is in de radio stekker? ook bij een 850 uit 1995! Ik vraag het alleen uit zekerheid hoor want zo'n navigatie systeem is zo enorm duur en wil niet graag de verkeerde kabel aanstluiten!

Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

@®-

Citaat van: DerWeis op 21-10-2006 13:01:16
Ik heb al verschillende topics doorgelezen, maar nu heb ik nog 1 vraag over het achteruitrij signaal, Klopt het dat dat het geel/zwarte kabeltje is in de radio stekker? ook bij een 850 uit 1995! Ik vraag het alleen uit zekerheid hoor want zo'n navigatie systeem is zo enorm duur en wil niet graag de verkeerde kabel aanstluiten!

Ik sluit nooit het achteruitsignaal aan. Je hebt het ook niet nodig want je rijdt nooit honderden meters achteruit.

Jeroentjuh

Citaat van: DerWeis op 21-10-2006 13:01:16

Die zwart/gele in je radio stekker is je snelheidssignaal......

DerWeis

Gisteren mijn nieuwe navigatie ingebouwd! Een pioneer AVIC-X1BT, gelukkig veel aan de tips en topics op dit forum gehad, dus alles werkt perfect! en zelfs de speedpuls en achteruitrij kebeltjes aangesloten!, Maar wat een inmens verschil met de sc-801 ! Ik had nooit gedacht dat een radio zo'n verschil kon maken in het volume klank enz! Echt een super geluid met de originele speakers (tov vorige situatie) Dus daar komt waarschijnlijk binnenkort nog wel verschil in! ook direct de tulpkabels en pluskabel getrokken! Dus binnenkort waarschijnlijk "Der Weis Audio Project" ;D ;D
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

wolff

Becker Navi ingebouwd; met speed en achteruit aangesloten.  Dat achteruitrij-signaal verzinnen ze niet zomaar, de gemiddelde naviproducent weet ook wel dat je niet enorme afstanden achterstevoren rijdt. Komt de nauwkeurigheid zeker ten goede. Nu heb ik de GPS antenne onder het dashboard verstopt en werkt perfect.
Wolff

1997 V70 2.5 20v aut; leder; privacyglass; Cascade;ProTech Lakbescherming