Tadaaaa! de boekhouder

Gestart door de boekhouder, 18-10-2006 15:11:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de boekhouder

mbt voorstellen (quoten lukt me weer eens niet):

36 jaar, werk laat zich raden (vandaar niet overdreven veel technische kennis, wel geïnteresserd in kosten);
al jaren 850 liefhebber, volvo in het algemeen trouwens, maar nooit het lef gehad een oudere 850 op lpg met 2-3 ton op de teller te kopen. Vandaar dat ik nu een Fiat (!) Marea Weekend rij (1,9 jtd gechipt, 140 pk, 250 nm, verlaagd, zwart) Ziet er zeker mooi uit, alleen betwijfel ik de duurzaamheid van deze bolide. Wat ik misschien wel zal missen bij een 850 is het redelijk hoge koppel bij lage toeren.
Een turbo (bijv. lpt 2,5 20v lpt) levert wel eens waar meer koppel bij lage toeren, maar zal wel een slokje lpg lusten. Bij mijn jaarkm. (36.000) scheelt dat toch weer een paar tientjes. En het rijcomfort zal met een 10v er verder niet minder om zijn, toch ?

Ik zal de aankooptips ook eens lezen. Aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom.

Foto's zal ik zeker plaatsen.

Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

)()()sT

Welkom!!!

Een turbootje op LPG is een goede optie, of misschien een TDI? Er zijn verschillende tevreden rijders van een dergelijke roetmobiel (nee nee, niet negatief he ;))

Succes!

Turbobiker

Wegenbelasting zal ook hoger zijn, onderhoudskosten als het goed is een stuk minder. Plezier daar en tegen onbetaalbaar veel beter ;D

Welkom op het forum. En als je nu begint te twijfelen -> snel wegwezen en nooit meer terugkomen, anders ben je morgen 'om' ;)
De Tussenpaus

Claudia

Citaat van: Turbobiker op 18-10-2006 18:26:25
En als je nu begint te twijfelen -> snel wegwezen en nooit meer terugkomen, anders ben je morgen 'om' ;)

;D ;D ;D

Te laat.....denk ik!
Hoe ging dat nummer van The Eagles ook weer?
"You can check in any time you like....but you can never leave" :evil:

Welkom boekhouder!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Carolien/Harrie

Citaat van: de boekhouder op 18-10-2006 15:11:05
Een turbo (bijv. lpt 2,5 20v lpt) levert wel eens waar meer koppel bij lage toeren, maar zal wel een slokje lpg lusten. Bij mijn jaarkm. (36.000) scheelt dat toch weer een paar tientjes. En het rijcomfort zal met een 10v er verder niet minder om zijn, toch ?





Mijn T-5 rijdt gemiddeld 1 op 8 wat ik heel netjes vindt voor zo'n monster.
De wegenbelasting kost je €30 per maand meer dan op benzine maar dat heb je er na 1 keer tanken al uit.

Clapton

Citaat van: Carolien/Harrie op 18-10-2006 19:22:22
Citaat van: de boekhouder op 18-10-2006 15:11:05
Een turbo (bijv. lpt 2,5 20v lpt) levert wel eens waar meer koppel bij lage toeren, maar zal wel een slokje lpg lusten. Bij mijn jaarkm. (36.000) scheelt dat toch weer een paar tientjes. En het rijcomfort zal met een 10v er verder niet minder om zijn, toch ?





Mijn T-5 rijdt gemiddeld 1 op 8 wat ik heel netjes vindt voor zo'n monster.
De wegenbelasting kost je €30 per maand meer dan op benzine maar dat heb je er na 1 keer tanken al uit.


