Motor wil niet stationair lopen na korte afkoeling

Gestart door lelijk hoofd, 11-10-2006 18:32:53

Vorige topic - Volgende topic

lelijk hoofd

De temperatuurmeter is net 2 weken oud, heb hem er zelf in gezet, splinternieuw dus. Daar kan het haast niet aan liggen.  :eusa_hand:

thuur

Citaat van: lelijk hoofd op 07-11-2006 16:02:21
De temperatuurmeter is net 2 weken oud, heb hem er zelf in gezet, splinternieuw dus. Daar kan het haast niet aan liggen. :eusa_hand:

Dat zegt niets. Ik heb ook wel eens een af-fabriek defecte sensor gehad ;D

Meten is weten.

Gr 8)

lelijk hoofd

Weer even een update, ik had nog relais 103 vervangen maar dat heeft niks geholpen. Ik hoorde echter dat de monteur die naar mijn stappenmotor heeft gekeken hem wel getest heeft of hij het deed maar hem niet schoongemaakt, dat is dan het allerlaatste wat ik zelf kan doen en dan houd het echt op.
Het duurt nu wel steeds langer voordat de auto weer normaal stationair loopt. Het probleem lijkt dus erger te worden. Mij is ook opgevallen dat als hij nu warm is en ik zet hem 1 minuut uit dat hij het al niet meer goed doet. Als hij dan een uurtje heeft stilgestaan doet hij het weer gewoon. het heeft dus echt met de temperatuur te maken. Nog steeds zijn alle suggesties welkom..... :eusa_pray:
Groet sander

Ludo

Citaat van: lelijk hoofd op 17-11-2006 09:14:26
Het duurt nu wel steeds langer voordat de auto weer normaal stationair loopt.

wat bedoel je hier precies mee?.
een schommelend toerental of loopt ie op een cylinder minder?.

lelijk hoofd

Nee, hij schommelt niet en loopt niet op 1 poot maar hij wil niet stationair lopen, hij slaat dus steeds af. Als hij koud is loopt hij echter perfect, het fenomeen doet zich alleen voor met echt warme motor, wanneer ik hem dan even uit zet en bv 10 minuten later weer weg wil rijden dan loopt hij niet stationair meer maar slaat hij af. Dit duurt ongeveer 5 minuten, daana loopt hij weer perfect. ik kan de motor alleen op toeren huoden door het gaspedaal in te drukken, dit is echter zeer onhandig met stoplichten enzo.....
groet sander.

Ludo

heb je al eens foutcodes (laten) uit(ge)lezen?.

lelijk hoofd