Mag een V70 ook hier

Gestart door The Duck, 17-09-2006 18:36:43

Vorige topic - Volgende topic

The Duck

Hallo allen, nu net mijn V70 2.5 T station uit 1997 te hebben gekregen (dus wellicht wordt ik nu verjaagd met pek en veren) :eusa_boohoo: lijkt het mijn een goede zaak eens wat olie te vervangen. Nu bezit ik (nog) geen werkplaatsboek dus wie kan mij antwoord geven op de volgende vragen:

Welke en hoeveel olie gaat er in de koppeling? (AP600 oke?) ::)
Welke en hoeveel olie gaat er in de handgeschakelde versnellingsbak?
Remolie is naar ik aannneem elk universele oke dus hoeveel gaat er in het systeem? (gebruik normaal in de raceauto voor zowel rem als koppeling AP600)?
Moet de olie van de stuurbekrachtiging regelmatig worden vervangen en zo ja met welke olie en hoeveel?

Over motorolie is al veel geschreven dus ik ga ervan uit dat een 10W40 full synthetic oke is. Hoeveel liter gaat er in de motor?

Wel erg veel vragen he voor een beginner hier haha. Maar alvast bedankt. 8)
Volvo V70 2.5 T - zwart - 1997

Racing is the only circus where the clowns pay the bills

thuur

Hallo en welkom op het forum. Stel jezelf even voor in het 'Wie ben ik' topic 8)

Olie in de koppeling ??? Ik zou het niet doen :P De hydrauliek werkt op de remolie ;)

Remolie: DOT4+ of beter. Ik gebruik DOT5.1 (en niet DOT5 omdat deze zich niet verstaat met oudere varianten).

Geen idee hoeveel olie er in de bak gaat, maar dat weet iemand anders vast wel.

In je motor gaat 5.8 liter (incl filter). Eerst maar eens stoppen na 5 liter en peilen 20 minuten nadat je de motor voor de eerste keer hebt laten lopen op vers sap. Die 5,8 liter komt er nooit uit, dus hoeft er ook niet helemaal bij ;)

Stuurbekrachtigingsolie wordt in de regel nooit ververst, maar iedere 2 jaar nieuwe vloeistoffen kan nooit kwaad... Het betreft nog geen 2 liter dacht ik.

Gr 8)

b0nkolok

CiteerWelke en hoeveel olie gaat er in de handgeschakelde versnellingsbak?

Handgeschakeld 5 bak: 2,1 l. Synthetische bakolie.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Eugene

Koelvloeistof is wel iets meer dan 2 liter ;)

Dacht een liter of 6-7 zelfs....

If it's not blown, it sucks...

FelixB

En ik zou geen olie in de remmen doen maar remVLOEISTOF  :eusa_whistle:  :eusa_whistle:
855R & C70 T5 cabrio automaat

thuur

Citaat van: FelixB op 18-09-2006 10:00:02
En ik zou geen olie in de remmen doen maar remVLOEISTOF :eusa_whistle: :eusa_whistle:

...wat onder de categorie "Olie" valt inderdaad ::)

Gr ;)