wat zal het de volgende keer zijn ???

Gestart door alfredgeel, 18-10-2006 19:18:49

Vorige topic - Volgende topic

alfredgeel

Ik moet even wat fustratie van mij afschrijven.
Drie jaar geleden kocht ik mij een pracht tweedehands v70 xc.
Niet teveel km.'s ( 140.000km ) , perfect dealer onderhouden. fantastische prijs voor een full option, lederen zetels , automaat.

Maar ik geraak langzaamaan over mijn toeren met die auto. Ik ben er echt volledig het vertrouwen in kwijt.
zes maanden na aankoop was de luchtdebietsmeter stuk. Deze grap kostte mij , met diagnose in bijna 600€.
twee maanden daarna begint af en toe het tracs en abs-lampje te branden.
Controller stuk ( en gelukkig zelf hersteld, nogmaals dank thuur ! )
een half jaar later rammelt er iets onder de auto, dan weer wel dan weer niet.
ondertussen heb ik mij rot gezocht achter schokken ( LPG injectoren), verlichting die uitvalt ( lichtschakelaar) en breekt de binnenspiegel af 's ochtends als we op vakantie vertrekken.
Het rammelen vermindert als ik de stabilisatortangetjes vervang maar even later rammelt mijn hoofdcardanas.
twee maanden geleden vervang ik de kruiskoppeling  en nu een week geleden rammelt mijn cardanas opnieuw.
Ik heb uiteindelijk mijn lager opnieuw vervangen ( al het vet was er uit en stuk gedraaid ). Nu twijfelt mijn dealer om mijn defecte lager terug te nemen onder waarborg. want voor doe het zelvers is er geen waarborg.

Als het aan mij ligt vliegt de XC de deur uit, maar mijn wederhelft houdt mij tegen.

wat gaat het volgende zijn en vooral wanneer ?

)()()sT

:-\

Dat is zwaar kl%*#@$ inderdaad....
Elke wat oudere auto heeft wel eens wat, maar bij jou zijn het toch wel behoorlijke dingen....
Ik ben zelf geen voorstander van de AWD (hopelijk krijg ik ze niet op m'n nek nu), maar wie ben ik.

Ik wens je in ieder geval veel zuc6 en hopelijk blijven de problemen de komende tijd lang uit!

Ludo

heel herkenbaar.
het ene probleem opgelost staat het andere weer voor de deur.  ::)
soms om moedeloos van te worden.
maar ik heb wel het idee dat het elke keer een samenkomst is, en naderhand loopt het weer gesmeerd, dan wil je em weer nooit meer kwijt...  ;D

Citaat van: alfredgeel op 18-10-2006 19:18:49
Nu twijfelt mijn dealer om mijn defecte lager terug te nemen onder waarborg. want voor doe het zelvers is er geen waarborg.

als het onderdeel niet ouder is dan 1 jaar moet hij het vervangen, je hebt immers 1 jaar garantie op alle onderdelen.
of de onderdelen door hun geplaatst zijn, of je hebt het gewoon aangekocht en zelf geplaatst maakt niet uit!.
dit is niks meer als de goodwil van de dealer, als je een factuur hebt kan een andere dealer mischien uitkomst bieden.

BenC70ES

Voor die luchtmassameter heb je toch wel 400 EURO teveel betaald...  :-\

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Bij onze wagen heb ik eerst preventief behoorlijk wat vervangen. Nu ik eindelijk dacht voorlopig klaar te zijn, komen de volgende dingen er al weer aan (deurvanger die kapot gaat, airco die gewoon lekker alle vloeistof loost onder de kap, enz......).

Het is inderdaad soms een bodemloze put, maar ja, het is verder zo'n ontzettend fijne wagen...... Ik denk er dus niet aan om de wagen weg te doen  :P

En wat Joost al zei, het is hier op het forum wel te lezen dat vooral de AWD nogal eens voor problemen wil zorgen. Dat is helaas wel een minpunt van de XC........ :-\

ed

Klinkt wel bekend in de oren. Ik heb mijn roffel ervoor weggedaan. Grote kosten is nooit leuk, maar met de wat oudere auto's niet te voorkomen denk ik. Het nadeel is dat niet elke garage verstand heeft van Volvo, en dat je dan snel aangewezen bent op de dure dealer. Door de hoogstaande technieken wordt het er ook niet goedkoper op. In dat opzicht is vooruitgang ook achteruitgang. Het is altijd lastig om te bepalen of je de auto wilt houden of niet. Vaak weet je dat ook alleen maar achteraf. Ik ken het gevoel van "wat zal het volgende zijn wat stuk gaat". Is geen leuk gevoel, en op een gegeven moment gaat een auto je tegenstaan. Dat is het moment om in te ruilen denk ik. Het blijven mooie auto's, maar niet ten koste van alles.

