wegligging na vervangen achterveren

Gestart door joostpieter, 19-09-2006 20:14:19

Vorige topic - Volgende topic

joostpieter

Na het vervangen van de achterveren vorige week (verzwaarde veren van Estate Services) is de wegligging van mijn 850 zwaar slecht. Scherpe bocht met lage snelheid begint de achterkant al snel weg te glijden. Banden zijn nog prima.  Er zijn twee dingen veranderd na het vervangen van de veren. Ten eerste staat de auto een stuk hoger achter (veren die erin zaten bleken afgezaagd) en verder hoor ik een rammelend /zagend geluid achter als ik over een klinkerweg rij. Zouden de schokbrekers aan vervanging toe zijn? Alvast bedankt

Jeroentjuh

850 T5 Freak

als je alleen de achterveren vervangt hoef je hem tog niet opnieuw uit te lijnen?  :eusa_think: voor wel omdat complete veerpoot los moet van fusee!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Johann

Als ie hoger komt te staan dan kan de sporing veranderen. Te veel toespoor achter geeft heel heftige reactie bij het sturen.

Jeroentjuh

Citaat van: 850 T5 Freak op 19-09-2006 21:07:28
als je alleen de achterveren vervangt hoef je hem tog niet opnieuw uit te lijnen?  :eusa_think: voor wel omdat complete veerpoot los moet van fusee!

Maar omdat de oude veren korter waren en ook nog een stuk afgezaagd, misschien is die met die setup al eens uitgelijnd, en dat het duz nu verkeerd met de nieuwe veren.....

850 T5 Freak

tsja dan zou uitlijnen niet verkeerd zijn, mogtie met die oude veren al een keer uitgelijnd zijn.  :)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

joostpieter

Ok, uitlijnen ga ik zeker even laten doen! maar dat verklaart nog niet het rammelend/ zagend geluid...

ed

Kijk even of je veer niet tegen de draagarm loopt. Als de auto opgekrikt is zie niet dat de onderste winding langs de draagarm loopt. Een blijk onder de auto en je weet genoeg.
Ik denk dat de slechte wegligging voor een deel met de nieuwe vering te maken heeft. Waarschijnlijk zijn je dempersver heen, en niet meer in staat de wielbewegingen te dempen. Uitlijnen is natuurlijk het eerste wat je moet doen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Guibert

Hoi,

Ik heb ook verzwaarde achterveren onder mijn 850 Estate gemonteerd. Ik moet zeggen dat ik de auto nu te hoog van achter vind (lelijk) .In volbeladen toestand, dus vakantiebagage met nog een fietsendragen werk het wel prima. In elk geval de slechte wegligging herken ik ook zeker in de scherpe bochten. Ik wilde mijn auto toch al verlagen, dus na veel leeswerk heb ik gekozen voor een set van APEX verlagingsveren (voor en achter), die zijn ook stugger. Binnenkort zet ik ze eronder.
Had jij verder nog enige actie ondernomen ?
groeten,
Guibert

Ramon

Check ook even of je niet toevallig een verlagingspakket onder je auto hebt zitten.
Volvo leverde daar verschillende mogelijkheden in af.

Is er voor ook aan de veren gezaagd ? - misschien heb je nu achter normaal en voor (extra) verlaagde veren zitten........ vind ie ook niet lekker  :P

Verder inderdaad uitlijnen.

(Ze hadden gewoon een automatische hoogte regeling op die estates moeten zetten ....... blijft ***, veel lading achter in en je voorkant weegt "niets" meer... >:(

Ramon
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Frans Harkema

Ramon

Citaat van: Frans Harkema op 26-09-2006 00:12:35
Citaat van: Ramon op 25-09-2006 23:33:37
blijft *** vervelend/slecht/miserabel/waardeloos, Ramon

Vergeef mijn liederlijke uitspraken ...... ik ben een zondaar  :eusa_silenced:

Frans Harkema

Ramon