Vandaag bij Rica geweest! Heerlijk!!!

Gestart door onnaj, 22-09-2006 15:32:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

markvanloo

Klinkt goed! Je laat je niet afschrikken door de km stand iig. Ben benieuwd hoe zoiets is met de automaat. Die kan toch wat meer het turbogat verbloemen.

Jammer dat S70's met TDI en aut zo schaars zijn :(.

Hoe staat het met roeten? Niet veel anders?
Er gaat niets boven een rit in de Zoevende Zweed naar Zwolle.

jan piet

Heb besloten om't is ff te volgen. Overweeg om mijn V70 TDI automaat te laten chippen, maar sta gezien de kmstand nog wat in twijfel. Heeft nu 310.000 gereden, maar ik zet daar zo''n 120.000 per jaar bij, en wil het wél heel houden.

Mensen die al een stuk verder daar mee zijn? kon op't forum niet zo gauw relevante info vinden over echt hoge km standen.

gr,JP

( Oh ja, over die per auto afwijkende vermogens: per auto kan dat toch tot wel 8% naar boven of beneden afwijken tov de 'officiele' gegevens. Dus daar kan je péch mee hebben...)

Turbobiker

Citaat van: jan piet op 25-09-2006 09:51:53
Heb besloten om't is ff te volgen. Overweeg om mijn V70 TDI automaat te laten chippen, maar sta gezien de kmstand nog wat in twijfel. Heeft nu 310.000 gereden, maar ik zet daar zo''n 120.000 per jaar bij, en wil het wél heel houden.

Mensen die al een stuk verder daar mee zijn? kon op't forum niet zo gauw relevante info vinden over echt hoge km standen.

gr,JP

( Oh ja, over die per auto afwijkende vermogens: per auto kan dat toch tot wel 8% naar boven of beneden afwijken tov de 'officiele' gegevens. Dus daar kan je péch mee hebben...)

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=6000.0 :eusa_whistle:

En de tuning blijft ruim binnen de marges van wat goed is voor de motor. Wat slecht zal zijn is als je het extra vermogen en trekkracht ook heel vaak gaat gebruiken (alsof je nu ook al zou gaan scheuren met je auto, is even slecht voor de levensduur).
Gewoon doen dus ;)
De Tussenpaus

onnaj

Citaat van: markvanloo op 25-09-2006 01:15:40
Klinkt goed! Je laat je niet afschrikken door de km stand iig. Ben benieuwd hoe zoiets is met de automaat. Die kan toch wat meer het turbogat verbloemen.

Jammer dat S70's met TDI en aut zo schaars zijn :(.

Hoe staat het met roeten? Niet veel anders?

Km stand laat ik me niet meer door afschrikken bij Volvo :D. De auto gebruikt ook geen druppel olie en koelvloeistof...dat zegt al heel wat over de staat van het blok en de turbo.

Ik kan nu wel een nog mooier rookgordijn achterlaten dan eerst. 't roeten bij volgas is toegenomen bij half gas denk ik minder geworden of t zelfde gebleven. Misschien nog een keer een k&n vervangingsfilter monter kijken of dat scheelt voor t roeten.

mehn

Topics gesplitst op verzoek van de topicstarter.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: