Dashboardkastklep

Gestart door Aag, 20-10-2006 09:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Aag

Hellow,
Ik heb een vraag:
De klep van mijn dashboardkastje gaat niet meer open, het slot is lam. Volgens de garage moet er dan geboord worden (??) en kost een nieuwe klep veel geld. Kan iemand mij vertellen of ik zelf in staat zou kunnen zijn om het kastje open te krijgen en ergens een 2e-hands klep te kopen? (ben redelijk handig ondanks dat ik een vrouw ben hoor  :eusa_dance:)
Hoop snel wat reacties te krijgen!
Aag

-D©©©L-

Probeer eens en dan "slot dashboardkastje ",
er is al paar keer aandacht aan besteed dus daar vind je vast wel een oplossing tussen.  ;)

en lees deze ook nog even goed door !

suc6 !

Esveldt

Er is wel eens anders gereageerd op een vrouw moet ik zeggen! :eusa_hand:

;D ;D ;D

Welkom!

-D©©©L-

Citaat van: Esveldt op 20-10-2006 10:47:47

Door mij ?! vertel...  ;D

S. Brouwer

Ik zou ze niet laten boren in je dashbord klep.

dan kan je weer opzoek naar een bijpassende kleur klep. er zijn een stuk of 8 verschillende kleuren.

Het is goedkoper en makkelijker om nu een stevige ruk aan de klep te geven waardoor het binnenwerk eruit breekt. dan heb je de klep weer open en kan je het binnenwerk eruit schroeven. nu haal je op de sloop een nieuw binnenwerk voor een paar euro en die schroef je erweer in.

Nu hoef je dus niet opzoek naar een goede klep in jouw kleur. En aangezien de binnen werken allemaal het zelfde zijn hoef je daar niet lang naar te zoeken.

Hen3

Citaat van: Esveldt op 20-10-2006 10:47:47

;D ;D ;D

Welkom!

Is het wel een vrouw?... dat dacht ik bij Kim ook, maar dat bleek toch een vent te zijn!  :eusa_eh:

thuur

Citaat van: Hen3 op 20-10-2006 11:05:48
Is het wel een vrouw?... dat dacht ik bij Kim ook, maar dat bleek toch een vent te zijn! :eusa_eh:

...en toen had je net je ja-woord gegeven ???

@S. Brouwer: Ik dacht dat er maar een stuk of 4 kleuren waren?

Trouwens, op de sloop een gaaf binnenwerk vinden gaat je niet lukken. Als je er voor zorgt dat je ALLE onderdelen opvangt kun je het gemakkelijk en duurzaam repareren. Staat allemaal uitgebreid op dit forum ;)

Gr 8)

denkweb

dit was het topic

Wellicht lukt het al met een naald...

S. Brouwer

Citaat van: thuur op 20-10-2006 11:28:27
Is het wel een vrouw?... dat dacht ik bij Kim ook, maar dat bleek toch een vent te zijn! :eusa_eh:

@S. Brouwer: Ik dacht dat er maar een stuk of 4 kleuren waren?

Trouwens, op de sloop een gaaf binnenwerk vinden gaat je niet lukken. Als je er voor zorgt dat je ALLE onderdelen opvangt kun je het gemakkelijk en duurzaam repareren. Staat allemaal uitgebreid op dit forum ;)

Gr 8)

Ik was bij hunter in gorredijk geweest omdat onze klep ook niet meer open ging.
Deze vertelde mij dat het ook te maken had of de auto wel of geen airbag had.

En net zoals jij zegt, er zijn meerdere kleuren geleverd, maar de binnen werken zijn allemaal hetzelfde. dus je hebt een grotere kans een goed binnenwerk te vinden als een buitenwerk in jouw kleur.

Binnenwerken zijn er volges mij zat te vinden op de sloop? Alleen je sleutel past dan niet meer.

-D©©©L-

Citaat van: denkweb op 20-10-2006 11:33:47
dit was het topic

Wellicht lukt het al met een naald...

Citaat van: denkweb op 23-05-2003 11:29:21
ter illustratie wat foto's van het kleppie.

Het kan ook met een kleinere boor en een naald/spijker lukken!

Als ik jou foto reportage volg, eindig ik met een vervangen kachelmotor...  :eusa_wall:  ;D

Ludo

dat boren stelt niks voor.
vorige week zaterdag hetzelfde gehad tijdens een wegcontrole.
daar sta je dan, moet je 'inbreken' in je eigen auto onder het toeziend oog van de politie.   ;D

thuur

Citaat van: S. Brouwer op 20-10-2006 11:36:34
Ik was bij hunter in gorredijk geweest omdat onze klep ook niet meer open ging.
Deze vertelde mij dat het ook te maken had of de auto wel of geen airbag had.

Volgens mij is het klepje niet anders met of zonder airbag.. ???

Citeer
En net zoals jij zegt, er zijn meerdere kleuren geleverd, maar de binnen werken zijn allemaal hetzelfde. dus je hebt een grotere kans een goed binnenwerk te vinden als een buitenwerk in jouw kleur.

Binnenwerken zijn er volges mij zat te vinden op de sloop? Alleen je sleutel past dan niet meer.

Juist niet, de binnenwerken gaan allemaal stuk, de buitenkantjes niet ;D

Gr ;)

Hen3

Citaat van: thuur op 20-10-2006 11:28:27

Ik heb het over deze Kim Thuur...  :eusa_wall:

Mijn Kim heet trouwens Rianne en is echt geen vent... zelfs niet nadat ik het jawoord had gegeven  :P

S. Brouwer

Citaat van: thuur op 20-10-2006 12:27:26

Juist niet, de binnenwerken gaan allemaal stuk, de buitenkantjes niet ;D

Gr ;)

ja klopt, maar om dan ook alle buitenkantjes om zeep te helpen  :-\  ;)

vin850

Voorzichtig met een schroevendraaier in het midden van de klep iets naar beneden drukken.Je ziet twee kruiskopjes zitten die losmaken en je klep gaat open. Dan kan je het binnen werk vervangen of herstellen
Bedenk goed wat je met je laatste Volvo doet