benzine meter en temp. meter

Gestart door michel66, 26-09-2006 20:38:39

Vorige topic - Volgende topic

michel66

bij mij 850 glt uit 1992 slaan bij stilstaan de temp. meter en de benzine meter terug , en zodra ik weer ga rijden stijgen ze weer , wie weet waar dit aan kan liggen (tevens werkt mijn toerenteller bijna niet , slaat alleen uit bij flink gas geven) heeft dit alles misschien te maken met te weinig spanning bij stationair draaien?
850 THE NUMBER OF THE BEAST

Sbv

Problemen met contact slot ?? heb je veel aan de sleutelhangen ? grote bos sleutels misschien ?

thuur

Citaat van: gw850 op 30-09-2006 13:56:00
Volgens mij rijden er al meer met ditzelfde probleem rond (Ik wel) en een simpele oplossing hiervoor heb ik er nog niet vernomen.
Misschien dat THUUR inmiddels al meer weet?

Nee :(

THUUR wacht nog op een defecte klokkenwinkel voor verder onderzoek.......(Iemand?) Ik vermoed leeggelopen/uitgedroogde condensatortjes.

Gr ;)

michel66

nee ik heb alleen maar 1 sleutel in het contactslot zitten dus dit kan het niet zijn. heb wel gehoord van iemand dat er achter de klokkenwinkel een soort van spanningsmeter zit ( klopt dit? ) en misschien is die niet goed meer waardoor hij bij stationair draaien misschien te weinig spanning krijgt ?

thuur

Citaat van: michel66 op 02-10-2006 09:52:11
nee ik heb alleen maar 1 sleutel in het contactslot zitten dus dit kan het niet zijn. heb wel gehoord van iemand dat er achter de klokkenwinkel een soort van spanningsmeter zit ( klopt dit? ) en misschien is die niet goed meer waardoor hij bij stationair draaien misschien te weinig spanning krijgt ?

Een stabilisator ja. Dat is dat je meters niet als een gek te keer gaan bij schommelingen (benzine in de tank, watertemp. in de file, etc.). Bij de 200 en 700 wil dat ding wel eens de geest geven. Bij een 850 heb ik er nog nooit van gehoord... :eusa_think:

Gr ;)

michel66

dan wacht ik geduldig af of er iemand is die een oplossing heeft , of die weet wat het euvel is. mijn dank voor de reacties :eusa_hand:

RonnieDuck

Dynamo of accu? Of zit ik dan weer raar te lullen?
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

thuur

Citaat van: RonnieDuck op 02-10-2006 13:17:00
Of zit ik dan weer raar te lullen?

Voor jouw doen of in het algemeen? :P ;D

Nee, serieus: in het verleden heul veul geprobeerd, maar een oplossing ontbreekt nog.... Het mankement zit IN de klokkenkast want een nieuwe/sloper-kast geeft een oplossing.

Maar ik ben er van overtuigd dat het iets ontzettend onnozels is (net zoals die ABS controller) en simpel op te lossen moet zijn. Maar zolang ik niet beschik over een defecte klokkenwinkel kan ik niet verder op onderzoek...

Gr ;)

michel66

Vandaag bij de volvo geweest en het probleem voorgelegd. Daar staan ze je aan te kijken van : hoe DURF je hier met vragen te komen over een tweede hands auto , wij willen echt alleen maar naar u luisteren als u een splinternieuwe auto rijd....... nu overdrijf ik dit natuurlijk wel een beetje ,maar zodra je in je normale kloffie (dus niet 3 delig grijs) en met een tweede hands auto bij een dealer komt dan is de bereidwiligheid vaak ver te zoeken. Aangezien er meer mensen zijn met dit probleem , moet het bij een dealer toch ook wel bekend zijn maar de mijne deed of hij water zag branden  >:(

JaapT-5

Twee opmerkingen.
1. In mijn amerikaanse sleutelhandleiding wordt bij fouten in het instrumentenpaneel steeds opgemerkt: controleer kortsluitingvan 'signaalleiding' met voedingsspanning of aarde en als dat niet zou werken controleer de aarding van het instrumentenpaneel. Als de bedrading OK is: vervang paneel (lekker makkelijk...)
2. Mij viel op dat, wanneer ik de tank vol tank terwijl het contact 'aan' blijft de benzinemeter op 'leeg' blijft staan. Daarna contact 'uit' en 'aan' en hop.. de tank is vol. Er zit kennelijk een soort van regeling die zorgt dat alleen het dalen van het niveau in de tank aan de meter wordt doorgegeven en het stijgen van het niveau wordt buiten beschouwing gelaten. Slim hè...
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

yogibear1373

heb dat zelfde probleem...... van de brandstof en temp meter, als je weer gaat rijden reset ook de boordcomputer zich alsof je de auto start heel raar.
lid nummer:0704433

geelee850

hier nog iemand met het zelfde probleem.
Ben benieuwd wat de oorzaak hiervan kan zijn !!
En wat er aan te doen is,vooral dat de meters weer gaan werken als je weer rijdt vind ik zeer apart :eusa_doh:
it is nice to be important but it is more important to be nice!!

geelee850

Ook gaat iedere keer mijn servicelampje branden als dit gebeurd.
En als je weer gaat rijden hoor je rechts een relais klikken en dan gaan de
meters weer omhoog :eusa_snooty:

Stom he?

geelee850

:eusa_wall:
Nou nog even een update over het z.g.n  vallende meter syndroom>

Heb ik dus ook,maar wat heb ik vandaag ??  vanwege het mooie weer ff de airco aan om de ramen te ontwasemen en wat denk je......... de tellers blijven het nu weer gewoon doen ook als ik stilsta!!! :eusa_think:
Zal wel nergens op slaan maar het gebeurd toch echt.. :eusa_doh:
Dus het wordt er alleen maar gekker op .

Misschien kan iemand hier iets mee,maar ik snap er geen bips meer van.

groeten jan.

thuur

En als je de airco uitzet vallen ze weer?

Gr :eusa_think: