blitz boost controller probleempje

Gestart door matRRR, 29-09-2006 18:38:03

Vorige topic - Volgende topic

matRRR

hi  iedereen,
heb na wat chiptuning, grotere turbo en dergelijke vorig jaar geschikt een blitz sbc iD3 gekocht, heeft altijd super gewerkt, fantastisch regeldingetje...
tot nu dan. Ik ktijg sinds enkele dagen een constante negatieve druk van -48 op mijn lcd schermpje, ook tijdens accellereren en dergelijke, tevens regelt de boostcontroller de druk niet meer.
In feite rijd ik nu dus puur op de wastegate voorspannig van de 18T.
Iemand hier ervaring mee, of iemand die een importeur  van Blitz in nederland kent die me verder helpen kan??
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Johann

Niet ergens per ongeluk een functie ingedrukt?

M a r c

Wellicht per abuis de scramble functie ingesteld? En dan op neg... (gelukkig).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

matRRR

he johann alles oke?
Nee, heb al geprobereerd een aantal keren de boostcontrolller te resetten.
Zelfs al enige tijd de accuklem losgemaakt om de (waarschijnlijk)door een condensator aangestuurde elektromagnetische regelklep te bleeden, Dit leek even te helpen een paar dagen geleden, maar helaas...
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Johann

Er zit verder geen Blitz vertegenwoordiging in de buurt.
Misschien kun je Blitz in de UK raadplegen, anders Japan.
Zou bijna denken dat de MAP sensor stuk is. Zit er misschien veel olie in de leiding?

matRRR

hmm ja volgens mij wel, heb net de leidingen er eens af gehaald en ik zie wel een wat vettige binnenkant van de leiding...
maar dat zou ook impliceren dat de turbo teveel olie doorlaat, deze is er in 2005 nieuw opgekomen!!!

Johann

Eerder de carterontluchting denk ik.
Zit er niet ergens pruttel in die leiding net voor 't kastje?

ruby T5

Citaat van: matRRR op 29-09-2006 19:31:45
hmm ja volgens mij wel, heb net de leidingen er eens af gehaald en ik zie wel een wat vettige binnenkant van de leiding...
maar dat zou ook impliceren dat de turbo teveel olie doorlaat, deze is er in 2005 nieuw opgekomen!!!

;D olie werk goed in je inlaat als smering!
Een externe carteronluchting in een vaatje is dan de oplosing.

matRRR

heb net met draaiende motor de leidingen gecontroleerd. bij gas geven blaast de turbo wel gewoon druk door de slang heen. deze is dus niet dicht!ook eens verder een externe lange slang naar de contoller gelegd en hierin geblazen om te zien of er uberhaupt een druk geregistreerd werd, resultaat: constant -48...
denk dat johann gelijk heeft met de map sensor, ik heb zojuist maar een mail naar blitz in de UK gestuurd. tot die tijd de drukslangen maar weer naar de ecu leiden...misschien effe kort kijkje nemen in het controllerkastje om te checken op viezigheid, echter zonde om daardoor de boel helemaal te verkloten...

matRRR

hoe was ook alweer het aansluitschema van de slangetjes naar de ecu gestuurde solenoid( die met de kleurcodes, alleen hebben mijn slangen geen kleurcodes meer).

Johann

Geel is de wastegate actuator. Rood is het compressor huis. Blauw is de afblaas naar de inlaat/aanzuig buis net achter de MAF.

matRRR

bedankt , heb zojuist weer de originele slangen aangesloten.
merk eigenlijk zo niets van de chiptuning bij RICA eerder, turbodruk is niet anders in opbouw dan wanneer er niets aangesloten is, komt niet verder dan pak em beet 0,7 bar...
kan dan de komende tijd lekker rustig rijden en de blitz (laten)maken.

matRRR

Nu ik de blitz buiten het circuit gesloten heb, loopt de auto precies hetzelfde als met de blitz aangesloten....
Bovendien geeft de blitz LCD nog steeds drukken aan, ondanks dat er geen enkel slangetje naar de regelkast hiervan loopt...
En deze druk geeft wel een waarde van 0,00 bar aan zonder draaiende motor, als ik start schiet deze waarde naar omstreeks -46 en blijft rond deze waarde hangen, bij lang volgas accelereren loopt het analoge metertje op het dashboard meteen op, terwijl de waarde op het lcd-scherm heel langzaam richting de 0,00 of wat hoger lopen, dit duurt wel +/- 30 seconden.
ook regelt de ECU zelf niet het opspoelgedrag...
Ik krijg sterk het gevoel dat er iets van een MAP of andere turbodruksensor van de originele regelunit niet goed werkt en dat er niets mis is met de Blitz...
Morgen maar eens kijken of er een foutcode te vinden is!!! :-\