Mijn vakantiedomper

Gestart door KIM, 19-09-2006 13:04:42

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

ook om het verouderen vd benzine, vervuiling in de tank etc tegen te gaan is het bij mij gewoonte om toch een tank benzine per grofweg 6 weken erdoorheen te jagen. dan blijft je benzine systeem gewoon gangbaar, en drogen er geen rubbers uit oid.

heb bij de verschillende auto's (OK, laatste 2 waren carb motoren) eigenlijk altijd last gehad na aankoop van uitgedroogde rubbertjes etc. na vervangen en regelmatig even 10 km op benzine eigenlijk nooit last ermee gehad.

hoe dit precies zit met de volvo weten de experts natuurlijk veel beter, maar volgens mij kan het geen kwaad als de systemen regelmatig goed gebruikt worden.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

volvokees

Even reageren op verbruik van een 850 2.5 20V bj 1995 met 297000 km. ik ben net terug uit griekenland(per auto) en mijn verbruik was 1 op 12(benzine) over 6000 km.
Dus ik was zeer verbaasd dat ik eigenlijk een zuinige(en tevens snelle) auto heb aangeschaft afgelopen jaar.

why-not

Citaat van: volvokees op 20-09-2006 22:30:21
Even reageren op verbruik van een 850 2.5 20V bj 1995 met 297000 km. ik ben net terug uit griekenland(per auto) en mijn verbruik was 1 op 12(benzine) over 6000 km.
Dus ik was zeer verbaasd dat ik eigenlijk een zuinige(en tevens snelle) auto heb aangeschaft afgelopen jaar.

niet echt een vakantie“domper“ :-\

paul-r

Kim, dit hele verhaal heb ik deze vakantie bijna precies zo meegemaakt. Was in Portugal, ging zowel gas als benzine tanken, daarna op gas rijden. De pompbediende stond de benzinetank tot de nok toe af te vullen. Toen ik later op de dag ergens stopte stonk de auto naar benzine en ontdekte ik aan de onderzijde rechts van de auto een spoor van benzine. Het bleef ook nog druppen. Ben toen op benzine gaan rijden om de tank wat te legen, toen hield het op. Alleen de meter in het dashboard was de kluts kwijt, bleef op vol staan. Na veel gezoek bij thuiskomst bleek de deksel van de benzinepomp niet goed genoeg af te sluiten, waardoor er benzine kon lekken. Ben er niet helemaal zeker van dat het nu verholpen is, want heb sindsdien nog niet helemaal vol getankt.
Paul

Racingbrick

Ik heb ooit ook eens de verkeerde zuinigheid gehad door mn pomp droog te laten lopen...
Dom, dat wel.... en het vervangen is altijd lastig, zeker onderweg...