Hoe anders remmen 'sport' remblokken?

Gestart door HJ850, 30-09-2006 21:54:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HJ850

Hoe anders remmen 'sport' remblokken?
Grijpen ze veel krachtiger aan dan gewoon volvo remblokken?

Ik vind die verhalen over betere remblokken wel interessant, maar wil zeker geen raceremmen zoals ik ze ken: je kijkt alleen al naar het rempedaal en je hangt n de riemen. Wil wel lekker zacht blijven kunnen aanremmen zeg maar.

Wat is dan wijzheid? EBC oid of standaard Volvo remblooken?

JCviggen

Het "bijten" van sportblokken is niet dramatisch, integendeel. Hoe meer temperatuur de blokken kunnen hebben des te slechter remmen ze als ze nog koud zijn.

De standaard volvo blokken werken heel erg goed bij gewoon koud remmen, ze geven het enkel enorm snel op bij herhaaldelijk remmen. Sportblokken ga je qua pedaalgevoel echt weinig verschil in merken, ze hebben enkel betere uithouding bij herhaald remmen of remmen vanaf extreme snelheden.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

b0nkolok

Citaat van: JCviggen op 30-09-2006 21:57:49
Het "bijten" van sportblokken is niet dramatisch, integendeel. Hoe meer temperatuur de blokken kunnen hebben des te slechter remmen ze als ze nog koud zijn.

De standaard volvo blokken werken heel erg goed bij gewoon koud remmen, ze geven het enkel enorm snel op bij herhaaldelijk remmen. Sportblokken ga je qua pedaalgevoel echt weinig verschil in merken, ze hebben enkel betere uithouding bij herhaald remmen of remmen vanaf extreme snelheden.

Kijk hier es. Zitten er nu al 4000 km onder en ankeren erg prettig
http://www.volvo850forum.nl/index.php?PHPSESSID=5bfc65a5be7626b8bdef6a1b459f54e2&topic=10484.0
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

elianmars

Citaat van: b0nkolok op 02-10-2006 19:18:01
Citaat van: JCviggen op 30-09-2006 21:57:49
Het "bijten" van sportblokken is niet dramatisch, integendeel. Hoe meer temperatuur de blokken kunnen hebben des te slechter remmen ze als ze nog koud zijn.

De standaard volvo blokken werken heel erg goed bij gewoon koud remmen, ze geven het enkel enorm snel op bij herhaaldelijk remmen. Sportblokken ga je qua pedaalgevoel echt weinig verschil in merken, ze hebben enkel betere uithouding bij herhaald remmen of remmen vanaf extreme snelheden.

Kijk hier es. Zitten er nu al 4000 km onder en ankeren erg prettig
http://www.volvo850forum.nl/index.php?PHPSESSID=5bfc65a5be7626b8bdef6a1b459f54e2&topic=10484.0

De schijven ben ik wel tevreden mee, maar de blokken vielen me zwaar tegen. Heb ze nu hier in de kast liggen.
Ze zijn vervangen door RedStuff blokken. Die willen wel goed remmen, maar als ze wat kouder zijn hebben ze er niet altijd zin in. Dan moet ik wat steviger op het rempedaal staan.
De volgende blokken zullen wel iets worden wat er net tussenin zit.

HJ850

Ja precies, dat 'ankeren' wil ik dus niet en ook mindere remmen als ze koud zijn niet.
Gewoon zijdezacht beginnen. Alleen algemeen wat 'krachtiger' bij wat meer pedaaldruk.

Toch maar bij org. Volvo blijven dan?

Of het juist zoeken in grotere remschijven vóór monteren, bijvoorbeeld?  (Kan dat trouwens we met de 4 gaats cetus 850 wielen?)

Hajo

Bouma206

Hm ik heb deze week een set FAG blokken gekocht (made by FTE) en ken het hele merk niet. Ik ken zowiezo niet erg veel remmen maar goed het schijnt tot de duitse top te behoren.
Morgen even monteren en dan even testen ben erg benieuwd hoe dit gaat.
Ik lees hier iets over inremmen van de blokken. Hoe zit dit? Ik ken het fenomeen niet maar het klinkt erg logisch.
Hoe precies??
Fryslân boppe!!!!