aankoop 850 met 330.000 km

Gestart door de boekhouder, 20-10-2006 14:03:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

de boekhouder

Deze leek mij ook wel wat........   ;D

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/volvo/51928094-nu-of-nooit-volvo-850-estate-20v-2-5-turbo.html

8)

g3 erin...
maar in een ander topic las ik dat ik dan vast rekening mag houden met een te vervangen turbo (€ 800,=), die gaan begreep ik tussen de 200 en 250.000 km's mee ?   ::)
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Gmid

Jaartal zegt ook niet zo bar veel volgens mij. FGG heeft in z'n 92 (??)er ook lpi in laten bouwen, en dat werd ook gewoon een G3 installatie.
Volvo C30 '12

mehn

Da's een LPT zo te zien, die is vrij zeldzaam ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

de boekhouder

is dat wat ? ik rij nu diesel en het koppel bij lage toeren lijkt mij nl. ook wel wat....
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Gmid

Als dat een LPT is (193 pk.. geen 190) dan is dat idd erg zeldzaam. Alleen laatste helft 96 begin 97 gemaakt. Rijdt echt helemaal super. Heb in een LPT 850 een proefrit mogen maken, en voor mij is er geen beter blok dan een 2.5T (LPT).
Volvo C30 '12

Snellebaksteen

Mooie auto hoor, jammer van de stoffen bekleding en het verkleurde stuur. Wel lekker, 193pk...Mmmmmmmm
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

mehn

Citaat van: de boekhouder op 20-10-2006 16:22:50
is dat wat ? ik rij nu diesel en het koppel bij lage toeren lijkt mij nl. ook wel wat....

Jazeker :D Rijdt fijn zo'n LPT.
Heeft een iets kleinere turbo dan een T-5, waardoor deze er bij iets lagere toeren al ingaat.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Ik zou deze LPT wel even heel goed bekijken, en dan met name de onderhouds historie. Het op het eerste oog behoorlijk kale stuur en distributie en katalisator vervangen bij 2 ton is toch wat afwijkend, er zal echter vast wel een goede reden zijn. 1 op 10.2 hmmm, wedden van niet  :evil: (opgave is zuiniger dan fabrieks data...)
Hij is onderhouden door z'n buurman, dus die buurman kan je van de hoed en de rand vertellen betreffende de onderhouds staat van deze auto. Da's best handig  ;)

Dit is een 2004 import auto met de volgende info:
Merk VOLVO
Handelsbenaming LW 4602  ???
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 0cm3

Als boekhouder heb je natuurlijk allang het kilometerprijs rekensommetje gemaakt tov die LPG 850.
Moet zeggen dat een 10V LPG icm een automaat zeker geen straf is, ook ik was diesel rijder.

Eigenlijk kan een 20v pas na 1996 op G3 en een 10V vanaf 1995.
In de praktijk doet de RDW meestal niet moeilijk over bouwgelijke motoren en dus krijg je met een beetje mazzel ook een '92er op G3.
G2 naar G3 is meestal wel een wissel van gascomputer, maar dat hoeft niet per sé.
Is afhankelijk van het systeem dat in de wagen steekt.


Turbobiker

Zoals DCCCL al aangaf zit er wat afwijking in de problemen. Turbo hoef je je niet persé zorgen om te maken, zijn vooral de 15g's uit de T-5 die de geest geven. Aan de andere kant is deze wagen zeldzamer (zoals Mehn aangeeft) en weten we het hier niet helemaal precies wat betrouwbaarheid aangaat...
De Tussenpaus

-D©©©L-

Als boekhouder hab je dat natuurlijk allang uitgezocht  ;) ;
G3 in een LPT is sowieso een grapje van zeker €2500,-- .
Er moet i.v.m. de turbo nl. een zgn. injectie installatie in.

de boekhouder

#25
Ik moet gezien mijn jaarkm's inderdaad lpg rijden (rot hè zoveel km in een 850 ?)  :eusa_whistle:

De lpt-er komt uit Duitsland, maar ik kan de km. stand door een bevriende autohandelaar met connecties bij onze oosterburen laten controleren.

Het onderhoud door de buurman vind ik ook een twijfelaartje, distr.riem was toch pas bij 240.000 km aan de beurt ?

Mbt het versleten stuur: dit zou ik dan ook aan de bestuurdersstoel moeten kunnen zien ?

Ik heb al wat rond gemaild (overigens overal reactie op gehad): binnen redelijke afstand van mijn werk heb ik een installateur gevonden die een landi injectie installatie wil inbouwen voor € 2.350,= (incl. leenauto); hij had ervaring met 850 's en lpt -ers (volvo 940). Dit kan voor mij wel uit, ervanuit gaande dat de opgegeven km. stand klopt.


Maar goed: de eerder genoemde 850 10v had al 330.000 km op de klok; ik vraag me af hoelang ik bij 36.000 km per jaar hier nog mee kan sturen.......

:eusa_think:
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

elianmars

Ik vind van allebei de wagens de kleur helemaal niks......  :eusa_hand:

















;D ;D

de boekhouder

mooi, dan koop jij ze dus niet voor m'n neus weg........   :eusa_clap:
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

elianmars

Citaat van: de boekhouder op 21-10-2006 09:53:22
mooi, dan koop jij ze dus niet voor m'n neus weg........   :eusa_clap:

't Was maar een grapje, hoor. 't Is dezelfde kleur als onze wagen  ;) ;D

855-Champagne

Citaat van: de boekhouder op 21-10-2006 09:48:40
Ik moet gezien mijn jaarkm's inderdaad lpg rijden (rot hè zoveel km in een 850 ?) :eusa_whistle:

De lpt-er komt uit Duitsland, maar ik kan de km. stand door een bevriende autohandelaar met connecties bij onze oosterburen laten controleren.

Het onderhoud door de buurman vind ik ook een twijfelaartje, distr.riem was toch pas bij 240.000 km aan de beurt ?

Mbt het versleten stuur: dit zou ik dan ook aan de bestuurdersstoel moeten kunnen zien ?

Ik heb al wat rond gemaild (overigens overal reactie op gehad): binnen redelijke afstand van mijn werk heb ik een instalateur gevonden die een landi injectie installatie wil inbouwen voor € 2.350,= (incl. leenauto); hij had ervaring met 850 's en lpt -ers (volvo 940). Dit kan voor mij wel uit, ervanuit gaande dat de opgegeven km. stand klopt.


Maar goed: de eerder genoemde 850 10v had al 330.000 km op de klok; ik vraag me af hoelang ik bij 36.000 km per jaar hier nog mee kan sturen.......

:eusa_think:

De meeste rijden hier met een vialle Lpi, Chris S.D. heeft ook een 2.5 op Lpi laten inbouwen bij Son ik zou voor z''n installatie gaan.