Kosten schokbrekers?

Gestart door Joachim1, 18-10-2006 20:28:58

Vorige topic - Volgende topic

Joachim1

Citaat van: ed op 20-10-2006 18:19:54
Tuurlijk werkt het ook los van de auto. Maar Sjonie (is toch met twee maal N), ik begrijp het niet helemaal. Achter heb je niets nodig, alleen de schokbreker indrukken en draaien. Aan de voorkant heb je de witte stelschroef nodig. Waar gaat het mis? Zo moeilijk is het niet.

Ga zo nog even goed kijken hoe het zit met die voorste twee(Sjon)

Eugene

de hele zilvere stang moet niet meebewegen. Het kopje waar je dat witte dopje op zet beweegt los van die stang.

If it's not blown, it sucks...

Joachim1

Aha!kijk daar word het duidelijk van   :eusa_clap: Mijn dank  ;)

Joachim1

Hehe...het spul zit er onder  :eusa_dance:
Geen kraakjes of andere geluiden,lekker strak op de weg.
Vind het verschil tussen max en min niet extreem maar bij
hoge snelheden zeker wel merkbaar  ;D
Dank voor de tips hier  :eusa_clap:

Eugene

draai ze maar eens helemaal dicht en ga je op een hobbelige weg rijden. Doe datzelfde daarna als ze helemaal open staan, Erg raar als je dat weinig verschil vind. ;)

Joachim1

Wel verschil:het stuurt wat direkter....dus straker op de weg maar kwa
demping vind ik het nog vrij goed max naar echts.
Denk ook niet dat de max stand voor drempels hobbels en landwegen is,mischien meer voor op de snelbaan ect?

Eugene

Is heel persoonlijk. Ik heb ze 24/7 100% dicht staan aan de voorkant. Achter op 50%, maar dat is zo ongeveer maximaal aangezien hij anders wil gaan stuiteren en dan breekt de achterkant wat vaak uit :-\

Joachim1

Mischien doen de veren ook wel wat?
Ik heb Eibach veren en jij mischien weer een ander type met
net een andere hoogte of zwaardere eigenschappen?

Ik laat alles mooi op slap staan,maar als ik op
de snelbaan zou moeten rijden kan alles best op max staan naar mijn gevoel.
Het is natuurlijk ook een kwestie van gevoel en smaak....
de 1 vind dit fijn en de ander dat etc etc.....
De orginele Sachs schokbrekers in combie met de Eibach veren voelden voor mijn gevoel al vrij hard aan,het is
zeker een verbetering met de geele Koni,s  :eusa_clap:

Eugene

Citaat van: Sjonie. op 22-10-2006 09:44:38
De orginele Sachs schokbrekers in combie met de Eibach veren voelden voor mijn gevoel al vrij hard aan

Daar zit het verschil. Ik vond de originele dempers erg zacht. Tis in elk geval goed om te horen dat je er tevreden over bent en dat alles gelukt is ;)

-D©©©L-

Ik heb de vraag al eerder laten vallen, maar ben er nog altijd niet helemaal uit.

Citaat van: DCCCL op 18-10-2006 23:57:03
Bilstein B6, koni geel, koni FSD, Sachs Performance sport, Ohlins...

Het blijft lastig kiezen,
Wat te doen als je van comfort houd, regelmatig (te)veel drempels tegenkomt maar ook best wel eens met 100+ de landweggetjes in luxemburg, de eiffel  en de ardennen verkent en onderweg daarnaartoe de snelheid regelmatig opjaagt naar het maximum van de auto.

FSD ? of...

Het gaat om de voorste schokdempers van de R. Deze heeft een af fabriek verlaagd onderstel.
Rondom hebben de dempers duidelijk hun beste tijd gehad (getest; 60%).
De combi van Hoofdveren+hulpveren+sachs dempers aan de achterzijde wordt vervangen door de combi bestaande hoofdveren+nivomats(met bussen). Dat moet met de achterin liggende LPi tank goed gaan.

Aan de voorkant overweeg ik FSD hoewel de instelbare Gele Koni dempers of Ohlins misschien ook nog wel een optie zijn. Ik wil qua comfort niet heel veel inleveren.
Zou FSD goed samen werken met het standaard verlaagde onderstel ?
Hoe zit het met het comfort van de gele koni dempers ?
Wat kost een setje Ohlins voor de voorkant eigenlijk ?

wie heeft er info of ervaringen ?

BenC70ES

Citaat van: DCCCL op 25-12-2006 14:40:04
Wat kost een setje Ohlins voor de voorkant eigenlijk ?

Best even gaan zitten voor de magazijnman je de prijs verteld  ;D (denk dat je de prijs hier op 't forum ook al moet kunnen vinden...)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

1800 voor 2 dempers dacht ik :o

Emiel

Zoiets ja, zijn wel mooi... 8)

Ludo

fsd werkt dacht ik goed met verlaging.
Frans en Tom rijden er ook mee, Tom zelfs 4cm verlaging.
nadeel van fsd is dat je voorkant niet apart kan kopen als je achter nivomat gaat gebruiken.
de gele koni is dus zoals je zelf al schrijft instelbaar, zacht als Citroën, hard als een kart.  :evil:

Johann

Citaat van: Ludo op 25-12-2006 15:33:36
Tom zelfs 4cm verlaging.

Zoals met zoveel dingen laat de praktijk heel vaak anders zien maar in een artikel van Koni, kan het zo niet weer vinden, stond dat de FSD eigenlijk maar geschikt is voor een verlaging tot maximaal 2cm onder de fabrieks rijhoogte.