Stinus en de 850 awd..

Gestart door stinus, 11-04-2012 19:24:07

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Citaat van: Piere op 05-10-2012 20:52:52
- 1, maar ik ga m'n theorie hier niet uit de doeken doen :P

Balen van dat voorscherm man. Ik vermoed dat je schoonvader wel tussen wilt komen in de kosten ervan? Niet dat het verschrikkelijk duur is, maar toch...

Die uitlaat, da's waarschijnlijk de achterste demper links die aan het scheuren is langs de naad. Als je je eraan ergert en het vanuit financieel standpunt nog niet wil vervangen kun je je ook depanneren door 'm dicht te lassen. Het houdt geen eeuwigheid, maar je kunt weer even voort.

Succes ermee! :-)

Jaja, dat lulverhaal op Facebook..... :P
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Jelmar

Ah! Dus jij was degene bij Dirk laatst ;)

Als je wat hebt met de uitlaat, weet je me te vinden ;)
Een tijdelijke oplossing door het dicht te lassen is niet duur en kan je een hoop ergernis schelen en mocht ie bij een verbinding los zijn ook het verliezen van je uitlaat voorkomen...
850R

Vulk

Welkom! Alleen snap ik niet dat de wegenbelasting van een 850 in België plots niet meer betaalbaar is.
Volgens mij is die niet gewijzigd de laatste jaren, afgezien van wat indexatie misschien.

Wat wij hier per jaar betalen, dat betaal je in Nederland per kwartaal. :)

stinus

Citaat van: Vulk op 06-10-2012 12:56:30
Welkom! Alleen snap ik niet dat de wegenbelasting van een 850 in België plots niet meer betaalbaar is.
Volgens mij is die niet gewijzigd de laatste jaren, afgezien van wat indexatie misschien.

Wat wij hier per jaar betalen, dat betaal je in Nederland per kwartaal. :)

BIV voor een euro2 wordt wat ridicuul tov de aanschafwaarde.
volvo ergo sum

Vulk

Zolang je hem maar lang genoeg rijdt ;D

stinus

Ja klopt Jelmar,

Ik zie niet goed waar hij er vantussen blaast, maar dichtlassen draagt momenteel zeker mijn voorkeur.
Jij zit toch in R'dam? Pb me anders je adres even, is daar een goede verbinding met het OV?

gr
volvo ergo sum

breakman

Dag Broer,

Zeker dat het ploffen van de uitlaat komt ? Heb het bij mijn 855 ook wel eens gehad en het was toen een scheurtje in het spruitstuk.
Het was niet zichtbaar dus waarschijnlijk ergens in het flexibele gedeelte net voor de uitlaat.
Ik heb toen een tweedehandsje kunnen scoren bij Paul in Aalst. 275 EUR incl. plaatsing en BTW.
Er waren toen ook wel duidelijk uitlaatgassen waarneembaar in het interieur... ( scheurtje werd toen veroorzaakt door overmatige kantelbeweging van motor door slijtage van bovenste motorsteun. Al nagekeken ?

greetz

stefanhuijser

Nieuw spruitstuk met flexibel voor 275?

Voor dat geld mag je ook hier langskomen, krijg je wel een nieuw spruitstuk met flexibel gedeelte.
Kost namelijk rond de 190 euro bij Estate services..

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Piere

Citaat van: stefanhuijser op 06-10-2012 16:16:34

Voor dat geld mag je ook hier langskomen, krijg je wel een nieuw spruitstuk met flexibel gedeelte.

Gr. Stefan

Ik gok dat dat inclusief plaatsing én nieuwe pakkinkjes was ;)
Kan inderdaad daaraan liggen, maar bij die 2.5T AWD's scheurt die demper achteraan bijna sowieso, dus eerst daar maar es kijken. Ik heb die van m'n pa overlaatst ook gelast overigens ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

stinus

van waar ben jij ergens, Pierre?
volvo ergo sum

Piere

Citaat van: stinus op 06-10-2012 17:39:53
van waar ben jij ergens, Pierre?

Van het prachtige en afgelegen gat Heuvelland, tegen Ieper, in het zuiden van West-Vlaanderen ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

UserID6342

Citaat van: stinus op 06-10-2012 13:51:39
Ja klopt Jelmar,

Ik zie niet goed waar hij er vantussen blaast, maar dichtlassen draagt momenteel zeker mijn voorkeur.
Jij zit toch in R'dam? Pb me anders je adres even, is daar een goede verbinding met het OV?

gr
Heb je niet nodig Stijn, je mag en kunt de auto 's avonds gewoon weer mee naar huis nemen hoor ;D.  Ken Jelmar wel een beetje dat die dat gewoon flikt ;D ;D

breakman

Citaat van: Piere op 06-10-2012 16:44:45
Citaat van: stefanhuijser op 06-10-2012 16:16:34

Gr. Stefan

Ik gok dat dat inclusief plaatsing én nieuwe pakkinkjes was ;)
Kan inderdaad daaraan liggen, maar bij die 2.5T AWD's scheurt die demper achteraan bijna sowieso, dus eerst daar maar es kijken. Ik heb die van m'n pa overlaatst ook gelast overigens ;)

Inderdaad inclusief plaatsing en pakkingen, gewoon auto afdroppen vervangwagen meenemen volgende dag ophalen 275 EUR betalen en klaar. Bij dealer was het incl. plaatsing tegen de 900 EUR aan... ::)

Jelmar

Stijn kan de winter weer -stil- door ;D
Uitlaat was volledig doormidden net na de kat..

Wat zit zo'n AWD gebeuren in de weg pfff

Maargoed, ik zie de auto volgend jaar vanzelf terug voor een mooie RVS uitlaat.
Schijnt bij mij zelfs goedkoper te zijn als de dealer ;D

850R

stinus

ja, kl*tewerkje  :eusa_eh:

Ik moet nog eens navragen hoe dat zit hier in België met de technische keuring en een nieuwe rvs uitlaat,
moet volgens mij wel mogelijk zijn.

Nog eens hartstikke bedankt, Jelmar! goede skills
volvo ergo sum