Winterbanden!!

Gestart door Ron850tdi, 28-08-2006 10:47:31

Vorige topic - Volgende topic

Walter

Citaat van: domaso op 04-10-2006 10:28:06
Op zoek naar winterbanden en lid van de FNV?

Winterbanden: 4 halen 3 betalen!

hoef je geen lid van de FNV te zijn, je kan ook naar de dealer toe...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

FelixB

Citaat van: VolvoMafia op 04-10-2006 10:44:01
Citaat van: domaso op 04-10-2006 10:28:06
Op zoek naar winterbanden en lid van de FNV?

Winterbanden: 4 halen 3 betalen!

hoef je geen lid van de FNV te zijn, je kan ook naar de dealer toe...

Ik heb die folder hier ook liggen: 4 Goodyears voor € 417,- en ik ben als ondernemer toch echt geen vakbondslid ;-)  ;)
855R & C70 T5 cabrio automaat

llinssen

Citaat van: Ron850tdi op 28-08-2006 10:47:31
Ben ik de eerste?  ;D ;D ;D

Gisteren mijn 16' velgen onder de auto weggetrokken en 4 stalen velgjes met 185/65/15 M+S bandjes eronder geschroefd....  :P

Ik vind het nog erg vroeg voor winterbanden met een zo warme en lange nazomer!

Dit staat op de site van profile over het momemnt waarop je winterbanden van nut zijn:

Zodra de temperatuur onder zeven graden Celsius komt presteren winterbanden al beter dan gewone banden. Het rubber van een zomerband wordt harder en verliest daardoor veel van zijn goede eigenschappen, zoals grip en comfort. Winterbanden daarentegen blijven altijd elastisch en flexibel door hun speciale rubbersamenstelling en profielopbouw.

Winterbanden bieden actieve veiligheid
Het profiel van een winterband is veel geschikter om regen, sneeuw en vuil af te voeren dan het profiel van een zomerband. Hierdoor blijft de winterband langer grip houden op zowel natte, bevroren als besneeuwde wegen. Door de betere grip wordt de remweg verkort en neemt de beheersbaarheid van de auto toe. De winterband zorgt voor een betere wegligging met meer rijcomfort en vermindert de kans op aquaplaning. Het is daarom aan te raden om uw auto al rond november goed op de winter voor te bereiden. De banden spelen daarbij een hoofdrol: zij zijn de enige verbinding tussen uw auto en het wegdek.

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Freulig

Je wil met winterbanden toch ook niet boven de 180 ?
Ik vind winterbanden altijd zo ontzettend inferieur aan zomerbanden, dat ik ze eigenlijk alleen gebruik als ik echt naar duitsland of zo moet.
In nederland is het gewoon te wispelturig weer. Je zit -zelfs in de winter- zo weinig onder de 5 graden, en dan maakt het maar herrie en het trekt aan je auto...

Maar de drie dagen dat er ook echt sneeuw ligt en de mannen niet direkt 7000 kilo zout per vierkante meter hebben neergegooid, dan merk je zeker een groot verschil, ja.

Het meeste profijt heb ik er overigens van op de landweggetjes waar ik nog wel eens rij en de agrariers tonnen drek en zo hebben gemorst..

fearless

Citaat van: Freulig op 09-10-2006 18:20:24
Je wil met winterbanden toch ook niet boven de 180 ?

Dat kan tegenwoordig zonder problemen met de meeste winterbanden. Ik heb ook V banden, mogen 240. Niet dat mijn auto dat loopt, maar toch.  ;D

Freulig

Citaat van: fearless op 09-10-2006 18:49:56
Dat kan tegenwoordig zonder problemen met de meeste winterbanden. Ik heb ook V banden, mogen 240. Niet dat mijn auto dat loopt, maar toch.  ;D

Het kan ook zonder problemen, maar wil je het ook ? Het maakt een teringherrie en als je eens een 20-30 minuten 190 rijdt, moet je er eens aan voelen ! En de rest van je profiel bekijken...

Maar het kan inderdaad best....
Mijn punt is eigenlijk dat de specifieke omstandigheden voor winterbanden (sneeuw, drek, modder ) het vaak niet toestaan dat je erg hard rijdt..

fbm

Zie al een aantal 850/70 op de winterbandjes

Wie heeft ze er ook al onder?

Esveldt

Waaaaaaaaaaat!

Man het is hier 17 graden!!!

flap

Freulig

Ik niet, ga ik ook niet doen dit jaar. En misschien wel nooit meer.

Turbobiker

Citaat van: Bert. Of Henk ? op 23-10-2006 21:18:12
Ik niet, ga ik ook niet doen dit jaar. En misschien wel nooit meer.

Jippie! Het wordt nooit meer winter :eusa_dance:

(of bedoel het zo niet ??? )
De Tussenpaus

thuur

Maar even samengevoegd..

Gr ;)

fearless

Ik wacht ook nog maar even. nog veels te mooi weer.

daytonawim

Mm, ik posten en dan geen rechten meer  >:( >:( >:(

Maar achter zitten de winterbanden er nog steeds onder van afgelopen jaar ( ruim 60.000 km)
voor net nieuwe zomerbanden laten monteren.

Emiel

Ik heb ze gister opgehaald. Monteer ze pas als ik op de bank ben geweest bij Rica, anders blijft er niks van over... :eusa_think: