Tadaaaa! de boekhouder

Gestart door de boekhouder, 18-10-2006 15:11:05

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

ief

PL-TS...maar je hebt een goed geheugen. ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

elianmars

)()()sT

Citaat van: ief945-SE-HPT (Ivo) op 08-02-2007 23:14:04

Eeeeeven denken.... Ik meende het gelijk te herkennen.
Er rijdt vlakbij mijn ouders een donker groene 855.... herkende ik het kenteken daarvan?  :eusa_think:
Morgen ff checken ;)

de boekhouder

Citaat van: 850maniak op 08-02-2007 15:49:28
He Boekhoudertje (Rob),

Deze bak ziet er gaaf uit, ik denk beter dan de mijne. Ik heb de mijne reeds verkocht en een V70 gekocht.
Heeft je nieuwe wel LPG?

Veel plezier ermee!

He Ed,

Deze heb ik afgelopen weekend op marktplaats gevonden. Ik persoonlijk vind (donker) groen een mooie kleur voor een 850; we (vrouw en ik) hechten echter toch wel wat waarde aan de airbags (voor en zij). Vandaar dat we nog verder zijn gaan kijken. Ik had al gezien dat je auto weer van het verkoopboard verdwenen was. Gefeliciteerd met de verkoop en met de V70.

groet

Rob

ps. die van mij heeft ook wel wat gebruikerssporen; een zijstrip wordt vervangen (zit bij de koop in); komende zomer even een paar krasjes netjes wegwerken.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Nick V70

Proficiat! Mooie 850 met idd mooie velgen  :eusa_clap:

"Braaf onderhoud"
"Zeer tevreden eigenaar"

Als boekhouder moet je zelfs je taalgebruik beheerst gebruiken  :eusa_whistle:

Maar ja, de spontane blijheid komt na de 1e km's  ;D

Veel veilige km's toegewenst en hou ons op de hoogte van de omschakeling naar LPG.

V70 25D aut., bj. 2000, 147K
My swedish redhead

de boekhouder

Zal ik zeker doen. Over twee weken gaat er een g3 installatie in.

Hij staat inmiddels voor de deur. Een ritje Arnhem-Emmeloord (vanochtend om op te halen) en vanmiddag nog wat verder naar het Noorden (Wolvega) en weer terug naar huis.

Nog even wennen: bij mijn vorige voertuig (diesel) schakelde ik bij 3000 toeren, bij deze volgt er daarna nog wel wat (mooi geluidje bijvoorbeeld   ;D ).
(dd.)

de boekhouder

Update:

Gisteren kon ik 'm weer ophalen, met lpg installatie.

Het is een OMVL geworden.

Ik heb geen last van merkbaar vermogensverlies. Verbruik (1e tankbeurt) bijna 1:9.

Ringtank bruto 60 ltr.

Starten en lopen. Nog geen geklooi gehad met omschakelen.

M.a.w.: tot op heden (één dag; lekker maatgevend  ;D ) zeer tevreden.

Jullie wisten het natuurlijk allang maar doortrekken tot 6000 toeren klinkt gaaf !
Traag is ie zeker niet al nodigt hij mij niet uit tot "te vlot" rijgedrag. Deze rijdt zeer ontspannen i.t.t. m'n vorige; die was redelijk snel maar ook vrij zenuwachtig. Dat was ik na een jaar eigenlijk al zat.

Nu nog een carkitje erin en klaar is .......  :D   (stroomvoorziening aftappen van sigarettenaansteker ?)

Volgens mij zakt ie trouwenns ten gevolge van de gastank niet al te veel door. Mag ik daar uit opmaken dat er novimats onderzitten, of gewoon nog goede vering/schokdempers ?

(dd.)

)()()sT

Mooi zo; rijden maar en lachen aan de pomp!

Citaat van: de boekhouder op 22-02-2007 15:39:17
Volgens mij zakt ie trouwenns ten gevolge van de gastank niet al te veel door. Mag ik daar uit opmaken dat er novimats onderzitten, of gewoon nog goede vering/schokdempers ?

Kun je nakijken; foto's van het verschil tussen normaal en nivomat is kort geleden nog gepost. Sowieso is de veerdoorsnede van een normale 13 mm. en nivomat 11 mm.

Citaat van: )()()sT op 08-02-2007 23:17:45
Citaat van: ief945-SE-HPT (Ivo) op 08-02-2007 23:14:04

Eeeeeven denken.... Ik meende het gelijk te herkennen.
Er rijdt vlakbij mijn ouders een donker groene 855.... herkende ik het kenteken daarvan?  :eusa_think:
Morgen ff checken ;)

Ik zat bijna in de buurt ;) het is PH-JB-3*

de boekhouder

Citaat van: )()()sT op 22-02-2007 15:49:34

Kun je nakijken; foto's van het verschil tussen normaal en nivomat is kort geleden nog gepost. Sowieso is de veerdoorsnede van een normale 13 mm. en nivomat 11 mm.

Heb ik inmiddels gevonden. Moet ik dit kunnen zien zonder de auto van de grond te halen ?

Citaat van: )()()sT op 22-02-2007 15:49:34

Mooi zo; rijden maar en lachen aan de pomp!

€ 0,45; blijft leuk !!   :eusa_dance:
(dd.)

)()()sT

Als je even onder de auto gaat liggen zie je het ;)

de boekhouder

Dat wordt dan de eerste keer !

Ik denk dat er buren komen vragen of ik ziek geworden ben. Als boekhouder heb je een reputatie hoog te houden, hè ?!   ;)
(dd.)

)()()sT

LOL  ;D

ALs je nivomat hebt zou de auto na een nachtje doorgezakt moeten zijn; na even rijden pompt ie zich op tot horizontaal (doorzakken --> slappere vering)
Staat ie 's morgens gewoon hetzelfde als na rijden, dan heb je waarschijnlijk geen nivomat, maar zakt ie gewoon niet echt door.

Boekhouder-tip: doe ff een oude jas aan als je op de grond gaat liggen  ;D

de boekhouder

Volgens mij stond ie gisteren aan het eind van de dag (voordat ik weer retour huis ging) idd. laag. Vervolgens thuis gekomen stond ie hoger (ik blij: ik dacht toch niet goed gezien, hij zakt toch niet door). Dus hij pompt tijdens het rijden op ?
Dan lijkt het erop dat ik novimats heb !  Mazzel  ;D

Komend weekend eens een oude jas opzoeken (of ik leen die van m'n vrouw).

Bedankt voor de reacties.

8)  (=boekhouder met zonnebril)
(dd.)

mehn

Citaat van: de boekhouder op 22-02-2007 16:34:45
Dan lijkt het erop dat ik novimats heb !

Nivomat (van Niveau) ;)
Het idee achter Nivomat is idd dat het systeem tijdens de rit zorgt dat de auto een bepaald niveau bereikt, ondanks eventuele lading.
En als je Nivomats dan slecht worden zal je zien dat de auto bij stilstand langszaam inzakt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: