Remmen 330mm

Gestart door GermanR, 21-10-2006 00:41:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GermanR

Heb weer wat gevonden.

Een upgrade set van 280 naar 330 mm.

Eigenlijk zelfde als de 302 mm set alleen iets groter, en voor minder.




Zit er zelf aan te denken om een set deze kant op te laten komen.

Let even niet op de 4 gaats, dit plaatje is alleen ter ilustratie.


Turbobiker

Geinig, werkt zeker, maar staar je niet blind op formaat, beperking zit voor een heel groot deel in de klauwen...
De Tussenpaus

GermanR

Maar toch ook in de diameter van de schijven, simpel hefboom effect.

Turbobiker

Daarom zeg ik ook dat het zeker werkt, maar de verbetering van 280 naar 302 was eerder dat het (zo goed als) nieuw spul was dan dat je echt merkte dat je meer remkracht kreeg. Klauwen zijn gewoon echt onder de maat. Nog 3 cm extra zul je zeker merken, maar schaf dan ook meteen stahlflex leidingen aan en goede remblokken. Je zult zeker beter remmen dan standaard, maar misschien is het verstandiger even door te sparen en/of een tweede hands setje te scoren op internet.

Ik zweer in ieder geval bij de Mov'it's, zeker nu ik weer heb mogen rijden met de standaardremmen. Ongelofelijk wat een verschil. Je zou die 330 remmen moeten vergelijken met een chip voor je T-5 en de echt BBK met een turbo a la Oele... ;)
De Tussenpaus

GermanR

Stalen slangen alla goodrich zijn in de bestelling en dat helpt zeer zeker.
Heb een andere auto met stalen slangen en remmen upgrade en dat is zeker een wereld van verschil.

Maar deze set voor 500 euri is zeker de moeite waard, klauwen erbij word meteen weer 2 x zo veel.

Turbobiker

2x zoveel vind ik nog te overzien (sterker nog, bestel dan maar tien setjes, dan wil iedereen op het forum zulke remmen!) zal eerder 4x zoveel worden.

Maar waarschijnlijk zijn jou plannen al voldoende verbetering. Houd ons op de hoogte!
De Tussenpaus

GermanR

Heb nu de orginele upgrade van volvo zelf, 320 mm.
Maar is in mijn ogen nog lang niet genoeg.  ;D

Turbobiker

Tja, dan ga je het met die ene centimeter echt niet redden. Zonde geld zo te zeggen :-\

Leidingen zullen een beter gevoel in het pedaal geven, maar geen extra remkracht.
De Tussenpaus

GermanR

Ik weet dat dat niet zo veel verschil zou maken.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr mijn schijven zijn aan vervanging toe en die zijn bij de dealer ook al 500 euritjes.

Mijn idee stalen slangen, deze remmenset, en ferodo remblokken.

Dat zal naar mijn weten dan allicht iets beter moeten ankeren.


Thx voor de info.

-D©©©L-

En waar vind je dit alles ?

GermanR

Deze links. Dutch Power Trading ken ik persoonlijk

Remslangen en Blokken  www.dutchpowertrading.nl

Schijven www.volvoshop.net

Alstublieft,  ;D

Ricardo

Lijkt me wel een nette set. Maar denk je het wel van de andere kant van de wereld moet komen. Toen ik probeerde er eentje te kopen om de verzendkosten te weten te komen moest ik iets installeren en me registreren dus heb ik het maar zo gelaten. Veel succes ermee.

thuur

Citaat van: GermanR op 21-10-2006 01:11:05
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr mijn schijven zijn aan vervanging toe en die zijn bij de dealer ook al 500 euritjes.

302 Remschijfjes heb je al voor 190 euro de set hoor. Origineel Volvo ;)


Gr 8)

GermanR

Maar niet de 2 delige 320 mm schijven van volvo. waar ook maar een set van in nl licht.

Tenminste tijdje geleden.  ;D

ed

Citaat van: GermanR op 21-10-2006 01:14:25
Deze links. Dutch Power Trading ken ik persoonlijk

Schijven www.volvoshop.net

Alstublieft,  ;D


Deze link werkt niet. Klopt dat?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!