De LPI van Vialle zit er in!, nu met foto's!

Gestart door Racingbrick, 14-09-2006 23:09:58

Vorige topic - Volgende topic

Racingbrick

Na lang wachten kon ik eindelijk terecht bij Mesman, en vandaag was de wagen klaar om gehaald te worden.
Alles is keurig ingebouwd, ook heeft men bij Mesman de moeite genomen om het gaskleppenhuis te reinigen, en op mijn verzoek de olieafscheider vervangen.
Dit is allemaal extra service van Mesman, ( de kosten voor de nieuwe afscheider komen er natuurlijk wel bij, maar dat is een schijntje t.o.v. een keerring of zelf gaan sleutelen)
Eerst even volgetankt om de hoek, en toen terug naar Alphen, meteen weer getankt en ja hoor, bijna 1 op 10 gereden over de afstand van 115km over de snelweg, gewoon aan de wettelijke max snelheden gehouden en het laatste stukje van 15 km binnendoor vanwege file op de A12.
De wagen loopt alsof hij op benzine loopt, en ik ben meer dan tevreden...
Nu eens echt genieten van het goedkope tanken.
Ik had nog gevraagd een 85L tank in te bouwen, maar dat zou er niet echt mooi inpassen, en zou nog meer kofferruimte innemen, dus dan maar een 70L tank.
Het is jammer, maar ach, dan maar eens vaker naar de pomp.

Ludo

elianmars

Dat is inderdaad mooi!

't Is dat ik te weinig rijd voor gas. Lijkt me echt lachen bij de pomp!  8)

Racingbrick

Citaat van: Ludo op 14-09-2006 23:14:44
mooi man!.  :D

foto's?.

Nu te donker, ik pik ze wel van Mehn..... alles ziet er identiek uit.
Het was verrekte druk met de roffels daar bij Mesman, toen ik hem bracht stonder er 2 binnen, een 855 en een V70, toen ik hem haalde ook een 855 T5, in de zelfde kleur nota bene.( silversand) Is dat iemand van het forum?
Pff, het aftikken van de inbouw deed wel even pijn, maar bij de pomp was de pijn meteen verdwenen.. ;D ja,zelfs tot 2 keer toe op een avond.. ;D ;D

daytonawim

Dat is mooi man  ;D ;D

Nu nog effe een paar mooie foto's van het geheel.

Hoe is het nu met de wagen hoogte gesteld  ???

Ludo

Citaat van: Racingbrick op 14-09-2006 23:21:14
Nu te donker, ik pik ze wel van Mehn..... alles ziet er identiek uit.

ja hallo, dan kan ik ook wel onder mijn eigen kap kijken.  :eusa_think:

we wachten wel tot morgen...  ;D

Racingbrick

Citaat van: daytonawim op 14-09-2006 23:27:52
Dat is mooi man  ;D ;D

Nadat ik de orig nivomats er onder heb gezet met de originele veren, stond de kont een beetje hoog.
Nu staat hij net mooi, met de volle LPG tank er in en 60L benzine, wel met een lege kofferbak buiten die tank dan.
Man wat ben ik er blij mee, hij loopt alsof hij op benzine loopt.
Ik trek wel een paar fotookes vanavond.

Eugene

Nice, bevalt gelukkig ook goed zo te lezen :)

Over 2 weken is de C70 aan de beurt... ben eens benieuwd

If it's not blown, it sucks...

Racingbrick

Ja, ik ben de zeer blij van.
Ik zou je aanraden Magnicors en Denso Iridiums te monteren voordat de installatie er in komt.
Dat was trouwens al een verbetering op benzine volgens mijn vrouw, nou als een vrouw dat al kan merken.... ;D

Racingbrick

Citaat van: daytonawim op 14-09-2006 23:27:52
Dat is mooi man  ;D ;D

Wim, hier zijn de piccies, die f@#$ing Espace heeft me weer eens laten staan met een berg foutmeldingen, fout in inspuitsysteem en een hele boel meer, ik was te boos om ze goed te lezen.
Toen wachten op vervangend vervoer, en uiteindelijk pas na donker thuis...
Kon geen plaatjes meer maken, maar hier zijn ze;

Vuldop zoals ik dat wilde , NIET in het plaatwerk.....

Tank, 70liter

het mooi geplaatste knoppie:

Nu onder de kap:

injectoren:

dat gaat friemelen worden met de ( klisma) bakflush operatie.....

en mooi op de pootjes staan met de nivomats, nog bedankt Wim....!

en lekker rijden dat ie doet..... zeer blij van de goede en nette inbouw door Mesman.
Overal hebben ze nog een soort was op gespoten, tegen het roesten...

Ton

Citaat van: Racingbrick op 14-09-2006 23:09:58
Na lang wachten kon ik eindelijk terecht bij Mesman, en vandaag was de wagen klaar om gehaald te worden.
Alles is keurig ingebouwd, ook heeft men bij Mesman de moeite genomen om het gaskleppenhuis te reinigen, en op mijn verzoek de olieafscheider vervangen.
Dit is allemaal extra service van Mesman, ( de kosten voor de nieuwe afscheider komen er natuurlijk wel bij, maar dat is een schijntje t.o.v. een keerring of zelf gaan sleutelen)
Eerst even volgetankt om de hoek, en toen terug naar Alphen, meteen weer getankt en ja hoor, bijna 1 op 10 gereden over de afstand van 115km over de snelweg, gewoon aan de wettelijke max snelheden gehouden en het laatste stukje van 15 km binnendoor vanwege file op de A12.
Ik had nog gevraagd een 85L tank in te bouwen, maar dat zou er niet echt mooi inpassen, en zou nog meer kofferruimte innemen, dus dan maar een 70L tank.

He Racingbrick,

Dat was dus jou 850 T5 waar ze een gas installatie in aan het bouwen waren. Ze hebben donderdag bij mij een nieuwe tank gemonteerd omdat de pomp (die in de tank zit) kapot was, en toen zag ik dat ze er nog mee bezig waren (was rond half twee-twee uur). Er stonden idd meer volvo's. Toen ik er was waren er 2 medewerkers van de plaatselijke volvo dealer (vast om een auto te komen brengen of zo).
Veel zuinig rijplezier toegewenst.

Ton

Ludo

ziet er mooi uit, alleen vraag ik me af waarom de injectors zo 'scheef' gemonteerd worden.
dat kan toch ook gewoon recht, dat is nóg mooier.  :D

Ludo

Citaat van: Racingbrick op 16-09-2006 14:25:31
dat gaat friemelen worden met de ( klisma) bakflush operatie.....

je bedoeld de zekeringen?.
die zitten niet in de weg hoor.

Racingbrick

Citaat van: Ton op 16-09-2006 15:45:24
Citaat van: Racingbrick op 14-09-2006 23:09:58

He Racingbrick,

Dat was dus jou 850 T5 waar ze een gas installatie in aan het bouwen waren. Ze hebben donderdag bij mij een nieuwe tank gemonteerd omdat de pomp (die in de tank zit) kapot was, en toen zag ik dat ze er nog mee bezig waren (was rond half twee-twee uur). Er stonden idd meer volvo's. Toen ik er was waren er 2 medewerkers van de plaatselijke volvo dealer (vast om een auto te komen brengen of zo).
Veel zuinig rijplezier toegewenst.

Ton

Ja, dank u.
Nu kan ik eens echt gaan roffelen.
15 okt naar Koln, 23 okt naar Berlijn etc etc.
Snel gaar terugverdienen, die investering, heet mooste vindt ik dat hij loopt alsof hij benzine stookt.. en nog zuinig ook.Jippy... :eusa_dance:

hom

Mooi om te horen, ik ga over 2 weken  :D
Is het vermogen gelijk gebeleven naar je gevoel?

Heb je de auto voor de inbouw nog een beurt laten geven?
Ik twijfel nog of dit nodig is.