mijn 92-er 25-20V op LPG rijd 1op 10 met redelijk aan de snelheid houden, maar wel met bijna allemaal snelweg kilometers.  :eusa_clap:

gewoon doen, zal je geen spijt van krijgen succes

Frans Harkema

Ik zou het niet doen, nee echt, ga maar eens rekenen boekhouder. Die grapjassen hier hebben het alleen maar over het type. Wel diesel, of aan het gas, dat is bijzaak. Wat ze vergeten zijn te vertellen, is dat je op een gegeven moment een andere leuke 850 ziet rijden waar het één en ander is veranderd. Ach, dat ziet er leuk uit, misschien iets voor mij. Of misschien toch maar een ander luchtfilter, de turbo heeft z'n beste tijd gehad, dan maar gelijk even upgraden. Oei, ja, eigenlijk moet er dan ook een andere downpipe onder. Die swaybar is aan de dunne kant, de schokbrekers zijn net te zacht eigenlijk, die velgen hebben hun beste tijd gehad......
Enfin, om een lang verhaal kort te maken, er heerst op dit forum en binnen de club een virus rond waar geen kruid tegen is gewassen. Een soort van upgrade-virus, die al veel mensen heeft geïnfecteerd en zeer besmettelijk is. Niet altijd direct zichtbaar, maar kan ook ongezien onder de motorkap z'n werk doen.

Ik zou nog maar eens gaan rekenen!    :eusa_whistle:

BenC70ES

Citaat van: de boekhouder op 18-10-2006 15:11:05vandaar niet overdreven veel technische kennis,

Niet alle boekhouders zijn onhandig  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Domaso

Welkom op het forum boekhouder.

Veel plezier en succes met je zoektocht.

groeten, Jean-Pierre
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

de boekhouder

Citaat van: Claudia op 18-10-2006 18:31:13
Citaat van: Turbobiker op 18-10-2006 18:26:25
En als je nu begint te twijfelen -> snel wegwezen en nooit meer terugkomen, anders ben je morgen 'om' ;)

;D ;D ;D

Te laat.....denk ik!
Hoe ging dat nummer van The Eagles ook weer?
"You can check in any time you like....but you can never leave" :evil:

Welkom boekhouder!

Gisteren gereden in een 2,5 10v. Zoals ik al verwachtte iets minder koppel onderin; maar...................
veel minder zenuwachtig dan mijn huidige (gechipte) diesel, stiller en comfortabeler.

Dit gaat niet goed komen.... ;D
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Fritzie

Geef mij maar zo'n vertrouwenwekkend ronkende diesel in het vooronder. Automaat, laid-back rijstijl, laat vader maar cruisen!!

de boekhouder

Citaat van: Fritzie (Erik Klaren) op 07-11-2006 11:38:35
Geef mij maar zo'n vertrouwenwekkend ronkende diesel in het vooronder. Automaat, laid-back rijstijl, laat vader maar cruisen!!



Ik heb vóór mijn huidige diesel een Mondeo TD gehad; op zich nooit problemen mee gehad, maar niet overdreven snel.

Dus je gaat ondanks de hogere wegenbelasting voor een diesel ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Fritzie

Kijk even naar het onderschrift over Mondeo onder mijn fotootje..... heb drie weken geleden met een grote trap na mijn Mondeo TD verpatst aan een Oosteuropese opkoper....niets dan ellende met die bak... (zie ook topic"nagel aan mijn doodkist" onder Algemeen)

Tja, zoals ik al zei, ik heb geen ervaring met LPG en voel me prima bij diesel.....en volgens mij kun je, als je genoeg kilometers maakt uiteindelijk het verschil LPG en Diesel wat betreft wegenbelasting, onderhoud en niet te vergeten verbruik zo'n beetje tegen elkaar wegstrepen.

Maar de nadruk ligt bij mij op het gevoel hoor. Zo'n diesel klinkt en voelt gewoon lekker, soepel en degelijk.
En er zijn ook Volvisten die zweren bij LPG...even goede vrienden.....

Fritzie

Citaat van: Fritzie (Erik Klaren) op 07-11-2006 12:07:03
(zie ook topic"nagel aan mijn doodkist" onder Algemeen)



Voor de goede orde....ik bedoel de rubriek Algemeen onder Off topic

de boekhouder

Gisteren gekocht en waarschijnlijk kan ik deze komend weekend ophalen:

2,5 ltr, 10v; 270 dkm., benzine (nog wel); belangrijkste opties: airco, voor-en zijairbags, cruise controle, ramen en spiegels elektrisch verstelbaar.
Braaf onderhoud gehad.





De zeer tevreden bestuurder moet je er nog even bijdenken !   ;D
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)