Speling op het contactblok

Gestart door evla1000, 15-09-2005 22:35:25

Vorige topic - Volgende topic

evla1000

Hallo,

Ben in het bezit van een Volvo 850 Estate uit 1995. Ik heb sinds enige tijd speling op het contactslot. Wanneer ik de auto start, komen de meeste functies zoals ABS, verlichting etc. niet in. Wanneer ik even rammel met de sleutel, schakelt alles in en blijft het ook gedurende de rit werken. Ik vrees dat ik hier bij de volgende APK last mee krijg.

Heeft iemand ervaring met het uitbouwen en inbouwen van een contactblok?
Gaat dit via special codes (moet ik een nieuw blok via de dealer bestellen)?

Ik stel elke reactie zeer op prijs!

Groet

Eric

stephendevelop

heb hetzelfde probleem met mijn 850 '96.
Bij mij is het voldoende dat ik mijn sleutel een klein millimeterke terugdraai

Hoe lang zou mijn contactblok het nog uithouden?

grts

Vertigo

Gewoon een kwestie van de contactslotschakelaar vervangen. kost weinig tijd en op de sloop zijn die ook wel te vinden.
Ik weet niet wat zo'n ding bij de dealer kost trouwens.

Ik heb er zelf bijna een jaar mee gereden (was er volledig aan gewend geraakt om de contactsleutel na het starten een milimeter terug te draaien)

Heb toen voor 15 of 20 euro ofzo zo'n schakelaar op de sloop gekocht. Met garantie dat ie werkt, indien die niet zou werken kon ik hem omruilen.

Spin!

Dat ik dit bericht nooit heb gezien...ik heb precies hetzelfde! Maar is geen probleem bij APK. Ik rammel wel af en toe een keer aan de sleutelbos ( die kan ook té zwaar zijn voor het slot waardoor dit ontstaat )...dat gaat prima zo!

www.vm-parts.nl

Enno

Citaat van: Vertigo op 12-10-2006 10:55:33
Gewoon een kwestie van de contactslotschakelaar vervangen. kost weinig tijd en op de sloop zijn die ook wel te vinden.
Ik weet niet wat zo'n ding bij de dealer kost trouwens.

Ik heb hem laatst voor om en nabij de 40 EUR gekocht bij de dealer.....