Nog steeds Slecht starten diesel

Gestart door Bouma206, 15-12-2006 09:31:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bouma206

Vanmorgen bij de Dealer geweest in Dokkum. Ze hebben de pomp afstelling gemeten en geconstateerd dat hij niet goed staat. Ze hebben hem bijgesteld maar het verschil was niet te overbruggen met de afstelling van de pomp. Advies om de nokkenas af te stellen en vandaar uit verder te gaan met afstellen en als laatste dan ook de pomp af te stellen. Hiervoor geld alleen wel een behoorlijk ander tarief dan alleen het afstellen van de pomp.
Volgende week gaat hij er de hele dag heen en dan zou het gewoon beter moeten zijn.
Waar ik nu vooral benieuwd naar ben is of je daar bij het rijden ook nog wat van kunt voelen. Meer trekkracht of zuiniger in het verbruik??
Fryslân boppe!!!!

thuur

Citaat van: Bouma206 op 05-02-2007 10:32:46
Waar ik nu vooral benieuwd naar ben is of je daar bij het rijden ook nog wat van kunt voelen. Meer trekkracht of zuiniger in het verbruik??

Als de nokkenas verkeerd staat zul je beide verschillen merken, alhoewel zuiniger nog wel zal meevallen. De motor zal ook iets ronder lopen.


Gr ;)

Bouma206

Citaat van: thuur op 05-02-2007 11:07:44
Citaat van: Bouma206 op 05-02-2007 10:32:46
Waar ik nu vooral benieuwd naar ben is of je daar bij het rijden ook nog wat van kunt voelen. Meer trekkracht of zuiniger in het verbruik??

Als de nokkenas verkeerd staat zul je beide verschillen merken, alhoewel zuiniger nog wel zal meevallen. De motor zal ook iets ronder lopen.


Gr ;)

Als hij niet zuiniger is maar wel meer trekkracht heeft vind ik het ook prima hoor. Als het starten nu maar gewoon constant goed gaat. Ben benieuwd.
Fryslân boppe!!!!

jos_br

Ik weet niet of dit opgelost is. Van die afstelling van de pomp die niet te overbruggen was begrijp ik niets. Het tandwiel van de nokkenas is zonder spie gemonteerd en dus wanneer je deze losdraait kun je zoveel verstellen wat je wilt.

Jos.

frekko

gas geven bij een diesel? brandstof komt via verstuivers in de cilinderruimte

startsnelheid (lees werking startmotor), en verbrandingstemperatuur samen met verbrandingsdruk (lees compressie)
en genoeg lucht "that all we need"
en gloeisysteem bij koude motor


er van uitgaande dat de pomptiming goed staat  want als die verkeerd staat maken al die andere punten niet uit

Bouma206

Mijn eigen garage heeft nieuwe software en kan nu ook de brandstofpomp van volvo afstellen. Hij is er dus vandaag geweest maar start nu helemaal slecht echter loopt de moter wel veel beter. Dus het is zeker beter geworden. Hij had een bepaalde waarde van -14 terwijl dit mag liggen tussen de 0 en + 12 ofzo. Dit viel niet te behalen met de brandstofpomp zelf. Dit blijkt met een tand verschil opgelost te zijn. Maar nog steeds niet goed. Ik las al iets over een Plunjerslag welke 0,28 moet zijn?? Ik zal het morgen doorgeven aan de garage. Ze mogen er morgen weer even mee aan de slag. Maar Jos jij doet dit vaker? Mag ik zo vrij zijn om je te vragen hoe je dit doet?
Ik hoor het heel graag van je. Ik wordt er nu een beetje flauw van telkens zo moeilijk te moeten starten. Dit moet toch ook op een normale manier kunnen zonder te pompen en half gas te moeten geven??
Fryslân boppe!!!!

jos_br

Ik heb apparatuur van Wurth en hierbij wordt met een verhoogt toerental de pomp dynamisch gemeten. De waardes liggen afhankelijk van de brandstoftemperatuur tussen -1 tot mee eens graden, nogmaals, afhankelijk van de temperatuur. Ik werk meestal met VAG produkten en ook daarbij speelt de pomptiming een zeer grote rol.

Jos.

kyro

#37
Citaat van: VolvoSpecialist op 17-12-2006 19:30:10
Daar gaat ie weer........!   >:(

Een 850/S/V/70 diesel die slecht aanslaat daar staat (bijna) altijd de brandstofpomp en/of nokkenas niet van op tijd !!!    ;D ;D

en als het dat niet is, 5 nieuwe gloeispiralen doen ook regelmatig
wonderen !!!!!!!!

Bouma206

Whoehoe :eusa_dance: Gister hebben ze hem nogmaals afgesteld en nu nog net wat preciezer en ja hoor starten lopen. Hehe eindelijk weer normaal. Vanochtend 3 graden geen probleem. Ben er ontzettend blij mee. Maandag geef ik hem een nieuw oliefilter en nieuwe olie en misschien ook nog een nieuw luchtfilter.
Fryslân boppe!!!!

A3