olie lekkage verhelpen

Gestart door richardC70, 28-03-2004 09:58:11

Vorige topic - Volgende topic

mark20v

Wat dachten jullie dan van het verschil in werkplaatsen,
bv preventief onderhoud ;)
Volvo separates men from the boys  

richardC70

Afspraak gemaakt met de garage.. circa 8 uur werk denkt men.....

Andere voorstellen? Misschien een niet volvo dealer?

niels

Ik heb een lekke oliekeerring van de krukas bij mijn rechtervoorwiel. Wat zijn de kosten van een dergelijke reparatie? Naast slijtage, wat kan de oorzaak zijn en waar moet ik nog meer op letten, beschadigde distributieriem o.i.d.?

Bedankt,
Niels

daytonawim

Als je deze keering moet laten vervangen, dan zullen ze ook de distributie riem vervangen, en eventueel je multiriem en een spanrol.

Want al; deze dingen moeten toch los en kan je daar weer 120000 km mee vooruit.

Controleer ook de carterventilatie op verstoppingen ( effe zoeken op forum ) want das meestal de oorzaak van de ellende kostbaar wordt het als de keering bij de koppeling er uit knalt :-(

Mocht je de koppeling laten vervangen, laat dan altijd de keering vervangen !!!

frazer

aan matriaal +_212  het is wel ex

werk loon  120 ex
dat zijn
tandriemset     56.00   ex
spanrol            49.20
riemspaner      61.50
v-snaar die air 32.00
bouten 4            1.80
bout                 12.00

gr trazer

konniekip

geh, ik was voor die reparatie ongeveer 350 euro kwijt inclusief alles, daarbij zijn diverse pakkingen en ringen vernieuwd. Zie ook mijn thread.
Maar inderdaad, distri riem moet eraf, eventueel vervangen worden inclusief spanrollen en riemspanner. Zelf zat ik hierdoor aan 1000 euro.

daytonawim

Mm, dat vindt ik nogal wat een distributie snaar vervangen kost ongeveer 170 euro  bij de Volvo.
als ze spanrollen, multiriem en waterpomp ook direct vervangen hebben vindt ik 1000 euro nog steeds aan de hoge kant.

Dus ik vermoed dat er meer is gedaan dan alleen bovengenoemde zaken.

Hen3

Als het een automaat is moet de hele motor er uit....
De keerring van mijn vorige 850 is tot twee keer toe vervangen onder garantie. De garagehouder keer hierbij niet al te blij, het is een behoorlijke pokkel werk...met navenant hoge kosten.

daytonawim

@hen3, dan bedoel jij waarschijnlijk de kering aan de versnellingsbak zijde ?

Zippo

Hele motor eruit ???
Welke garage is dit  ???

daytonawim

de discusie ging over het vervangen van de oliekeering van de kruk as, maar je hebt ook wel een aardig klusje.

Je aandrijfas zal er uit moeten, mischien kan dat wel op de klusdag, weet niet precies hoeveel werk het is

Emiel

Citaat van: daytonawim op 22-02-2005 20:24:56
de discusie ging over het vervangen van de oliekeering van de kruk as, maar je hebt ook wel een aardig klusje.

Je aandrijfas zal er uit moeten, mischien kan dat wel op de klusdag, weet niet precies hoeveel werk het is

Ik volg het niet helemaal meer, aandrijfas eruit, motor verwijderen ???. Gaat toch om een krukaskeerring aan distrubutie zijde?

Emiel.... ???