verlichting ECC

Gestart door Perch, 04-10-2006 20:05:00

Vorige topic - Volgende topic

Perch

Vandaag wilde ik een lampje van de ecc unit vervangen. Een van de lampjes was namelijk kapot. Toen ik vervolgens de unit los had om te kijken welk lampje precies kapot was deed geen van de lampjes het meer. Bovendien werk de airco ook niet meer. De airco 'slaat' niet meer aan als ik deze aan zet. Ik heb verder nergens aan gezeten en ook de zekering in het zekeringkastje is goed. Weet iemand wat er aan de hand is? Zit er nog ergens een zekering tussen die mogelijk stuk is?
De stekkers zijn ook goed aangesloten op de ecc unit, dus geen slecht contact of id.

Met vr. gr. David

devince

Dat is een lastig probleem.
Ik moet hetzelfde gaan doen een dezer dagen, maar wacht eerst even een reaktie af.
By the way, is de unit er makkelijk uit te halen?
Heel veel succes !
Gr Vincent

elianmars

Render had ook zo'n soort probleem. Lampjes vervangen en toen deed de aanjager het niet meer op de automatische stand.

Ik weet eigenlijk niet of dat inmiddels verholpen is.

Frans Harkema

Citaat van: devince op 04-10-2006 20:12:38
By the way, is de unit er makkelijk uit te halen?

Radio verwijderen, hand in de open ruimte steken en de unit naar voren duwen. Stekkers losmaken en je kunt aan de gang.

Perch

Beste mensen,

Ik weet idd hoe ik de unit los kan krijgen. Ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze storing. En natuurlijk hoe deze opgelost kan worden. De aanjager doet het overgens wel gewoon gelukkig. Maar in het donker (zeker in deze maanden) is het wel fijn dat je kunt kijken naar het paneel.

Gr. David

Perch

Devince, is het je gelukt de boel weer aan de praat te krijgen. Ik ben er van het weekend nog niet aan toegekomen. Ben erg benieuwd of jij er uit bent gekomen. Ik ben van plan de unit eruit te gaan halen en de printplaat even goed nakijken en schoonmaken.
Anders naar de sloop en proberen of een andere unit wel wil werken.

Ps. het is een 850 2.5 10v uit 95

Perch

Van de week heb ik de ECC unit eruit gehaald en nieuwe lampjes erin gestopt. Bovendien heb ik de printplaat schoon gemaakt en gecontroleerd op afwijkingen. Ik ben niets vreemds tegengekomen en het kastje weer dicht gemaakt. Vervolgens de unit weer in de auto gezet en aangesloten. De lampjes doen het weer!! Waarschijn lijk toeval dat alle lampjes ineens kapot zijn gegaan bij het demonteren. Helaas doet de airco nog niets. Misschin is dat ook een toeval dat die ook door een ander probleem de geest heeft gegeven. Moet op een andere topic deze vraag maar gaan plaatsen.
Ben in ieder gaval al blij dat de verlichting het weer doet!!

Gr. David