hoog verbruik LPG

Gestart door Geert850, 23-09-2006 16:29:46

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: Racingbrick op 12-05-2007 23:12:50
Weer een tank leeg gereden, en weer 1 op 7,8
welke bandenmaat is er bij jou gemonteerd, met hoeveel profiel en bandenspanning ?

Ik doe 1 op 7,3 op een lange rit met veel snelweg en relatief hoge kruis snelheden (150/160 avg.)
en zelfs 1 op 8,3 op lange snelweg ritten als de snelheid wat lager ligt (100 avg.) 

mehn

Citaat van: Racingbrick op 12-05-2007 23:12:50
Weer een tank leeg gereden, en weer 1 op 7,8

Vandaag 3 tankjes leeggereden  :eusa_whistle:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Freakybaby

Vandaag kwam ik bij het tanken uit op 1:6.9

Snel snelwegverkeer, en wat stadsverkeer op tempo
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

mark1976

Heb mn roffel nu 9000 km en volgens de statistieken:

Zit meestal gemiddeld op 1:9, zelfs vol tankje leegrijden met 140 op de snelweg met volle bepakking door de Ardennen 1:9,3 (met airco aan) :eusa_dance:
Alleen bij koud weer in de wintermaanden schommelt ie rond de 1:8,5.

Dus mij hoor je niet klagen. Had zelfs het idee dat ik met tanken bij de Esso net iets zuiniger rijd dan bij de Texaco. Maar das niet onderbouwd met vele tankbeurten, Texaco is hier nl toch weer 3 cent goedkoper nl.

Gevonden op: http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/personal-branding

Je ziet een man uit zijn Volvo stappen en denkt: "degelijk, veilig, maar oersaai"

roffelaar

wat denken jullie van 370 km met 65L LPG .....volvo S70 2.0  10V    93KW-126PK

daytonawim

Citaat van: roffelaar op 19-06-2007 20:19:24
wat denken jullie van 370 km met 65L LPG .....volvo S70 2.0  10V    93KW-126PK

Met enige moeite haal ik ook 370 km op maar 43 ltr lpg  ( maar das een 2.5 20v )

Dus tenzij je een loodplaat in je voet heb zitten, en veel korte stukjes rijd zou ik zeggen duur rijden.
de 2.0 10v is nou niet de snelste motor dus dat kost ook wat meer om en vooruit te brengen.

roffelaar

ga hem buiten smijten, en daar trek ik iedere zomer 2000km caravan mee en haal ik maximum 300 km met 65 liter lpg.

Enno

40 liter LPG voor 280 KM...1 op 7? in duitsland snelheid schommelend tussen 140 - 200 en heuvel op zo snel mogelijk naar boven..

VOLVOlkert

Citaat van: mark1976 op 13-05-2007 18:16:31

Heb mn roffel nu 9000 km en volgens de statistieken:

Zit meestal gemiddeld op 1:9, zelfs vol tankje leegrijden met 140 op de snelweg met volle bepakking door de Ardennen 1:9,3 (met airco aan) :eusa_dance:
Alleen bij koud weer in de wintermaanden schommelt ie rond de 1:8,5.

Dus mij hoor je niet klagen. Had zelfs het idee dat ik met tanken bij de Esso net iets zuiniger rijd dan bij de Texaco. Maar das niet onderbouwd met vele tankbeurten, Texaco is hier nl toch weer 3 cent goedkoper nl.

Als dit je verbruik op gas is wat je afleest van de boordcomputer, klopt het niet... ben ik helaas achter gekomen... Zie de andere topic hierover.

Zelf rij ik ongeveer 300 km op 40 liter gas.

Ludo

Citaat van: VOLVOlkert op 20-06-2007 19:15:20
Als dit je verbruik op gas is wat je afleest van de boordcomputer, klopt het niet... ben ik helaas achter gekomen... Zie de andere topic hierover.

nogmaals, de boordcomputer geeft het verbruik op lpg niet weer.
dit zijn benzine cijfers!.

Misha

Citaat van: Ludo op 20-06-2007 19:25:38
Citaat van: VOLVOlkert op 20-06-2007 19:15:20

nogmaals, de boordcomputer geeft het verbruik op lpg niet weer.
dit zijn benzine cijfers!.

Overigens staat dit én in het boekje dat bij de installatie hoort te zitten én de inbouwer hoort het te vertellen....

Trouwens, bij mij is dat ook heeel anders: als ik kijk op de BC hoe lang ik nog kan rijden op de tank, blijft hier altijd 200 km staan, ook al rijd ik een uur of 3... Heel zuinig dus, dat LPG...

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Citaat van: Misha op 21-06-2007 08:36:10als ik kijk op de BC hoe lang ik nog kan rijden op de tank, blijft hier altijd 200 km staan, ook al rijd ik een uur of 3... Heel zuinig dus, dat LPG...
Mwha... brandstofpomp in de benzine tank heeft voldoende benzine niveau nodig om gekoeld te blijven (ca 30 liter).
Anders wordt het rijden op LPG alsnog duur.   ;)

Enno

Gisteren een ritje richting Ijmuiden gemaakt. Zeker niet rustig gereden, en vanochtend even bijgetankt, Ik het 169 KM gereden op mijn dagteller en er ging 17,8 Liter LPG in. Hetgeen dus inhoudt dat ik 1 op 9,4 gereden zou hebben met de 850. Dit zijn waarden waar ik bij de V70 van kan dromen...

Rijdt lekker zo :)....

mark1976

opgraving van de week  ;D

Zit nu net ff de bovenstaande berichten te lezen, maar verbruik reken je uiteraard uit met KM's delen door liters (niet via boardcomp!). Deze winter weer volop 1 op 8.3-8.5 gereden, met dit weer gaat ie weer richting de 1:8.6/8.8. Altijd met airco aan, zomer en winter.
Wel altijd netjes opschakelen en veel snelweg km's.

gr Mark
Gevonden op: http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/personal-branding

Je ziet een man uit zijn Volvo stappen en denkt: "degelijk, veilig, maar oersaai"

daytonawim

Nou heb weer gekeken, maar blijf rond de 1 op 8,3 zitten (lpi)

Gem snelheid blijft ook op 75 km/h .

Overigens voor de liefhebber, de OK pomp bij Harlingen tankt je lpg tank flink vol :-)