Turbo vervangen, nieuw, aftermarket of een andere turbo?

Gestart door denkweb, 02-12-2007 14:12:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denkweb

Stel dat we een andere turbo nodig hebben op een 850 Diesel uit 1996;

Wat zouden wij hier dan het beste voor kunnen aanschaffen.
Iemand een serieus antwoord hierop?

Let wel; geen plannen, maar ben benieuwd of hier ideeën over zijn.

Turbo-Geek

Alles is mogelijk dus ook een andere dan de fabrieks turbo.
De ervaring leert dat er dan zoveel aangepast moet worden en er altijd zaken naar boven komen waar men nooit aan gedacht heeft dat je beter een originele turbo kan gebruiken.
Scheelt uiteindelijk geld en vooral VEEL tijd !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Volvo Felipe


thuur

Ik zou de VAG fora eens afstruinen wat er aan mogelijkheden zijn. Maatje groter, maar wel iets wat al eens gedaan is. Je loopt minder risico dan met een benzinemotor, maar het rijgedrag moet wel in orde blijven. Let daarom ook goed op de software.


Gr ;)

Gunnar

Een goede occasie kopen voor 100-150 euro.
Zelfde turbo als de K14 van de Audi A6 C4 en Audi 100 met 2.5tdi.

Vind je af en toe op ebay duitsland en ebay.co.uk.

Je kan ook een revisieset kopen online voor een 100-120 euro. Zelf nog niet gedaan, maar lijkt me niet zo enorm moeilijk.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

elianmars

Ik heb geen idee wat de originele nieuw kost (dat is toch de K14, waar Gunnar het over heeft, of heeft de turbo bij onze wagens een andere benaming?), maar het liefst een nieuwe.
Je weet nooit wat een gebruikte heft meegemaakt.

elianmars


Turbobiker

Citaat van: elianmars op 02-12-2007 21:05:41
Citaat van: Volvo Felipe op 02-12-2007 15:38:02

Origineel Volvo,   8)

Ligt er een dieselblok bij jouw CY onder de kap?  :eusa_think:  ;)

Nee, Felipe is origineel-leverancier...
De Tussenpaus

elianmars

Citaat van: Turbobiker op 02-12-2007 21:07:26
Citaat van: elianmars op 02-12-2007 21:05:41
Citaat van: Volvo Felipe op 02-12-2007 15:38:02

Origineel Volvo,   8)

Ligt er een dieselblok bij jouw CY onder de kap?  :eusa_think:  ;)

Nee, Felipe is origineel-leverancier...

:eusa_shifty:

Ik dacht dat de vraag werd gesteld aan diesel rijders, wat zij zouden doen, maar Daan stelt de vraag iets anders en vraagt wat het beste is om te doen.

Even Apeldoorn bellen........  :eusa_wall:

Volvo Felipe


BenC70ES

Citaat van: elianmars op 02-12-2007 21:05:41
Citaat van: Volvo Felipe op 02-12-2007 15:38:02

Origineel Volvo,   8)

Ligt er een dieselblok bij jouw CY onder de kap?  :eusa_think:  ;)

Breng hier niemand op ideeën Marcel!  :eusa_pray:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 03-12-2007 22:38:34
Citaat van: elianmars op 02-12-2007 21:05:41
Citaat van: Volvo Felipe op 02-12-2007 15:38:02

Origineel Volvo,   8)

Ligt er een dieselblok bij jouw CY onder de kap?  :eusa_think:  ;)

Breng hier niemand op ideeën Marcel!  :eusa_pray:

:evil: :evil:


Ik zou de CY eigenaar wel voor gek verklaren, hoor  ;)

Volvo Felipe

#12
Neenee ik heb een echte T5R

Haha

Gunnar

Als je een nieuwe gaat halen, hoor ook eens wat die kost bij een vw/audi dealer. Is exact hetzelfde ding.

Op deze site kan je heel goed kijken in welke wagens dezelfde turbo voorkomt.

http://www.turbos-hoet.com/turbos%2Dparts/turbos/catalogue.asp
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Volvo Felipe