Vertigo's webdagboek

Gestart door Vertigo, 17-09-2006 22:39:40

Vorige topic - Volgende topic

ewing

Citaat van: Vertigo op 07-08-2007 22:03:27
Voorkant kan idd nog een beetje omlaag (ookal lijkt die nu extra hoog te staan door de compositie), maar ik ga hem niet verder verlagen. Dan komt ie helemaal niet meer over stoepranden/drempels heen.

Vertigo, hij is toch al wel verlaagd (4cm)? De voorkant komt vermoedelijk nu nog iets omhoog zetten door de LPG tank. Dat heb ik ook namelijk.

Wat mij betreft ziet ie er zo mooi uit hoor. Niets meer aan doen en gewoon genieten! Op naar de 500.000! :)

Vertigo

Citaat van: J.R. Ewing op 08-08-2007 11:38:45
Citaat van: Vertigo op 07-08-2007 22:03:27
Voorkant kan idd nog een beetje omlaag (ookal lijkt die nu extra hoog te staan door de compositie), maar ik ga hem niet verder verlagen. Dan komt ie helemaal niet meer over stoepranden/drempels heen.

Vertigo, hij is toch al wel verlaagd (4cm)? De voorkant komt vermoedelijk nu nog iets omhoog zetten door de LPG tank. Dat heb ik ook namelijk.

Wat mij betreft ziet ie er zo mooi uit hoor. Niets meer aan doen en gewoon genieten! Op naar de 500.000! :)

Hij is 2cm verlaagd (sportonderstel behorende bij de sportsline uitvoering). Tevens heeft de auto niveaumats en staat dus altijd recht, ook met LPG tank en Caravan erachter.

En idd op naar de 500.000, dat is nu mijn doel 8)

scania164

Hallo
Echt mooi karretje....lijkt veel op de mijne alleen jij hebt een paar extra's die ik ook wel wil.....
Complimenten!!
Zal er zaterdag bij de mac meeting eens ff naar kijken!!!

Gr chris

Vertigo

Vandaag voor de verandering maar weer eens met de 850 bezig geweest.

Klus: PDC monteren (lag nog maar 2 maanden in de kofferbak te wachten op montage)

Zo was ie:

Na de plaats voor de sensoren aangegeven te hebben komt het eerste karwei; de bumper demonteren. 4 (torx) schroefjes aan de onderkant, 2 boutjes aan de zijkant (links van binnenuit, rechts van buiten) en zes dopjes in wielkast. Bumper lijkt los, alleen de beugel van de trekhaak zit nog in de weg. Die ook even eraf halen en klaar.

Niet dus.... aan de linker en rechter kant blijkt de bumper aan de bovenkant onder het achterlicht ook nog vast te zitten met een torx schroefje:

Daar kom ik dus nooit bij, laat staan dat ik die los krijg.

Even gekeken, en met de bumper aan de bovenkant nog vast is er genoeg ruimte om de draden van de sensoren weg te werken en aan te sluiten.
Dan maar gaten boren met de bumper op z'n plek dus.

Even het schuim achter de bumper ook even wat wegsnijden zodat de sensor erin past.
Sensoren plaatsen en draden naar binnen leiden.

Display plaatsen en de kabel naar de hoofdunit leiden en aansluiten.

Alles aangesloten en achteruit ingeschakeld, en klaar voor gebruik.

PDC in werking:

Kortom: weer een productieve dag.

Robert Haven

Knap gedaan! 4 sensoren in totaal?
Kan je de sensoren ook in de bumperkleur spuiten?

Vertigo

Citaat van: Robert V70 NBP op 14-10-2007 17:30:01
Knap gedaan! 4 sensoren in totaal?
Kan je de sensoren ook in de bumperkleur spuiten?

Ja 4 sensoren in totaal. Volgens de fabrikant zijn ze over te spuiten.

Dat kan ik altijd proberen of dat werkt. In het ergste geval werkt het niet en heb ik een nieuw setje nodig. Maar ik laat ze voorlopig zwart.

