geluid vesnellingsbak 850 estate 2.51i

Gestart door bruintje850, 29-09-2006 21:08:24

Vorige topic - Volgende topic

bruintje850

hallo allemaal,ging vadaag weg met mijn auto raampje een stuk open ,het is lekker weer,hoorde ik een beetje zagend geluid uit mijn bak komen als ik een beetje gas gaf ,geen jankende maar meer ratelend.
het lijkt wel uit het differentieel te komen zo,n soort geluid is het.
zal morgen kijken hoe het met de olie staat want hij lekt niet.
maar als de bak kapot is wie kan mij vertellen wat zo,n 2 hands bak gaat kosten,ongeveer hoor.
vindt het een rotgeluid en hoorde het vandaag opeens .
groet bruintje

scania164

hallo
De mijne heeft het ook!!
Ik heb een 850 2.5 10v.
Hij rijdt superrrr!
Maar ook dat geluid bij lage toeren vooral in 1 en 2.
Volkomen normaal voor een 850 volgens de forumers hier en de monteurs bij de plaatselijke volvo dealer hier.
Ik hoor het nu niet meer nu ik eraan gewend ben maar in het begin vond ik het echt een rot geluid.
Vooral omdat ik uit een volvo 940 kwam die dat helemaal niet heeft.
Dus geen zorgen en gewoon knallen met die roffel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;) 8)

bruintje850

hey scania164 bedankt voor je snelle reactie,en dat ik niet de enige ben aleen raar dat het zo plotseling gekomen is maar dat is niet anders ,wie weet dat een toevoeging in de bak nog iets kan doen ,zal het wel proberen wie weet .
nogmaals bedankt.
bruintje

ruby T5

Nieuwe koppeling,toplager,druklager,bak olie?
Mischien helpt dit?

scania164

nieuwe auto....wie gaat dat betalen??? :eusa_shifty:

Ramon

Rij eens door een smalle straat met auto's aan 2 zijden geparkeerd met je ramen open.
Rij rustig in de 2e versnelling en geef stootjes gas. 
Als je nu een licht reutelend / zagend geluid hoort
(blijft natuurlijk een persoonlijke omschrijving) heb je een kwaaltje waar heel veel M56 bakken last van hebben.
Ik vond het ook een rot geluid en heb de bak uit elkaar gehaald. Lagers en voorspanning etc.... gecontroleerd, niets gevonden......
Ik ben inmiddels een ton verder en het geluid is niets veranderd. De bak schakelt perfect......
Lekker laten zitten !!!

Ramon   
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

elmarconi

Ik hoor het idd ook altijd bij optrekken nadat je een kaartje hebt getrokken/gestoken in een parkeergarage/tolweg oid.
--
Autogas Inside . . .

Bosje

Mijn V70 uit 1998 heeft het ook, had het al bij een kmst van 90.000, nu 6 jaar en 180.000km verder rijd en roffelt hij er nog lustig op los en maak ik me geen zorgen meer.

vin850

Ik heb dit probleem ook gehad, na het vervangen van nieuwe bakolie was het geluid weer weg. Nu 7000 er mee gereden te hebben nog steeds geen geluid te horen. Je kan het altijd proberen en het verversen is zo gebeurt.

Gr Vins
Bedenk goed wat je met je laatste Volvo doet