Turbo vervangen, nieuw, aftermarket of een andere turbo?

Gestart door denkweb, 02-12-2007 14:12:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Quota

Citaat van: Volvo Felipe op 05-12-2007 23:42:44
Heb nog een nieuwe ruil liggen


;)

Hoe noemt men zoiets ook al weer? Een contradictie?...

denkweb

Citaat van: Quota op 06-12-2007 08:15:25
Citaat van: Volvo Felipe op 05-12-2007 23:42:44
Heb nog een nieuwe ruil liggen


;)

Hoe noemt men zoiets ook al weer? Een contradictie?...

Een nieuwe gebruikte dus ;) Of een ongebruikte oude...?

thuur

Citaat van: denkweb op 08-12-2007 10:38:43
Citaat van: Quota op 06-12-2007 08:15:25
Citaat van: Volvo Felipe op 05-12-2007 23:42:44
Heb nog een nieuwe ruil liggen


;)

Hoe noemt men zoiets ook al weer? Een contradictie?...

Een nieuwe gebruikte dus ;) Of een ongebruikte oude...?

Het onderdeel kan wel degelijk gloednieuw zijn. Het 'ruil' systeem betekent dat je je oude onderdeel moet inleveren en dan een fikse korting krijgt. Het zijn vooral de stukken die goed te reviseren zijn: turbo, remklauw, motor, audio- en navigatieapparathuur, etc.


Gr :)

elianmars


-Ruben-

Denk dat je alleerst zult moeten kijken wat voor flens je hebt en wat voor mogelijkheden er dan zijn.
Het formaat van je turbinehuis, tdi's schijnen al wat last van lag te hebben dan zou ik daar niet veel groter gaan. Het formaat van je compressor behuizing en wiel, lijkt me dat upgraden aan die kant toch wel mogelijk moet zijn. Beter gezegd de beste mogelijkheid is, dus niet veel groter aan de warme kant maar juist wel groter aan de koude kant.
Een k14 heeft geen interne CBV? T3 Flens? Downpipe gelijk aan een T5, bedoel niet de flens van de DP maar het verloop/ontwerp?

Turbo-Geek

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-Ruben-

#21
Nou denkweb vraagt zich af of hij een andere turbo als upgrade kan gebruiken. Op die vraag ga ik in.
Ik bedoel dat als ik een andere turbo op een tdi zou willen hebben ik voor iets zou kiezen met een grotere compressorbehuizing en wiel of wellicht zelf een K14/16 hybride zou maken.
Waarna ik zelf ook nog een aantal vragen heb met betrekking tot de turbo en de DP.  Dat omdat je wellicht iets van 3" dp/uitlaat van een t5 zou kunnen gebruiken (mocht het DP wat betreft verloop gelijk zijn.) als je de flenzen overzet.
Andere zaken als flens en cbv bepalen naar mijn idee toch ook wel je mogelijkheden. Ik zou als een tdi een T3 flens heeft en geen CBV een Cosworth T3 turbinebehuizing en wiel gebruiken met een T4 compressor en wiel (wss T04E) en dan een 3"uitlaat.
Wat moet ik nog meer bedoelen dan?:P