De enige modificatie die ik nog ga maken is een schakelaar waarmee ik het systeem desgewenst uit kan schakelen. De werking daarvan heb ik al getest, ik heb alleen niet voldoende electriciteitsdraad meer om dat door te trekken naar het dashboard.

reneetje

Mooi gedaan , nu alleen nog even je nummerbord recht monteren ........ ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

GeertG

Citaat van: reneetje op 14-10-2007 18:06:36

En achterwielen eronder  :eusa_shifty:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Vertigo

Citaat van: GeertG op 14-10-2007 23:01:31
Citaat van: reneetje op 14-10-2007 18:06:36

En achterwielen eronder  :eusa_shifty:

;D ;D ;D

elianmars

Waarom heb je het display van de pdc achterin staan?

Ik had het bij m'n vorige wagen gewoon op het dashboard. Was wel leuk om te zien hoe sommigen stonden af te wachten tot ik ergens tegen aan zou rijden. Ik keek immers niet achterom, als ik achteruit reed. Helaas voor hen stopte ik altijd precies op tijd  ;D

Vertigo

Citaat van: elianmars op 15-10-2007 00:24:54
Waarom heb je het display van de pdc achterin staan?

Ik had het bij m'n vorige wagen gewoon op het dashboard. Was wel leuk om te zien hoe sommigen stonden af te wachten tot ik ergens tegen aan zou rijden. Ik keek immers niet achterom, als ik achteruit reed. Helaas voor hen stopte ik altijd precies op tijd  ;D

Ik wou dat ding niet voor mijn neus op het dashboard hebben.
Ik kijk trouwens vrijwel altijd vooruit (zijspiegels met name) tijdens het achteruitrijden.
Ik kan het display prima in de binnenspiegel zien.
Ik heb wel links/rechts even omgedraaid zodat de lampjes aan de juiste kant gaan branden

whachamacollit

Ik ben onder de indruk
Ik wil dat ook wel
Ik heb bijna een nekhernia
Ik, .....

"Is het sap het knijpen waard"

Vertigo

Het is inmiddels ruim een jaar geleden dat ik hier wat geplaatst heb, dus hoog tijd voor een update

Citaat van: J.R. Ewing op 08-08-2007 11:38:45
Op naar de 500.000! :)

Die 500.000 heb ik inmiddels bijna gehaald.

Wat is er het afgelopen jaar gedaan?
Behalve de gebruikelijke onderhoudsbeurten niet veel bijzonders eigenlijk.

In maart zijn de Comet's alle 4 gericht, hersteld, en opnieuw gespoten zodat ze fris en fruitig de zomer in konden.

Verder heb ik afgelopen zomer een huis gekocht, en dus zal ik nog wel een eindje verder met de 850 rijden, dan de 500.000 wat vorig jaar nog mijn doel was.
Daarom in september behalve 4 nieuwe zomerbanden ook nieuwe schokdempers (incl nivomats) rondom aangeschaft. Schokdempers waren op zich nog redelijk goed, maar zaten er al wel 480.000km onder. De nivomats werkten ook nog prima, maar zakte bij stilstand alleen snel in.

Als (vervroegd) kadootje voor de magische 500.000-grens heb ik vandaag een setje Xenon lampen gemonteerd.
In principe een klusje van niks. Maar bij het vastklemmen van het lampje drukte ik de reflector van de koplamp los waardoor die half los lag. >:(
Demonteren dus maar.
Bij demontage bleek dat twee van de 3 bevestigingspunten ooit waren afgebroken en door middel van smelten weer vast waren gezet. Dat verklaarde gelijk ook waarom de hoogteverstelling van die koplamp niet werkte. :eusa_wall:
Die punten dus maar weer vastgelijmd zoals ze vast zaten. Boel weer gemonteerd, schijnt die koplamp de hemel in.....
Weer losmaken dus.

Dit keer wat rigoureuzer te werk: De restanten van de ooit "herstelde" bevestiging verwijderd, de gebroken delen schoon gemaakt en wat degelijker aan elkaar vast gesmolten en voorzien van wat ducktape. Teven nu wel zo gedaan dat de hoogteverstelling werkt.

Het hele spul weer gemonteerd, lamp hoogte afgesteld en klaar :eusa_dance:

Uiteraard even wat proefritjes gemaakt, lichtbeeld is mooi, zicht is goed en verblind niemand :D

Black Magic

LPGLE

zo herkenbaar met die reflector...zijn hele fragile dingetjes.  Balen balen balen.
Ik heb nieuwe aangeschaft ( jaar geleden ook al, zaten al stuk in de doos, transport schade)
Welk merk xenon heb je gemonteerd,  en hoeveel K ?