Uitlijnen

Gestart door Arnaud, 07-10-2006 00:37:13

Vorige topic - Volgende topic

Arnaud

Na een grote beurt, trilt mijn 850 estate nog steeds boven de 120kmpu en trekt ie naar rechts.
Ik wil de auto graag goed uit laten lijnen. Iemand een goed adresje, waar niet meteen de hoofdprijs wordt gerekend?

Alvast dank!

Groet,

Arnaud

-D©©©L-

Basbb

Vanwege het trillen is het zeer verstandig ook je banden opnieuw uit te laten balanceren
s70 2.5 20v aut

Vertigo

Citaat van: Arnaud op 07-10-2006 00:37:13
Na een grote beurt, trilt mijn 850 estate nog steeds boven de 120kmpu en trekt ie naar rechts.
Ik wil de auto graag goed uit laten lijnen. Iemand een goed adresje, waar niet meteen de hoofdprijs wordt gerekend?
Arnaud,

Ik lees in een ander topic dat er 2 banden bij die grote beurt gebalanceerd zijn. Was de balancering van die andere 2 banden goed? Zo ja, dan zijn de 2 banden die wel gebalanceerd zijn dus nog niet goed gebalanceerd (vanwege het trillen). Je hebt er wel voor betaald.

Gr.

Jens

Frans Harkema

Trillen lijkt me meer een zaak van uitbalanceren dan van uitlijnen. Is je bandenspanning echt in orde?

erik-jan

alleen bij 120 naar rechts trekken? wat gebeurt er als je remt bij een lagere snelheid?

Arnaud

Citaat van: Vertigo op 07-10-2006 10:05:46
Citaat van: Arnaud op 07-10-2006 00:37:13
Arnaud,

Ik lees in een ander topic dat er 2 banden bij die grote beurt gebalanceerd zijn. Was de balancering van die andere 2 banden goed? Zo ja, dan zijn de 2 banden die wel gebalanceerd zijn dus nog niet goed gebalanceerd (vanwege het trillen). Je hebt er wel voor betaald.

Gr.

Jens

Inderdaad. Ware het niet dat testen van trillingen boven de 100km pu niet getest is omdat er in die contreien niet boven de 100 gereden mag worden. Dat heeft de garagist me tevoren gezegd. De banden zijn gebalanceerd, maar nu zal er een uitlijning plaats moeten vinden, waarvoor wat mij betreft teveel geld betaald moet worden bij VanVelzen (startbedrag 125euro). Zeker na een grote beurt van bijna 900 euro.....

Ludo

Citaat van: Arnaud op 11-10-2006 23:57:15
De banden zijn gebalanceerd, maar nu zal er een uitlijning plaats moeten vinden,

uitlijnen kan nooit kwaad, maar het is niet zeker dat het daarmee opgelost is als de band niet goed gebalanceerd is
opnieuw balanceren kan soms al voldoende zijn. (ook altijd vragen om de band te verdraaien op de velg)

enneuh, 125€ voor balanceren?.  :eusa_naughty:

yoda

CiteerJosam Richttechniek

dat is mijn buurman. hehehe

zijn inderdaad erg goed hierin

gr, reinier