koelventilator slaat niet aan

Gestart door Geert850, 15-09-2006 00:05:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

thuur

Zolang de meter op je dash niet stijgt mag je best trots zijn op het koelsysteem van je Volvo ;)


Gr 8)

Ludo

Citaat van: @®- op 15-09-2006 22:52:53
dan langer wachten en de tempratuur meter van de auto in de gaten houden

aan de temperatuurmeter ga je niet veel kunnen zien.
die blijft gewoon op z'n plek staan.
ga maar eens een 20tal km écht gassen, als de ventilator dan nóg niets doet is er iets mis.

Geert850

ja, maar als hij het dan echt niet doet, zal mijn koppakking dat ook niet leuk gaan vinden.

thuur

Citaat van: Geert850 op 15-09-2006 23:05:45
ja, maar als hij het dan echt niet doet, zal mijn koppakking dat ook niet leuk gaan vinden.

Je koppakking is het laatste waar je je zorgen over hoeft te maken ;)


Gr 8)

850blues

Citaat van: Geert850 op 15-09-2006 22:42:07
zeg 850bleus. rij je ook wel eens met de airco uitgeschakeld?

:eusa_naughty:

Maar om je vraag te beantwoorden, ja, hij is zelfs het grootste deel van de tijd uitgeschakeld.
Alleen met die temperaturen van de afgelopen periode staat ie de hele rit aan.
Gebruik 'm gewoonlijk alleen om te ontwassemen en anders laat ik 'm om de twee weken een 15 min. draaien om de boel gangbaar te houden.
8)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Geert850

Hoezo dat dan. Als het motormanagement ergens een verkeerde temperatuur zou verwerken zie ik dus niet als het te laat is.

Heb het een keer meegemaakt dat door oververhitting de koppakking in de soep liep.

Ludo

Citaat van: Geert850 op 15-09-2006 23:12:28
Als het motormanagement ergens een verkeerde temperatuur zou verwerken zie ik dus niet als het te laat is.

nee hoor, de ecu houd het boeltje wel in de gaten.
als er écht een koelingsprobleem is merk je dat wel.

thuur

Citaat van: Geert850 op 15-09-2006 23:12:28
Heb het een keer meegemaakt dat door oververhitting de koppakking in de soep liep.


Bij een 850?


Gr ;)

daytonawim

Citaat van: Ludo op 15-09-2006 23:19:40
nee hoor, de ecu houd het boeltje wel in de gaten.als er écht een koelingsprobleem is merk je dat wel.

Mm, zelfs zonder water wil dat ding rijden, en eh er gingen echt geen lapjes branden !!!, pas na een ruime 20 km vond ik de motor wat raar lopen op LPG.
Dus vertrouw niet altijd op de electronica !

Ludo

Citaat van: daytonawim op 16-09-2006 08:48:04
Citaat van: Ludo op 15-09-2006 23:19:40
nee hoor, de ecu houd het boeltje wel in de gaten.als er écht een koelingsprobleem is merk je dat wel.

Mm, zelfs zonder water wil dat ding rijden, en eh er gingen echt geen lapjes branden !!!, pas na een ruime 20 km vond ik de motor wat raar lopen op LPG.
Dus vertrouw niet altijd op de electronica !

zeg ik toch, de ecu grijpt in als er écht iets mis is.

Geert850

CiteerHeb het een keer meegemaakt dat door oververhitting de koppakking in de soep liep.



Bij een 850?

Nee, had eerst een volvo 440 turbo, nieuw model.
Waterslang gesprongen op de autosnelweg. Toen ik het in de gaten kreeg was het al te laat.

Geert850

Gisteren na een flink stuk gereden te hebben nog even rustig door het dorp gereden.
Toen ik later nog met iemand bij de auto stond te praten ging opeens de koelvin aan terwijl de auto van het contact af stond.

Hieruit mag wel blijken dat hij wel degenlijk functioneerd

)()()sT

Citaat van: Geert850 op 18-09-2006 09:51:55
Gisteren na een flink stuk gereden te hebben nog even rustig door het dorp gereden.
Toen ik later nog met iemand bij de auto stond te praten ging opeens de koelvin aan terwijl de auto van het contact af stond.

Hieruit mag wel blijken dat hij wel degenlijk functioneerd

Gebeurt dat wel eens?
Ik heb sowieso wanneer ik de motor afzet, en de vin draait, dat de vin uitgaat.... Bij bijv. een VW blijft ie dan nog doordraaien  ???

Derks

Citaat van: )()()sT op 18-09-2006 19:23:16
Gebeurt dat wel eens?
Ik heb sowieso wanneer ik de motor afzet, en de vin draait, dat de vin uitgaat.... Bij bijv. een VW blijft ie dan nog doordraaien  ???

Ja hoor, ik laat de mijne ook wel eens zoemend achter,
dan moet het echter wel een hete dag zijn, of een een verhit ritje geweest zijn. ;)

gr derks

Geert850

Ik weet het ok niet precies.

bij mij stond de auto van het contact. En na een tijdje sloeg de vin aan.