Ga je stemmen?

Gestart door Ben, 02-03-2007 20:20:30

Vorige topic - Volgende topic

pooh

Afgelopen weekend hebben we het huisje een beetje opgeruimd...en inderdaad...we waren de stemkaarten dus kwijt ;D

Na een tijdje zoeken toch gevonden en we zijn gaan stemmen. Als een van de weinigen volgens mij op dat bewuste stemkantoor...erg druk was het er nog niet geweest.

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

R o b

Citaat van: Derks op 07-03-2007 19:06:43
Citaat van: Ben XC70 op 07-03-2007 15:59:12
Gestemd voor mij en mijn ega.

idem,

Was wel moeilijk om als VVD-er een PVDA stem per volmacht uit te brengen. :(

gr derks

Bijna ondoenlijk ja!

Hjal

Ik heb vandaag weer gebruik gemaakt van mijn recht om te stemmen.
Al was het alleen maar om een tegenwicht te bieden voor al die mensen die stemmen op partijen die mooi lullen, maar niets waar maken (sorry SP en PVDA stemmers).

Zou trouwens een leuke discussie opleveren: Welke mensen zouden stemrecht mogen hebben?
Ter illustratie: Waarom mijn dementerende oma en wel en mijn hoogbegaafde neefje van 17 jaar niet, en zo zijn er veel meer voorbeelden te verzinnen.
Sh.t happens.

The Saint

Citaat van: Hjal op 07-03-2007 22:56:12
Ik heb vandaag weer gebruik gemaakt van mijn recht om te stemmen.
Al was het alleen maar om een tegenwicht te bieden voor al die mensen die stemmen op partijen die mooi lullen, maar niets waar maken (sorry SP en PVDA stemmers).

Zou trouwens een leuke discussie opleveren: Welke mensen zouden stemrecht mogen hebben?
Ter illustratie: Waarom mijn dementerende oma en wel en mijn hoogbegaafde neefje van 17 jaar niet, en zo zijn er veel meer voorbeelden te verzinnen.

Een soort stemexamen zou wat mij betreft wel mogen worden ingevoerd. Er zijn naar mijn inschatting nu veel te veel mensen die stemmen zonder ook maar enige notie van waar het over gaat.

De Stemwijzer en het Stemkompas zijn een goede stap.

The Saint, die heus wel beseft dat een stemexamen op veel problemen (en kosten) stuit..
No shirt no shoes, no pinball

GeertG

Gisterenmiddag even snel in programma's van partijen gekeken en gisterenavond natuurlijk gestemd (zelfs 2x).
Volgens mij nog nooit overgeslagen  :)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Eugene

Ik was de laatste van het dorp... nr. 685 om 20.58 :P

If it's not blown, it sucks...

duikertjuhhh