Succes met je beslissing.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Turbobiker

Blijft een probleem, nieuwe wagen kost ook weer extra geld en je bent nooit gegarandeerd probleemvrij. Je hebt nu wel de 'standaard' problemen gehad, dus je zou voorlopig wel gevrijwaard moeten blijven van problemen... :-\

En normaal zou je om zo een afbrekende spiegel bij wijze van spreke alleen maar lachen. Nu is het net één van die druppels die de emmer erg vol doet geraken.

En zoek eerst eens een andere dealer... ::)
De Tussenpaus

alfredgeel

Het heeft weinig of eigenlijk niets te maken met mijn dealer. Mijn dealer ziet mij enkel om weer maar eens onderdelen te komen halen en om grote werken uit te voeren ( bvb distributieriem ).
De herstellingen en onderhouden doe ik zelf. Ze zijn wel behulpzaam daar gaat het mij niet om. Integendeel.
het gaat er mij om dat ik, die al vanaf mijn eerste auto met volvo rij, nu moet constateren dat voor dit type voertuig en klasse de gekende kwaliteit weggevallen is en vervangen wordt door twijfel en ' angst ' om met die wagen ergens naar toe te rijden.
En inderdaad als we de volgende keer weer eens ver weg rijden en alles gaat goed dan denken we weer van wat een zalige auto......

thuur

Ook hier klinkt het bekend. Nu moet ik wel zeggen dat mijn GLE nooit hele zware problemen kende, maar wel steeds hele vervelende. Ik zal de details van zoektochten naar onderdelen en tubes lijm besparen :-X

Toen ik de achterremmen voor de 7e keer had losgenomen en vlak daarna in de voorremmen alweer een rammel en een trilling zat (gewisseld waren schijven, blokken, lagers, velgen, banden, aandrijfas, fuseestuk, draagarmrubbers, ...) heb ik besloten de auto in te ruilen. Tijdje niets gedaan aan de auto, de klachten werden gelukkig niet erger. De prijzen zien zakken zo vlak voor de zomervakantie en de bijbehorende inruilwaarde zo mogelijk nog harder. Even gevreesd dat ik wel moest doorrijden en ik zag me al weer weekend na weekend in de garage liggen, verplicht te sleutelen :-\

Na een paar ritjes waarbij ik bewust niet lette op de mankementen viel me pas op dat we relatief gezien veel zorgen hebben met onze auto's, maar absoluut helemaal niet. Ik bedoel, neem eens een Opel Omega met 2,5 ton op de teller en ga eens klagen over de piepjes en de wegligging (om over het uiterlijk nog maar te zwijgen ::)). Of hey: ooit al eens een Fiat gezien met meer dan 3 ton op de klok? Zijn onze wielkasten aan het wegrotten? Ik zie zat auto's van amper 5 jaar jong waar het roestwater al van onder de raamrubbers komt gelopen... Hebben wij ook zo'n ritueel wat sommigen in je straat moeten uitvoeren om hun 'bolide' gestart te krijgen bij -10 graden? En hoe lekker zou voel je je in een Peugeot als je met 5 man, 10 jaar en 3 ton met 240 km/u over de Duitse autobahn jaagt?

De problemen die je hebt gehad zijn allemaal erg spijtig, maar de AWD en de ABS zijn toch punten waar we vroeg of laat allemaal last krijgen (indien aanwezig). Je hebt alleen te veel betaald voor de LMM en van het stotteren op gas valt me een beetje tegen van je ;D

Ik denk dat je de overige defecten gewoon erbij moet nemen. Het is geen nieuwe auto, al presteert hij zeker zo 8)

Ik ben uiteindelijk tegen een betaalbare en wonderschone V70 T5 aangelopen. Ik heb me voorgenomen niet meteen alle kwaaltjes te verhelpen en een budget gereserveerd voor het eerste jaar (stage 0, if you like). Ik heb de auto nu een paar maanden en de eerste klus staat voor de deur: er rammelt iets vooronder en de achterremmen hangen vast....  :eusa_shifty: :eusa_whistle:

Kortom: als er verder niets mankeert: doorrijden en het volgende defect op de koop toe nemen ;)

Gr 8)

daytonawim

Ik heb ook een dergelijke ervaring, als ik de kosten van reparatie's afzet tegen de leeftijd en het gebruik van de auto, is ie toch echt goedkoper in onderhoud dan een nieuwe VW Golf Diesel.

