prijs volvo 850

Gestart door lelijk hoofd, 05-10-2006 19:09:18

Vorige topic - Volgende topic

lelijk hoofd

Hallo mensen;
ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een groene volvo 850 uit 1995. De vraagprijs is 2350 euro. De km stand is 166000. Met NAP. De kleur van de motorkap is iets lichter dan de rest en ik vermoedt dat hij is gespoten. De verdere staat van de auto is erg goed, geen roest of deuken enzo. Het interieur is perfect, met schuif en kanteldak. Het is een 2 liter uitvoering, ik vind hem zelf wat aan de slome kant en dat de koppeling wat laat aangrijpt. Maar hij rijdt superlekker zonder enig bijgeluid. Hij schakelt ook erg fijn. Het motorblok zag er kurkdroog uit en hij is dealer onderhouden( met rekeningen) Ik heb zelf geen ervaring met deze auto's, alleen met mijn 460. De 850 rijdt echter veel lekkerder. Moet 1600 euro bijlappen. Is 2350 euro een eerlijke prijs voor zo'n auto??? Graag uw mening hierover
Bij voorbaat dank, Sander

RonnieDuck

Als hij echt 166.000KM heeft gereden,...dan is die toch redelijk nieuw! Moet kunnen!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

mehn

Dat is niet veel voor een 95-er...
En 166000km is al helemaal niet veel, die vindt je niet veel meer ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

lelijk hoofd

Zijn er nog dingen waar ik nog extra goed op moet letten?? Vind de auto zo lekker rijden dat ik hem waarschijnlijk ga kopen. Hij komt wel bij een handelaar vandaan dus je weet het maar nooit. Ik weet ook dat ik het open dakje wat lawaaiig vond, misschien sluiten die rubbers niet helemaal goed meer aan?
Hopelijk koop ik geen kat in de zak... :eusa_pray:
groet sander

-D©©©L-

welkom op het forum sander,

Je kan je licht eens opsteken in dit topic. Daar staan een aantal zeer nuttige tips die verassingen na aanschaf kunnen voorkomen. Dat het lekkerder rijdt dan een 460... tja... ;D
Of het een eerlijke prijs is ? Tja, daar kan ik je geen andwoord op geven. Ik heb de auto niet gezien, laat staan er mee gereden. Een overgespoten motorkap komt veel voor, de extreme steenslag van de laatste jaren (gebrekkig weg onderhoud) laat z'n sporen na. Soms spuit men dan over.
Mocht je twijffelen aan de juistheid van de kilometerstand, dan zou je nog even hier kunnen kijken.  Een andere afgelezen waarde in de ECU hoeft niet altijd een bron van twijffel te zijn. Vaak wordt een eventueel defecte ECU uitgewisseld met een gebruikt exemplaar, en neemt men niet de moeite om de standen in te lezen (kan dat eigenlijk wel ?)
Misschien nog eens een proefrit maken in een andere 850 ? Er staan er genoeg te koop. Waar staat deze eigenlijk tekoop ?

'k heb zelf een '95 met 158.000

pwassink

Stop, was een 2,0 dus zeerwelmogelijk een ex italiaan ??

even met odb kmstand uitlezen , kan zomaar ton of wat meer zijn.. !

t knopje zoek "kmstand uitlezen" levert als hint : http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=12676.0 op,
Doe er je voordeel mee als verkoper een beetje  :eusa_liar: , of toon aan dat t wel klopt en jij goed weet hoe een volvo werkt ..  :eusa_dance:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Citaat van: pwassink op 05-10-2006 19:27:59
Stop, was een 2,0 dus ex italiaan ??

nee, non turbo 2.0 was gewoon leverbaar in .nl

denjo

Ach, bekijk het zo.  Een lelijk hoofd in een prachtige wagen compenseert elkaar mooi.  ;D
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

Racingbrick

;D ;D ;D, das een goeie, lekker adrem..

Als de wagen dat echt heeft gelopen moet je hem grijpen denk ik voor dat geld.
Maar de staat van onderhoud is erg belangrijk.
Is de riem wel gewisseld? etc etc.
Als je er eerst nog eens 1000,- tegenaan moet gooien weet ik niet of het wel een goeie deal is.

lelijk hoofd

Hallo, bedankt voor de reacties.
Ik denk dat de km stand wel de echte is gezien de algehele staat van de auto. Geen deuken of krassen en ik heb geen roest kunnen ontdekken. Het gehele interieur is in topstaat en onder de motorkap ziet het er zeer goed uit. De distributtie riem is geloof ik met 122000 km vervangen dus die gaat nog wel even mee. Het enige wat ik heb kunnen ontdekken is de lichtere kleur van de motorkap maar ja, die kan ik wel weer laten spuiten.
Banden zijn ook nog in goede conditie +-5 mm profiel.
Zonder inruil mag ik hem hebben voor 2150 euro. Heb nu een bod gekregen op marktplaats voor mijn 460 van 1000 euro, das eigenlijk veel te weinig voor die van mij maar ja anders krijg ik er maar 750 euro voor terug. En op 2 volvo's zit ik niet te wachten. :eusa_naughty:

Cableguy

De mijne heeft 266 gereden, en is ook erg netjes, dus de uiterlijke staat zegt dan nog niet alles.
Qua interieur maar ook exterieur had ik 't ook geloofd als er 166 op de teller had gestaan.

DopdeDouwer

Op deze site
Kun je bij digitale diensten het kenteken checken. Je kan dan de data van productie en kenteken vergelijken. Als je niet gelijk zijn is hij wellicht ingevoerd en waarschijnlijk Italiaan, dan zou ik inderdaad even de KMstand checken.
Over het slome optrekken: rij eens in zn 2 iets van 2,5~3k toeren en dan planken, dan moet hij wel aardig trekken denk ik.
Vierkant Rules

lelijk hoofd

Ik had dat al gedaan en het klopt allemaal. Volgens de verkoper is de auto nap gecontroleerd, hoe kan ik dat zelf nagaan? Hij heeft wel alle onderhoudsrekeningen enzo. Verder hing er bij het stuur nog een kaartje met een wat vergeelde tekst; volgende grote beurt bij 170000 km en de soort olie die ze erin hadden gegooid. Tellerstand is nu 166000. Wat ik mij afvroeg is of het wat laat oppakken van de koppeling normaal is? Ik heb wel wat testjes gedaan zoals in zijn 4 met 1500 toeren opeens vol planken en dan slipt de koppeling niet door bij lage snelheid. Hij slaat niet af maar kruipt rustig naar boven in toeren. Kan ik de koppeling nog op een andere manier testen??????
Alvast weer bedankt voor de reacties. Groet sander

Frans Harkema

Dus 1150 euri bijleggen om deze 850 te kunnen rijden? Geen slechte deal. Probeer er nog even een nieuwe APK uit te halen, kan nooit kwaad.

Kun je wat foto's laten zien of een link naar een website? Maak je niet ongerust, we halen hem niet voor je neus weg.... :eusa_naughty: 

RonnieDuck

Zelfs als je er een nieuwe koppeling in zou moeten doen, dan is het toch een mooie deal!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid