chiptuning voor laag verbruik

Gestart door ted raket, 18-09-2006 19:28:40

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: mehn op 19-09-2006 06:45:49
Citaat van: Turbobiker op 18-09-2006 23:23:50
Zal het eens gaan verifiëren bij de pomp ::)

Je rijdt nog steeds op de eerste tank na de opfrisbeurt? 8)

Ja joh, van dat cijfertje klopt helemaal niets. Ik heb nu 1200km gereden en nu pas begint mijn tanklampje te branden :eusa_whistle:

(mijn vriendin heeft 'm door de week mee en let niet zo op het verbruik en dagtellers...)
De Tussenpaus

martijn.

Frans Harkema

Citaat van: Johann op 18-09-2006 22:27:07
Bij te weinig vooronsteking gaat de uitlaatgas temperatuur omhoog.

Waarom?

Turbobiker

Citaat van: Turbobiker op 19-09-2006 08:14:15
Citaat van: mehn op 19-09-2006 06:45:49
Citaat van: Turbobiker op 18-09-2006 23:23:50
Zal het eens gaan verifiëren bij de pomp ::)

Je rijdt nog steeds op de eerste tank na de opfrisbeurt? 8)

Ja joh, van dat cijfertje klopt helemaal niets. Ik heb nu 1200km gereden en nu pas begint mijn tanklampje te branden :eusa_whistle:

(mijn vriendin heeft 'm door de week mee en let niet zo op het verbruik en dagtellers...)

Vergeet het hele verhaal maar. Aan de pomp bleek dat ik gewoon weer 9,9 ltr per 100km verbruikt heb. Metertje dus gewoon van slag :'(
De Tussenpaus

M a r c

Citaat van: Frans Harkema op 19-09-2006 16:18:56
Citaat van: Johann op 18-09-2006 22:27:07
Bij te weinig vooronsteking gaat de uitlaatgas temperatuur omhoog.

Waarom?

Omdat de verbranding later plaatsvindt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ludo

Citaat van: Turbobiker op 19-09-2006 16:31:35
Aan de pomp bleek dat ik gewoon weer 9,9 ltr per 100km verbruikt heb.

:eusa_think:
je hebt dus toch zo'n Eco-chip.
of ga je voor het zuinigheidsrecord?.   ;D

Turbobiker

Ach, op iedere tank zitten wel 400km snelweg waar ik braaf en vooral constant rijd. Alleen op en afritten en langere bochten (A2 -> A9 ;D ) geef ik wat extra gas, maar dat is dan meer voor de bochtensnelheid.

Die ECO chip zit dus meer tussen m'n oren ;D
De Tussenpaus

elianmars

Weet je wat veel goedkoper is dan zo'n Eco-chip? Een Eco-brick. Gewoon onder je gaspedaal leggen.
Gegarandeerd dat je zuiniger gaat rijden.  :eusa_dance:

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 19-09-2006 21:03:47
Weet je wat veel goedkoper is dan zo'n Eco-chip? Een Eco-brick. Gewoon onder je gaspedaal leggen.
Gegarandeerd dat je zuiniger gaat rijden.  :eusa_dance:
Ah, nou snap ik wat ik verkeerd doe... RTFM zullen we maar zeggen :eusa_shhh:

Oele

Citaat van: JCviggen op 18-09-2006 23:54:33
Je zal wel duidelijk meer verbruiken als je aan de pomp je kilometers bekijkt. Door de andere injectoren en andere duty cycle zal ie zich er op verkijken momenteel (vergeten  te proggen ofzo)

;D

Die van mij geeft op de snelweg 4 liter aan op de 100 km...

Ik hoop dat tzt dit in de computer aangepast kan worden naar realistische waarden...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

M a r c

Er is volgens mij een procedure om zelf dit te ijken....  effe snuffellen of ik die instructie nog kan vinden!

info@europeantuning.nl

ted raket

De meeste tuners geven alleen een vermogens en koppel winst op. Dan heb je nog een categorie die een koppel en vermogens curve geven. Tot nu toe heb ik nog geen gezien die iets meld over het dynamisch gedrag van de motor. Dit is het gedrag van de motor als je op het gaspedaal drukt hoe snel pakt ie dan op. Op de een of andere manier zou je dat meetbaar moeten maken. Daar heb je namelijk veel meer aan dan aan het topvermogen wat je zelden gebruikt.

M a r c

Citaat van: ted raket op 21-09-2006 21:42:48
De meeste tuners geven alleen een vermogens en koppel winst op. Dan heb je nog een categorie die een koppel en vermogens curve geven. Tot nu toe heb ik nog geen gezien die iets meld over het dynamisch gedrag van de motor. Dit is het gedrag van de motor als je op het gaspedaal drukt hoe snel pakt ie dan op. Op de een of andere manier zou je dat meetbaar moeten maken. Daar heb je namelijk veel meer aan dan aan het topvermogen wat je zelden gebruikt.

Bij de nieuwe motoren met electronisch gaspedaal heeft de throttleresponse ook een eigen mapping.

info@europeantuning.nl

ruby T5

Citaat van: Oele op 20-09-2006 09:14:40
Citaat van: JCviggen op 18-09-2006 23:54:33
Je zal wel duidelijk meer verbruiken als je aan de pomp je kilometers bekijkt. Door de andere injectoren en andere duty cycle zal ie zich er op verkijken momenteel (vergeten  te proggen ofzo)

;D

Die van mij geeft op de snelweg 4 liter aan op de 100 km...

Ik hoop dat tzt dit in de computer aangepast kan worden naar realistische waarden...

De mijne 10,2 op 100km?kan dat met een T5?
Merk dat de klok wel snel van 70l naar 50l ging,maar op de 50 blijft ze
weer langer hangen.
Dit ook doet het als de naald op de 30l staat.
600km op een tank moet kunnen hoop ik toch?

Rick.

De eerste 20 liter verdwijnen, volgens de klok, inderdaad als sneeuw voor de zon. Ik haal met mijn standaard T-5 +/- 1:9 à 1:9.5 bij normaal gebruik.
Don't waste your time always searching for those wasted years.