Ik rijd tussen de 1500 en 2000 km per week op het moment, en het blijft prima sturen, sommige dingen zijn inherend aan een 13 jaar oude auto met bijna 5 ton op de klok, daar leer ik wel mee leven :-)

Binnen kort maar eens de koppakking laten fixen, want die lekt helaas wel, of erger de kop zelf, maar dat weten we niet eerder dan dat de boel uit elkaar ligt, maar voor die kosten kan ik toch echt geen andere kopen :-)

De remmen boel zal ik volgend jaar wel weer eens onderhanden nemen, want dat zit de handel (blokken en schijven) er ruim 150.000 km onder en zal het wel een keer nodig zijn

Verder verwacht ik mischien nog eens wat motor steunen die vervengen moeten worden.

Rudi

Klinkt herkenbaar aan deze kant,maar ben het wel met Thuur eens.Het blijven degelijke auto's en in de winter of zomer het loopt altijd.

Veel kosten gehad nu,maar hij rijd werkelijk weer als nieuw,en de motor loopt ook gesmeerd 8)

Soms wel aan verkopen gedacht,maar wat ludo ook zegt als het weer klaar is,wil je hem niet weer kwijt ;D

Ik heb me voorgenomen om hem zo lang mogelijk te houden,als het niet meer wil,zien we dan wel weer :eusa_pray:  8)
Dr.Go-Fast...

M a r c

Thuur heeft een goed punt.  Verwachten wij niet teveel van onze wagens die meestal toch de 10 jaar naderen (of al gepasseerd zijn) en vaak al +200K gedraait hebben.... Overigens mag ik het afkloppen, maar nog nooit serieuze ellende gehad met mijn 850's...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Ik had er wel bij moeten zetten dat 240 km/u in een Peu uiteraard een theoretische waarde is ;D

Gr 8)

jan piet

Ook hier: hoe herkenbaar! Heb werkelijk veel, maar dan ook écht veel verschillende auto's gehad. Bijna zoveel als ik oud wordt ( scheelt er een stuk of 2-3) :-\

Voor het eerst van m'n leven heb ik ópnieuw een zelfde auto gekocht als hiervoor ( zakelijk wel een stuk of 6 Passat's vergebruiktengesloopt)
Ben  er niet trots op, maar heb écht een stuk of 6,7,8 andere merken dan die passat motorisch naar de andere wereld geholpen :eusa_angel:

Kocht, toen ik m'n lease Espace moest inleveren in opdracht van m'n toenmalige directie een 855 GLT uit meen 94. (HZ-Jn-73?) met ongeveer 170.000 op't tellertje. Altijd érg veel gereden, en ik móest een Volvo, vond alleen de 850 in modern mooi.  ;)

Er ging een wereld voor mij open! Zelden iets kapot en doorgeknald naar de 435 in bijna 3 jaar. Nóg nooit eerder een auto gehad die niet ging vervelen, nog nooit eerder een auto gehad die zólang tegen mijn schoenen bestand was!!! :evil:

Uiteraard genoeg gerepareerd, airco, kachel, noem maar op. Oh ja, opvallend veel naaldlagers van gaspedalen, geloof meerdan blokken en schijven  ;)

Dat ie de geest gaf was mijn schuld, je mag niet met 160 in de bocht bij Batadorp van Eindhoven richting Tilburg heb ik later gehoord  :eusa_wall: :eusa_wall:
Had iets met olie en zwaartekracht van doen. ???

En na een verplichte Touran ( wisseling werkgever) nu weer zielsgelukkig in een V70 Diesel. Wél in de classic uitvoering uiteraard! :eusa_dance:

Ook hier afgelopen week genoeg gerepareerd: spanrollen, stuurstang, schijven enz. Maar wat wil je ook na 315.000 km? Waarvan 65.000 in mijn gezelschap sinds april. :eusa_angel: :eusa_angel:
Ooit gehoord en nóóit geloofd: eens Volvo, altijd Volvo. Maar 't is wel zo! :eusa_shhh:

ken jij 1 andere auto die na 200.000 km nog nét zo lekker rijdt, zit en er zo strak en tijdloos uitziet? Ik niet! :eusa_think:
Heb afgelopen week oprecht tegen mijn garagehouder uitgesproken dat ik nú al baal als de V70 straks vervangen moet worden omdat er dan waarschijnlijk geen goede classic meer te vinden is voor mijn doel. Gelukkig duurt dat nog 500.000 km. En da's toch alweer in 2010  :(

Gr, JP ;D

Frans Harkema

Hmm, eigenlijk alleen een kapotte verdamper gehad in ruim een jaar tijd en 17 dkm. Verder genoeg geld aan m'n auto uitgegeven, maar niet vanwege storingen. Het piept, kraakt, rammelt, lust een slokje, maar dat geldt ook voor mij.... Nee, ik heb geen bijzondere op- of aanmerkingen over m'n 850. Hij doet gewoon wat hij moet doen.  ;)