LPG en revisies

Gestart door Cableguy, 20-09-2006 18:48:31

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Geert850 op 23-09-2006 21:32:32
Maar hoe kun je aan de cilinderkop zien wat voor type klepstoters erin zitten zonder er iets vanaf te hoeven schroeven?

daar loopt al een topic over.
maar dit is ook geen 100% uitsluitsel.
ik denk dat je mag stellen dat vanaf MY2000 terug vaste stoters zijn gebruikt.
maar dat is niks om te balen hoor, gaat net zo goed...  ;)

Marc O.

Citaat van: Ludo op 24-09-2006 01:38:31
Citaat van: Geert850 op 23-09-2006 21:32:32
Maar hoe kun je aan de cilinderkop zien wat voor type klepstoters erin zitten zonder er iets vanaf te hoeven schroeven?

daar loopt al een topic over.
maar dit is ook geen 100% uitsluitsel.
ik denk dat je mag stellen dat vanaf MY2000 terug vaste stoters zijn gebruikt.
maar dat is niks om te balen hoor, gaat net zo goed...  ;)

Precies, gewoon flashlube erin en rijden maar :-)
...The Nile isn't just a river in Africa...

markvanloo

Wel dan alsnog kleppen stellen neem ik aan. Dat is zeker niet gratis. Maarja soms heb je niets te willen. M'n pa rijdt het lieftst ook op LPG, maar op gas zijn ze weinig te vinden nu.
Er gaat niets boven een rit in de Zoevende Zweed naar Zwolle.

Marc O.

Citaat van: markvanloo op 25-09-2006 22:52:23
Wel dan alsnog kleppen stellen neem ik aan. Dat is zeker niet gratis. Maarja soms heb je niets te willen. M'n pa rijdt het lieftst ook op LPG, maar op gas zijn ze weinig te vinden nu.

Ik heb begrepen van Mesman (dus inhoeverre dat objectief is weet ik niet) dat het kleppen stellen daarmee niet meer nodig zou zijn. Maar goed, ook hydraulische klepstoters zijn niet 100% betrouwbaar: een collega van me heeft een 850 die een lelijke tik laat horen waarvan hij vermoedt dat het daar vandaan komt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

Citaat van: Marc O. op 26-09-2006 06:35:19
... Maar goed, ook hydraulische klepstoters zijn niet 100% betrouwbaar: een collega van me heeft een 850 die een lelijke tik laat horen waarvan hij vermoedt dat het daar vandaan komt.

De kans dat dat van een hydraulische klepstoter af komt is bij een 850 wel redelijk groot. Echter, een paar klepstoters wisselen is nog niet een kwart aan werk en kosten als een complete koprevisie. Vette/zwarte handen krijg je bij beide, daar hoef je het dus ook niet voor te doen ;D

Ludo

Citaat van: Marc O. op 26-09-2006 06:35:19
een collega van me heeft een 850 die een lelijke tik laat horen waarvan hij vermoedt dat het daar vandaan komt.

zo'n vermoeden is makkelijk te bevestigen hoor: gebruik eens een dikkere olie. (bij voorkeur de magnatec van Castrol)
als de klepstoters dan nog leeglopen kun je ze idd beter vervangen.

Cableguy

Wat een replies ineens :P

Ik heb inmiddels de blauwe zoals eerder afgebeeld gekocht.
Heb 'm nog niet binnen, vrijdag wordt 'ie opgehaald.

De verlaging is idd niet op de foto te zien, die is van eerder. Heb 'm wel in het echt gezien natuurlijk ;)
Hij wordt geleverd met nieuwe APK, originele veren en de verlagingsveren in de kofferbak.
Ónder de 2500 EU, en ná  1994 ;) We'll see :)